زخم انیمیشنهای هالیوودی بر روح کودکان ایرانی
توهم، جنسیت، لذتگرایی و خشونت 4 فاکتور اصلی انیمیشنها و کارتونهای بازار است که فراوان تر از نان شب مردم هستند.
اگر سالها پیش کودکان این سرزمین، لی لی، گرگم به هوا و خاله بازی میکردند، الآن بیشتر وقت خود را پای انیمیشن های رنگین میگذرانند و مادران خرسند از کمتر نگران بودن هستند! اما ای بسا که باید نگرانتر بود.
در وسطی و گرگم به هوا اگر نگران خراش پای کودکمان بودیم در موج انیمیشن های هالیوودی باید نگران زخمهای فکری و روحی بود.
اگر کودکان ما ساعتها جلوی تلویزیون می نشینند و انواع آن موهومات 1500 تومانی را میبینند به تبعات آنها نیز باید فکر کرد. سری به محتوای فرهنگی این کارتونها بزنیم و با درنگی گاهی کنار کودکمان بنشینیم و در دیدن همراهش باشیم. آنگاه است که شاید به عمق یک فاجعه فرهنگی پی ببریم.
تمایلات جنسی پنهان در بسیاری از این انیمیشنها و اباحهگریهای خاص آنها ذهن سلیم و پاک کودکان را آلوده میسازد. خشونت لجام گسیخته آنها هر کودکی را از خود بی خود میکند، شاید بسیاری از حرکات کودکان برای ما سؤال برانگیز باشد و گاهی خنده آور اما آثار مخرب فرهنگی و اخلاقی این انیمیشنها بسیار بالاست.
نهیبی که انیمیشن های هالیوودی یا 1500 تومانی از جایی که فکرش را نمیکنیم به فرهنگ کودکان ما آسیبهای جدی وارد میکند و اباحهگری محض آنان در تضاد کامل با فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست.
يام هاي پنهان و نهفته در برخي انيميشنهاي مشهور جهان
تاكنون مهمترين انيميشنهاي توليد شده در جهان در شركت هاي بزرگ انيميشن سازي هاليوود همچون والت ديزني، پيكسار، دريم وركز، ام جي ام و يا شركتهاي ژاپني تحت حمايت و هدايت سردمداران هاليوود نظير نيپون، تاتسونوكو، سوني و.... توليد شده است.
هاليوود از زمان تشكيل خود تاكنون به شدت تحت نفوذ تفكرات صهيونيستي بود و اين سرمايه داران صهيونيسم جهاني بودند كه افكار برنامه سازان آن را هدايت ميكردند. صهيونيسم حاكم بر هاليوود كه هر روز تلاش دارد تا دامنه سيطره خود را بر شركتهاي ديگر فيلم و انيميشن سازي با خريد سهام يا نفوذ بر افكار گسترش دهد هرچند اقتصاد و به دست آوردن درآمد را از مهمترين اولويتهاي خود معرفي ميكند، با مروري بر آثار توليدي آنها به ویژه در بخش انيميشن، اين باور به شدت تقويت ميشود كه در پس اين صنعت پول ساز، قطعا ايدئولوژي و تفكر خاصي نهفته كه قرار است به کمک سرمايه و تكنيك در جهان گسترش يابد.
آنچه مسلم است این که از سالها پيش تاكنون، لابي صهيونيسم در هاليود، سيطره خود را در عرصه توليدات كودك به شدت گسترش داده است. علاقه كودكان ما به داشتن تصاوير متعدد از شخصيتهاي كارتوني والت ديزني تا عروسكها و اسباب بازيهاي شخصيتهاي آنها، آنچنان شديد است كه خريد آنها براي خانوادهها به يك عرف معمول و اجتماعي تبديل شده است.
