سريال‌هاي ماه رمضان همراه با عکسهای داغ داغ

درباره سريال‌هاي مناسبتي ماه رمضان امسال

هر شب بعد از افطار: «روزهاي حسرت»، «مثل هيچ‌كس»، «بزنگاه» و «مامور بدرقه»


سينماي ما- با آغاز ماه مبارك رمضان موضوع سريال‌هاي مناسبتي شبكه‌هاي مختلف سيما هم سوژه روز مي‌شود. گزارشي كه خواهيد خواند، مرور پر جزئياتي است بر سريال‌هاي شبكه‌هاي مختلف تلويزيون در اين ايام كه براساس آن مي‌توانيد به تصوير مشخص‌تري از آن‌چه قرار است در طول يك ماه آينده هر شب در ساعت‌هاي بعد از افطار پخش شود برسيد...

«روزهاي حسرت»/ شبکه يک
چهره‌اي ديگر از شيطان

نويد برنگي: عليرضا برازش مدير شبکه يک سيما، قبل از آنکه به مديريت اين شبکه منصوب شود، به عنوان مشاور مذهبي در کنار عليرضا افخمي با سريال«او يک فرشته بود» قرار گرفت. موفقيت سريال ماورايي «او يک فرشته بود» به تهيه کنندگي رامين عباسي زاده، باب جديدي را در توليد سريال هايي با موضوعات ماورايي گشود. گرچه به نظر مي رسيد عليرضا افخمي ديگر به سراغ چنين موضوعي براي ماه رمضان نرود، اما تصميم عليرضا برازش براي ساخت سريال ديگري براي ماه رمضان امسال آنقدر قوي بود که سريال گل هاي گرمسيري کنار گذاشته شود و عليرضا افخمي بار ديگر تجربه يي ماورايي، اين بار در مقام نويسنده، داشته باشد. گل هاي گرمسيري به کارگرداني محمدمهدي عسگرپور است که شنيده مي شود، اثري خوش ساخت از آب درآمده و پس از آنکه مديران شبکه يک تصميم جدي در ساخت سريالي ديگر براي پخش در ايام ماه رمضان گرفتند، قرار شد پس از مجموعه طنز سه در چهار پخش شود. اما مديران شبکه يک ترجيح دادند در ايام باقيمانده، به جاي پخش سريال ايراني، تله فيلم هايشان را پخش کنند؛ تله فيلم هايي که از اتفاق تجربه پخش شان در باکس سريال هاي ايراني، تجربه موفقي بود. افخمي که با انتصاب برازش به عنوان مدير شبکه يک سيما، يکي از مشاوران اصلي اين شبکه در سريال سازي به شمار مي رود، براي ماه رمضان امسال موضوع برزخ را دستمايه کار خود قرار داده است. نام اين سريال از «خوابزده» به «روزهاي حسرت» تغيير نام داد تا محتواي سريال به شکل آشکارتري نمود پيدا کند. شبکه يک سيما که تجربه مشترک عليرضا افخمي و سيروس مقدم در مقام نويسنده، نتايج قابل قبولي را براي آنها در پي داشت، امسال نيز کار ماه رمضاني خود را با همين ترکيب توليد کردند. «اغما» سريال سال گذشته اين شبکه، در رقابت با سريال پرمخاطب «ميوه ممنوعه» در مرتبه دوم مخاطب قرار گرفت، اما در نگاهي کلي چيزي کمتر از آن نداشت. در کنار هم قرار گرفتن عليرضا افخمي و سيروس مقدم با موضوعي برزخي از همين حالا اين اميدواري را براي مديران شبکه يک سيما به همراه دارد که يکي از سريال هاي پرمخاطب خواهد بود. گويا عليرضا افخمي در قسمت هاي اوليه متن با مشکلاتي در شبکه يک سيما مواجه شده بود که بعدها در يادداشتي هرگونه اختلاف نظري را تکذيب کرد. مقدم با کارگرداني مجموعه «روزهاي حسرت» سومين سال است که مجموعه يي براي ماه رمضان مي سازد. او سال 81 مجموعه «عروج» را با حضور عبدالرضا اکبري، رامبد شکرابي، کتايون رياحي و لادن طباطبايي و سال 86 «اغما» را با نقش آفريني امين تارخ، لعيا زنگنه، ايرج نوذري، حامد کميلي، شيرين