موزه هنر کیمبل / لویی کان

در آثار «کان» تجربیات معماری مدرن، الهامات معماری کلاسیک یونان، معماری قرون وسطی، معماری اسلامی و حتی آکادمیسم قرن 19 اروپا را می توان دید. وی به شیوه «بوزار» (مدرسه هنرهای زیبای پاریس) که شیوه معمول آن زمان در دانشکده های هنر و معماری ایالات متحده بود، تعلیم یافت. او در اکثر کارهایش تحت تاثیر مکتب بوزار بود و از همین روست که در کارهای او نوعی نگرش به تاریخ پیداست.قرینه سازی، فضاهای بزرگ و حجم های هندسی متوازن عواملی بودند که در آن زمان وی را از پیوستن به نهضت های در حال توسعه مکاتب مدرن بازداشت.آثار او نه در قالب معماری ارگانیک «فرانک لوید رایت» جای می گیرد و نه در قالب دیگر نهضت ها مانند مکتب معماری مدرن «لکوربوزیه».

موزه هنر کیمبل از یک سری طاق های مدور بتنی و متصل به هم به طول 30متر و عرض 7متر شامل 13حجم پر که فضای اصلی موزه را تشکیل می دهند و 3حجم خالی و باز به فضای بیرون، تشکیل شده است که به فرم cسازماندهی شده اند. موزه در باغی بزرگ که اطراف آن را زمین وسیعی احاطه کرده است قرار دارد و به همین دلیل ساختمان در سطح افق گسترده شده است.



19595201626257088859.jpg



32001225276252348476.jpg


43061372762364714157.jpg


66269842586053043419.jpg


16012539969842128656.png


مطالب مشابه :


موزه هنر کیمبل / لویی کان

معمار و معماری - موزه هنر کیمبل / لویی کان - مــــــعـــــمـــــاری مادر تمام رشته هاست.




رونمایی طرح رنزوپیانو برای موزه کیمبل

رونمایی طرح رنزوپیانو برای موزه کیمبل 21 سال پیش موزه هنر کیمبل فورت ورث در راستای توسعه




نور در معماري

موزه هنری کیمبل. این موزه از یک سری طافهای مدور بتونی متصل به یکدیگر تشکیل شده است که یک




موزه های معاصر جهان

موزه fort worth، آمون کارتر ، تگزاس، 1961 . موزه هنر کیمبل، Fort Worth تگزاس 1972. موزه لوور پاریس 1982




لویی کان

موزه هنر کیمبل در فورت موزه تمدن های




برچسب :