به عبارت ديگر، شركتهاي انيميشن سازي، تنها برای همان ساعتی که کودکان ما انیمیشن تولیدی آنها را می بیند، برنامه ریزی نمی کنند، بلکه تلاش ميكنند تا فکر و ذهن کودک را حتی در رختخواب شبانه و بازی های کودکانه اش متوجه رفتار و موضوع مورد نظر خود نمايند. از این روی، می توان گفت نه تنها کودکان معصوم، بلکه والدین هم نمی توانند تصور کنند در پی این زیبایی ها و لطافت، ممکن است یک جهان بینی خاص و خارق العاده با اهداف بلند مدت نهفته باشد که می خواهد، چهره فرهنگ های خاص جهان را به چهره ای واحد و مطلوب سرمایه داران صهیونیسم بدل کند.
این نکته انکارناشدنی است که یهودیت صهیونیست به یاری سرمایه های هنگفت (و البته اندیشه و برنامه ریزی دراز مدت) توانسته است در عرصه فرهنگ، گوی سبقت را از دیگر رقبای جهانی برباید و از این ابزار قدرتمند در راستای رسیدن به اهداف جهانی خود استفاده نماید؛ اما اين نبايد باعث شود كه متوليان فرهنگ جامعه و رسانهها خود را بازنده بدانند و لااقل با تفسير وتبيين اين امور براي والدين وخانوادهها باعث ارتقاي سطح آگاهي عمومي جامعه شوند.
در این نوشتار تلاش خواهیم کرد برای نمونه و تنها در حد چند سطر، اشاره ای داشته باشیم به محتوای پنهان برخی از آثار مهم انیمیشن جهان که همه ما و دست کم کودکان و همه ما با آنها آشنا هستند و ساعت ها از زندگی معصومانه خود را با آنها گذرانده اند.
بی گمان نقد و تحلیل هر یک از این آثار که از قضا به لحاظ تکنیکی بسیار قابل تأمل و گفت وگو هستند، فرصت بسیاری را می طلبد و می توان درباره هر یک از آنها ساعت ها به بحث نشست، لیکن هدف این نوشتار اشاره ای به اصل موضوع و تلنگری برای مخاطب (والدین آن آثار و چشم پوشی از نقاط قوت تكنيكي موجود در آنها تنها به تحلیل محتوای کوتاهی از این آثار با هدف نمایان کردن ایدئولوژی نهفته در آن بسنده كنيم و بر این باوریم وقتی این آثار را در کنار یکدیگر قرار می دهیم، هر یک همچون اجزای یک پازل بزرگ خواهند بود که در جوار هم فرهنگصهيونيسم جهاني را تقویت کرده و ذهن کودک امروز را برای پذیرش تفکرات سلطه طلب صهیونیسم جهانی در آینده آماده می سازد:
1- میکی موس:
نخستین شخصیت معروف شرکت والت دیسنی، یک موش کوچک و دوست داشتنی بود به نام «میکی موس».
مجموعه میکی موس سال هاست که تولید می شود و هم اکنون نیز شخصیت محبوب نسل دیروز و امروز به شمار می رود.
جالب است بدانیم از ديرباز یهودیان را با نام «موش كثيف» می شناختند. والت دیسنی به کمک میکی موس توانست در چند دهه کاری کند که این واژه جای خود را به «موش دوست داشتنی» بدهد و دیگر کسی نمی توانست برای یهودیان تصور «موش کثیف» را داشته باشد.
میکی موس معصوم که همواره مورد تهاجم رقبای خود قرار می گرفت و تنها به کمک زیرکی بر دشمنان پیروز می شد، نمادی شد از معصومیت قوم یهود! که باید تلاش کند با تنها سرمایه خود، یعنی زیرکی، خود را از دست دشمنان جهانی رهایی دهد.
2- تام وجری:
شخصيت «جري» در مجموعه تام و جری در واقع ادامه شخصیت میکی موس است. جری موش زبل و بد جنسی است که با شیطنت و ناجوانمردی همواره بر گربه ابله و احمق پیروز می شود. این پرسش که چرا برخلاف دنیای واقعیت، همواره این موش است که برگربه پیروز می شود، چیزی است که ناخودآگاه ذهن کودک و بزرگسال را به خود معطوف می دارد و از سوی دیگر، به تدریج این حس را در ذهن کودک نهادینه می کند که می توان با دغل و حقه بازی همیشه پيروز شد.