بينا، ناصر ممدوح و عبدالرضا اکبري ساخت. سال گذشته مقدم با ساخت مجموعه «اغما» با يک موضوع ماورايي مورد تقدير عزت الله ضرغامي رئيس رسانه ملي قرار گرفت و ماه رمضان امسال هم روي يک موضوع ماورايي کار مي کند. قريبيان که تاکنون در مجموعه هاي مناسبتي بازي نکرده بود، امسال بخت خود را با «روزهاي حسرت» امتحان مي کند. روزهاي حسرت چهار بازيگر اصلي دارد که هر کدام از آنها توانايي هاي منحصر به فرد خودشان را در جذب مخاطب دارند. خيلي ها از همين حالا حضور بازيگراني چون فرامرز قريبيان، افسانه بايگان، مهراوه شريفي نيا و پوريا پورسرخ را در اين مجموعه به عنوان برگ برنده آن مي دانند. پوريا پورسرخ در اين مجموعه نقش شيطان را بازي مي کند. گفته مي شود شيطان «روزهاي حسرت» از جذابيت هاي اين مجموعه خواهد بود. شبکه يک سيما که از افسانه بايگان در سريال پيامک از ديار باقي استفاده کرد، بنابر بازخورد قابل قبول مخاطبان از بازي او، ترجيح داد بار ديگر از اين بازيگر در سريال مناسبتي ديگري استفاده کند. مهراوه شريفي نيا نيز که با سريال موفق شبکه يک سيما، به عنوان يکي از بازيگران خوب در تلويزيون ظاهر شد، نقش متفاوتي را در روزهاي حسرت بازي کرده است. مهران رسام تهيه کنندگي چند سريال ماه رمضاني را در کارنامه کاري خود دارد که از آن جمله مي توان به سريال «آخرين گناه» نوشته اميد سهرابي و رحمان سيفي آزاد و کارگرداني حسين سهيلي زاده اشاره کرد. آخرين گناه نيز موضوعي ماورايي داشت که بعد از موفقيت سريال «او يک فرشته بود» ساخته شد و خيلي ها اين دو سريال را با يکديگر مقايسه کردند. شنيده مي شود سيروس مقدم ادعا کرده که روزهاي حسرت، سرعتي ترين کارش است.
اين در حالي است که اين کارگردان به سرعتي بودن در بين کارگردان هاي ديگر تلويزيوني شهره است و اين ويژگي او گرچه مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته است، اما باعث شده تهيه کنندگان و مديران تلويزيوني با توجه به خروجي نسبتاً قابل قبول او، اعتماد زيادتري پيدا کنند و با خيال راحت کارهاي مناسبتي را به او بسپارند. به نظر مي رسد آنچه باعث شده مقدم در اين مجموعه مجبور به کارکردن با سرعت بالاتري شود، آماده نبودن متن ها و دکور بوده است. درباره متن ها اشاره شد که عليرضا افخمي بر سر نگارش آنها با مديران شبکه دچار مشکل شده و حتي تا مرحله انصراف نيز پيش رفته است. حساسيت موضوعي که افخمي دستمايه نگارش فيلمنامه خود کرد، بر نظارت هاي ناظران افزود.
از سوي ديگر بخش عمده يي از سريال روزهاي حسرت در دکور تصويربرداري شده است. شنيده مي شود تا رسيدن به دکور مورد دلخواه، چندين بار طراحي دکور شده و حتي در مرحله نصب نيز تغيير دکور داده شده. آن گونه که شنيده مي شود روزهاي حسرت، در توليد از سريال هاي ديگر، در مرحله عقب تري قرار دارد و گروه سازنده اميدوارند تا زمان پخش اولين قسمت، لااقل 15 قسمت آماده داشته باشند. اين در حالي است که هر ساله مديران تلويزيون تاکيد مي کنند در سال بعد، تا فيلمنامه به طور کامل آماده نشود، توليد شروع نخواهد شد. برخي اعتقاد دارند روند نهايي شدن متن در شبکه يک سيما نسبت به شبکه هاي ديگر، کندتر است، البته برخي ديگر نيز خلاف اين نظر را دارند.


«مثل هيچ کس»/ شبکه دو
ميوه يي کاملاً رسيده

مهدي فرجي مدير شبکه دو سيما در سال گذشته با سريال پرمخاطب «ميوه ممنوعه» به کارگرداني حسن فتحي، اين بار موقعيت بزرگي را در مقام يک مدير شبکه و نه يک مدير گروه به دست آورد و توقع خيلي ها را از فيلم و سريال هاي توليدشده در اين شبکه بالا برد. با اين حال، سريال نوروزي اين شبکه با عنوان «نشاني» به کارگرداني رامبد جوان انتظارها را برآورده نکرد. واقعيت امر اين است که شبکه دو سيما، بعد از موفقيت «ميوه ممنوعه» هنوز کار شاخصي را ارائه نداده است. با اين مقدمه سريال ماه رمضاني شبکه دو سيما با عنوان«مثل هيچ کس» براي مديريت اين شبکه از اهميت بالايي برخوردار است. تا اين جاي کار، مهم ترين امتياز شبکه دو در ميان شبکه هاي ديگر، زمان زيادي بوده است که گروه سازنده در اختيار داشته اند و کارشان را به دور از هر استرسي انجام داده اند. دقيقاً در زماني که برزيده در حال توليد سريالش بود، شايعات زيادي سر زبان ها بود که شبکه دو سيما در حال رايزني با گروه هاي مختلف براي توافق بر سر سريال ديگري هستند. خبرهايي نيز در اين ارتباط منتشر شد. اين احتمال حتي از زبان دکتر ميرباقري معاونت سيما نيز شنيده شد. با اين حال مهدي فرجي در گفت وگويي خبري آب پاکي را روي دست خيلي ها ريخت و تاکيد کرد از اولش نيز قرار بوده برزيده سريال ماه رمضاني اين شبکه را بسازد. گرچه سخنان فرجي پاياني بر تمامي شايعات بود، اما تهيه کنندگاني هستند که همچنان اصرار دارند قرار بوده سريال ماه رمضاني اين شبکه را بسازند. به هرحال کانال هاي مختلف و موثر در ساخت سريال هاي ماه رمضاني شبکه ها، يکي از مهم ترين عوامل است که در نهايت برزيده کارگردان سريال ماه رمضاني شبکه دو سيما باقي ماند. در زماني که هنوز تا پخش سريال هاي ماه رمضاني، چند روزي باقي مانده است، دو احتمال رايج وجود دارد؛ اول اينکه شبکه دو فرصت زيادي براي ارائه يک کار خوب داشته است و امسال نيز مي توان منتظر سريال خوب و قابل تاملي از اين شبکه بود. احتمال ديگري نيز وجود دارد که ماجراي نوروز براي شبکه دو سيما با «مثل هيچ کس» تکرار شود. «مثل هيچ کس» با نام قبلي«داداشي» کليد خورد و در نيمه راه تغيير نام داد. علي اکبر محلوجيان فيلمنامه نويس سريال «مثل هيچ کس» تجربه مشترکي را با سريال «زير تيغ» داشت. محلوجيان از فيلمنامه نويساني است که يکي از مهم ترين مولفه هاي موفقيت نوشته اش بستگي به کارگرداني دارد که آن را مي سازد. موفقيت دو سريال «پدر سالار» به کارگرداني اکبر خواجويي و «زير تيغ» به کارگرداني محمدرضا هنرمند دقيقاً ناشي از شناختي است که اين کارگردانان از طبقه مد نظر محلوجيان در نوشته هايش دارند. محلوجيان طبقه متوسط رو به پايين جامعه ايراني را به خوبي مي شناسد و در ترسيم آنها موفق است، اما اين موفقيت، به کارگرداني که شخصيت هاي او را به خوبي مي شناسد، بستگي دارد. «مثل هيچ کس» نيز داستاني مشابه داستان هاي ديگر نويسنده اش دارد و شخصيت ها، از همان طبقه برآمده اند. از سوي ديگر محلوجيان از آن دست نويسنده هايي است که متن هايش در فرآيند توليد دستخوش تغييراتي از سوي خود او براي بهتر شدن فيلمنامه مي شود. به هرحال محلوجيان باسابقه ترين فيلمنامه نويس ماراتن ماه رمضان امسال است که خيلي ها اميدوارند بار ديگر بخشي از چند و چون جامعه ايراني را در فيلمنامه او تماشا کنند. البته نبايد فراموش کرد که محمدعلي اسلامي از جمله تهيه کنندگاني است که عوامل توليد از او تقريباً رضايت دارند و معتقدند شرايط توليد را در حد امکان براي آنها فراهم مي آورد. اين سريال در 26 قسمت 30 دقيقه يي به جز شب هاي احيا روي آنتن مي رود.