تام و جری علاوه بر اثرات خاصی که بر مخاطبان جهانی داشت، توانست حس اعتماد به نفس را در مخاطبان یهودی خود - که سالها از موش کثیف بودن در رنج بودند - نهادینه نماید. موش کثیف صفتی بود با بار معنایی ترسو بودن و منزوی که هیچ کدام از آنها در موش کوچک والت دیزنی دیده نمی شد.
3- لوك خوش شانس:
مجموعه لوك خوش شانس، داستان گانگستر سپيدپوستي است كه هيچ خانه و كاشانهاي ندارد؛ اما هميشه فرشته نجات سرخ پوستان بومي است و وجودش باعث ميشود كه افراد و قبيلههاي گوناگون، هيچ گاه وارد جنگ و دعوا نشوند. او به همراه اسب بذله گو و سگ شوخ طبعش هميشه به دنبال تبهكاران است و در پايان هر بخش، تنها به سوي غروب خورشيد ميرود؛ اما چرا غروب خورشيد؟!!
شايد اگر بدانيم غروب خورشيد در كتاب مقدس، نماد سرزمين موعود يهوديان است، به خوبي پاسخ اين پرسش را دريابيم. لوك خوش شانس سعي ميكند تا به خوبي معرف يهودي خوش برخورد و مهرباني باشد كه بدنبال سرزمين موعود و مادري خود است و در اين راه به رسالت خود يعني ايجاد امنيت براي دنيا عمل ميكند.
4- هاچ زنبور عسل:
خيلي از ما در دوران كودكي خود، مجموعه جذاب «هاچ زنبور عسل» را ديده ايم و بي هيچ تأملي، حاضر هستيم دیدن آن را به كودكان دلبند خود توصيه كنيم؛ اما خوب است بدانيم داستان هاچ زنبور عسل به كودكان يهودي ميفهماند كه بايد همواره به دنبال مادر ( نماد سرزمين موعود ) خود باشند و ديگران همچون موجودات مخوف اين انيميشن، همواره در اين راه، سد راه او هستند و البته در اين راه ميتوان روي كمك برخي دوستان مو بور حساب كند.
نكته: گشتن به دنبال مادر تم غالب مجموعههاي انيميشني است كه كشورهاي آسيايي و در رأس آنها ژاپن به سفارش شركتهاي صهيونيستس هاليوود توليد كردهاند، همچون «دختري به نام نل»؛ «حنا دختري در مزرعه»، «باخانمان»، «چوبين» و غيره. همان طور كه گفتيم، مادر در فرهنگ يهودي، نماد سرزمين موعود يهوديان است. اين انيميشنها هرچند با هدف بيشترين تأثير بر كودكان يهودي جهان ساخته شده اما به ديگر كودكان جهان نيز اين حس را القا ميكند كه تصاحب ديگر سرزمين ها با عنوان برگشتن به سرزمين مادري، حق مسلم قوم يهود است.
5- شير شاه:
شايد كمتر كسي فكرش را بكند، مجموعه سه قسمتي شير شاه بر پايه پيامهاي سياسي شكل گرفته باشد. در شير شاه به خوبي جنگ دو ابر قدرت برتر- جنگل ـ و آشتي نسل هاي آينده آنها ديده ميشود. اين اثر نمادي از جنگ سرد آمريكا و شوروي در سال هاي طولاني پس از جنگ دوم جهاني است كه سرانجام به آشتي نسلها و فروپاشي نظام كمونيسم پایان می یابد؛ اما يادمان نرود شير در فرهنگ يهودي نماد سلطه جهاني صهيونيسم است.
در تورات ميخوانيم:... و بقيه قوم يعقوب در ميان امتها و قومهاي ديگر مثل شير در ميان جانوران جنگل و مانند شير درنده در ميان گلههاي گوسفند خواهند بود كه هنگام عبور پايمال ميكنند و مي درند و كسي نميتواند مانع آنها شود.