«بزنگاه»/ شبکه سه
طعم شيرين افطار

ذائقه مخاطب تلويزيوني در ايران با توجه به محدوديت هايي که براي سريال هاي اجتماعي وجود دارد، بيشتر گرايش به سريال هاي طنز دارد. اين مساله وقتي قرار است در يک ماراتن تلويزيوني شکل بگيرد، نمود بيشتري خواهد داشت. وقتي سريال «سه در چهار» و «طلاق در وقت اضافه» در زمان پخش خود به سريال هاي پرمخاطبي تبديل مي شود، طبيعي است وقتي نام رضا عطاران در ميان باشد، بتوان از او به عنوان يکي از رقيبان اصلي نام برد. اما شبکه سه سيما با اين تصور که هر کار طنزي که در يک ماراتن تلويزيوني پخش کند، پرمخاطب خواهد شد، خطر کرد و ساخت سريال ماه رمضاني اش را نه به مهران مديري سپرد و نه به رضا عطاران و از علي عبدالعلي زاده به عنوان کارگردان بهره برد. حتي قرار گرفتن عليرضا افخمي به عنوان ناظر کيفي و مشاور در سريال «يک وجب خاک» نتوانست چيزي را براي اين شبکه تضمين کند. از سوي ديگر پرمخاطب شدن سريال «ميوه ممنوعه» به کارگرداني حسن فتحي و نويسندگي عليرضا کاظمي پور، اين نکته را تاييد کرد که اگر اثر اجتماعي قوي پخش شود، مخاطب تن به يک طنز سطحي نخواهد داد. دو سريال طلاق در وقت اضافه و سه در چهار نيز که به آنها اشاره شد، در زماني پرمخاطب شد که هيچ سريال قابل تاملي پخش نمي شد و مخاطبان از سر عادت و ناچاري به تماشاي آن نشستند. شبکه سه سيما که در سال گذشته در ماراتن سريال هاي ماه رمضاني، حرفي براي گفتن نداشت، امسال با اتکا به رضا عطاران سعي کرده، اگر مقدور باشد، حرف اول را بزند. عطاران با کارگرداني مجموعه «بزنگاه» سومين سال است که کارگرداني مجموعه هاي ماه رمضاني را تجربه مي کند. «خانه به دوش» در سال 83 و «متهم گريخت» در سال 84 مجموعه هاي ماه رمضاني عطاران است که مخاطبان زيادي را جذب شبکه سه کرد. رضا عطاران يکي از کارگردان هاي صاحب امضا در عرصه طنز تلويزيوني است که دقيقاً به همين دليل، سطح توقع ها از کار او بالا رفته است. جنس طنز عطاران با هدايت او در بطن متن و بازي ها تجلي پيدا مي کند و اين گونه نيست که گفته شود فيلمنامه خوبي ندارد، اما در کارگرداني درنيامده يا اينکه بازيگران از عهده نقش ها برنيامده اند. عطاران امسال اعتياد را دستمايه کار خود قرار داده است؛ موضوعي که در عين ظرفيت بالايش، بارها دستمالي شده و بايد ديد سروش صحت از چه منظري بستر مورد نظر را براي رضا عطاران و بازيگرانش فراهم آورده است. به نظر مي رسد در ميان بازيگران بار ديگر حميد لولايي و علي صادقي به عنوان چهره هاي ماه رمضاني امسال مطرح شوند. علي صادقي که تقريباً سالي يک بار در سريالي تلويزيوني ظاهر مي شد، امسال با سريال سه در چهار که توليد چند سال پيش شبکه يک سيما بود، ظاهر شد. حال بايد ديد عطاران چه تمهيدي براي غيرتکراري شدن اين چهره انديشيده است. فيلمنامه مجموعه «بزنگاه» را محمدرضا آريان همراه سروش صحت مي نوشت، اما اواسط کار آريان به دليل اختلاف با عطاران از حضور در پروژه انصراف داد و هم اکنون صحت به تنهايي مشغول نگارش فيلمنامه اين مجموعه است. گريم عطاران در اين پروژه خاص است و او با سري تراشيده بازي مي کند. مرجانه گلچين هم بعد از سال ها دوري از عرصه بازيگري با حضور در مجموعه «بزنگاه» به تلويزيون بازگشته است. عطاران مانند مجموعه هاي موفق «متهم گريخت» و «خانه به دوش» که با استقبال مخاطبان رو به رو شد، سعي کرده در مجموعه «بزنگاه» از بازيگران تيم قبلي اش همچون لولايي و صادقي بهره ببرد. ايرج محمدي و مهران مهام دو تهيه کننده موفق تلويزيوني اين روزها دو سريال کارآگاهان و ترانه مادري را در کارنامه کاري خود دارند و يکي از مولفه هاي مهم و امتحان پس داده براي مديران شبکه سه سيما هستند که تهيه کنندگي کارهاي رضا عطاران را نيز به عهده دارند. مهام و محمدي از جمله تهيه کنندگاني هستند که شرايط خوبي براي عوامل شان به وجود مي آورند. يکي ديگر از مولفه هايي که براي موفقيت شبکه سه در ماراتن ماه رمضان تضمين کننده است، سروش صحت است. سروش صحت که به شهادت کارهايي که انجام داده، نويسنده موفقي در نوشتن فيلمنامه هاي طنز است، در تجربه قبلي اش با رضا عطاران يعني ترش و شيرين، خوب ظاهر شد و همين باعث مي شود به بزنگاه نيز بتوان اميدوار بود. ترش و شيرين را سروش با محمدرضا آريان نوشت و از اتفاق قرار بود آريان بزنگاه را به تنهايي بنويسد، اما هنوز مشخص نيست بنابر چه دلايلي از کار کنار رفت و نوشتن فيلمنامه به سروش صحت واگذار شد. اين مساله يکي از حاشيه هاي بزنگاه است که شايعاتي را بر سر زبان ها انداخته است و گويا قرار است بعد از پخش مجموعه از زبان تهيه کنندگان بيان شود. برخي دليل کنار رفتن محمدرضا آريان را اختلاف با رضا عطاران مي دانند و برخي ديگر از چيزهاي ديگر حرف مي زنند. مجموعه تلويزيوني «بزنگاه» به کارگرداني رضا عطاران از 12 شهريور ساعت 55/19 از شبکه سه روي آنتن مي رود. با توجه به جداول پخش سريال هاي ماه رمضان به نظر مي رسد بهترين ساعت پخش در اختيار بزنگاه قرار گرفته که مي تواند عامل مهمي براي پربيننده تر شدن آن باشد.


«مامور بدرقه»/ شبکه پنج
برگ برنده

معصومه رستمي: شبکه پنج سيما در وهله نخست يک شبکه استاني است و همين مساله، مديران آن را چندان ملزم به رقابت پا به پا با شبکه هاي ديگر نمي کند. اين در حالي است که توليد ماه رمضان اين شبکه از شبکه هاي استاني نيز پخش مي شود و همان وضعيت سراسري را پيدا مي کند. اين شبکه در يکي دو سال گذشته در عرصه سريال سازي چندان موفق عمل نکرده است. اين شبکه در سال جاري از ميان توليدات خود تنها دو سريال عمليات 125 و طلاق در وقت اضافه را پخش کرده که شنيده مي شود هر دو سريال نيز خارج از گروه طرح و برنامه و فيلم و سريال آن مقدماتش انجام شده. برخي از سريال هاي پخش شده از اين شبکه در يکي دو سال گذشته نيز از توليدات شبکه هاي ديگر است. گفته مي شود مقدمات سريال مامور بدرقه نيز خارج از شبکه انجام شده. مديريت گروه فيلم و سريال شبکه پنج را قائم مقام آن بر عهده دارد و مدت هاست که اين شبکه مدير گروه فيلم و سريال ندارد. شبکه پنج سيما در سال گذشته سريال «شکرانه» به کارگرداني اسماعيل سلطاني را پخش کرد که به لحاظ مخاطب در رتبه آخر قرار گرفت و خيلي ها را از حاصل کار سعيد سلطاني متعجب کرد. گرچه سريال ديگر سعيد سلطاني در شبکه سه با نام سال هاي برف و بنفشه و به تهيه کنندگي اسماعيل عفيفه چندان رضايت بخش نبود و توجهي را به خود جلب نکرد. همين مساله باعث شد خيلي ها شکست سريال ماه رمضاني شبکه پنج را با اطمينان بيشتري به گردن کارگردان آن بيندازند تا خود شبکه و شرايطش. با اين اوصاف وقتي امسال قرار شد سعيد سلطاني و اسماعيل عفيفه سريال ماه رمضاني شبکه پنج را بسازند، خيلي ها از همان اول پيش بيني کردند باز هم قرار نيست که اتفاقي بيفتد، گرچه در تمامي خبرهاي منتشرشده درباره اين سريال تاکيد کردند که اسماعيل عفيفه تهيه کننده سريال پرمخاطب ميوه ممنوعه در سال گذشته بوده است. به نظر مي رسد اين تاکيد در انتهاي خبرها حاکي از اين مساله است که انتظار مي رود بار ديگر همکاري موفقيت بار اسماعيل عفيفه و سعيد سلطاني در دو سريال پس از باران و خانه يي در تاريکي تکرار شود. اگر اين اتفاق بيفتد که اميدواريم همين طور باشد، مي توان گفت خوبي يا بدي يک سريال به مولفه هاي مهم تر از آنچه که تصورش مي رود، بستگي دارد و توليد يک کار باکيفيت، همان اندازه که به مولف بستگي دارد به بخش برنامه ريزي و پشتيباني نيز وابسته است. فيلمنامه مامور بدرقه براساس طرحي از خشايار الوند توسط اميرعباس پيام نوشته شده است که شنيده مي شود محسن تنابنده نيز در شکل گيري متن ها دخيل است. گرچه در خبرها گرفتاري خشايار الوند را باعث اصلي کناره گيري اش از اين فيلمنامه ذکر کردند، اما خشايار الوند در جلسه فيلمنامه نويسان با مهندس ضرغامي اشاره به اين مساله کرد که طرحش، ظرفيت يک مجموعه 13 قسمتي را داشته و چون مناسب براي يک مجموعه 26 قسمتي نبوده از نگارش آن انصراف داده است. البته برخي نيز کناره گيري خشايار الوند از اين پروژه را مربوط به قرارداد اين نويسنده با يک تهيه کننده مجموعه هاي طنز تلويزيوني مي دانند. اميرعباس پيام که در کارنامه کاري خود، نگارش چند قسمت از مجموعه هاي مختلف طنز را دارد و چند تله فيلم نيز نوشته از چهره هاي جديد ماه رمضان امسال است که شنيده مي شود کار قابل تاملي را ارائه داده است. شنيده مي شود اين مجموعه را قرار بود عليرضا افخمي بنويسد. به نظر مي رسد «مامور بدرقه» متکي بر بازيگراني چون سيروس گرجستاني، جواد رضويان و مهرانه مهين ترابي و محسن تنابنده است. مامور بدرقه هرچه که نداشته باشد با همين چند چهره جذابيت هاي خاصي را براي مخاطب تلويزيوني خواهد داشت. سيروس گرجستاني بازيگري است که به واسطه سريال هاي ماه رمضاني درخشيد و مطرح شد و امسال بايد ديد که اين بازيگر، چگونه ظاهر خواهد شد. جواد رضويان ديگر بازيگر شاخص اين مجموعه آخرين بار با حضور ناموفقش در مجموعه چهارخونه خيلي از مخاطبانش را دلزده کرد و اميد مي رود اين بار در مجموعه مامور بدرقه احيا شود. اتفاقي که اگر براي او نيفتد، ناکامي هاي او را بعد از قرارگاه مسکوني و چارخونه تشديد مي کند. شنيده مي شود بهاره رهنما نيز در اين سريال نقش بامزه يي دارد که توجه مخاطبان تلويزيوني را به خود جلب خواهد کرد. به نظر مي رسد «مامور بدرقه» برگ برنده شبکه پنج در سال جاري باشد.

 


مطالب مشابه :


مدلهای سارافن جدید

مدل لباس جدید - مدلهای سارافن جدید - مدل مدل مو مدل مانتو آموزش




اس ام اس شروع مدارس و سال تحصیلی جدید

یادش بخیر ، پشت دفترای قدمیم مدرسه ؛ آدمک چارخونه روی تخته سایه : انواع چراغ قوه | مدل مانتو.




سريال‌هاي ماه رمضان همراه با عکسهای داغ داغ

» مدل مانتو که اگر براي او نيفتد، ناکامي هاي او را بعد از قرارگاه مسکوني و چارخونه




مصاحبه با سروش صحت نويسنده و بازيگر

پسران اينترنتي - مصاحبه با سروش صحت نويسنده و بازيگر-جدیدترین بیوگرافی و عکس هنرمندان سینما




رمان دختران زمینی پسران آسمانی2

همه مدل رمان را در یه تیشرت یقه گشاد کج پوشیدم با یه زیر شلوار چارخونه مهدیس هم یه مانتو




رمان احساسات منجمدواشک های مقدس8

مهوش سری تکون دادو رفت سمت کمدلباس یه مانتو نخی چارخونه ابی اول روسری منو مدل لبنانی




برچسب :