6- دامبو فيل پرنده:
«دامبو» بچه فيل زشتي است كه ابتدا مورد تمسخر و بي توجهي اطرافيان قرار ميگيرد؛ اما سرانجام ميتواند با تلاش خود را بالا بكشد (نمادي از قوم يهود كه در جوامع مختلف چندان مورد توجه نبودند). مادر دامبو عرقچيني شبيه به كلاه يهوديان بر سر دارد و به اين ترتيب از ديگر فيل ها متمايز ميشود. گناه او تنها اينست كه ميخواهد از فرزندش حمايت كند؛ اما زنداني ميشود. سرانجام، دامبو شايستگي خود را ثابت ميكند و در عملياتي پيروزمندانه، همه تحقير هارا پشت سر ميگذارد و پرچم سيرك را كه البته بي شباهت به پرچم اسرائيل هم نيست به اهتزاز درميآورد. اين انيميشن اعتماد به نفس و خودباوري را به كود كان يهود هديه ميكند و به خوبي مظلوميت ساختگي يهود (صهيونيسم) را تداعي ميكند.
7- جوجه اردك زشت:
شخصيت گوشه گير و زشت جوجه اردك شبيه دامبو فيل پرنده است، به ویژه اينكه در پایان، همانند او به موفقيت ميرسد و تبديل به يك قوي بسيار زيبا ميشود. حركت اين قوي زيبا به سمت خورشيد در غروب هم همان نماي معروف انيميشن لوك خوش شانس را به ياد ميآورد. از اين روی، كارتون معروف جوجه اردك زشت نيز كه در اصل براي مخاطب يهودي توليد شده است، ذهن كودكان معصوم امروز را به سوي آرمانهاي صهيونيسم سوق داده و آنها را براي پذيرش تفكرات يهود در فردا آماده ميسازد.
8- گاليور:
در همان نگاه نخست به انيميشن معروف «گاليور» با يك سفيد پوست بلند بالا با مدل موها و لباس انگليسي ـ آمريكايي مواجه ميشويم كه از طريق درياها به سرزمين عجيب كوتولهها (نماد مشرق زمين) پا نهاده و به آنها در مبارزه عليه دشمنانشان كمك ميكند. به اين ترتيب، اين موضوع در ذهن كودك شكل ميگيرد كه اين « انگلوساكسون ها» هستند كه بايد منجي هميشگي آنها باشند.
9- پرنس مصر:
هاليوود در عرصه انيميشنهاي مذهبي نيز به طور جدي ورود كرده است. اين انيميشن روايتگر زندگي حضرت موسي (ع) است. در اين كارتون بسيار پر هزينه به خوبي روايت تحريف شده هاليوود از دين و تمايل آن را به سكولاريسم ميبينيم.
در «پرنس مصر» به طرز ماهرانهاي منزلت عصمت و شأن اين نبي مكرم الهي تنزل مييابد. هاليوود مشابه اين انيميشن برنامههاي كارتوني ديگري مربوط به زندگي حضرت نوح (ع) وحضرت يوسف (ع) نيز توليد كرده است.
10- شرك:
هرچند «شرك (1)» انيميشني بسيار حرفهاي جذاب و دوست داشتني بود، كودكان در سريهاي دو وسه آن به طرز باور نكردني با مقوله سكس و معاشقههاي طولاني روبه رو شدند. اين گونه تصاوير و صحنهها به تدريج ذهن كودك را درگير موضوعاتي ميكند كه متناسب با سن او نبوده و وي را با بسياري ناهنجاري هاي شخصيتي رو به رو ميكند.
11- سري جديد سندباد:
در سري جديد انيميشن «سندباد (افسانه هفت دريا)»، ديگر اثري از آن فضاي زيباي شرقي نيست. از علي بابا و علاالدين هم خبري نيست. به جاي آن مخاطب با انبوهي از قول و ديو و خشونت و جملات ركيك روبرو ميشود و سندباد مهربان، تبديل به كسي شده كه با هفتاد ضربه شمشير خود، يك كشتي بزرگ را تصاحب كرده و دريا را از خون رنگين ميكند.
12- ناين (نه):
اين انيميشن را بايد برنامه استاندارد آموزش مباني «كابالا» براي كودكان و حتي بزرگسالان ناميد. در اين انيميشن به روشنی از فردي به نام «پاراسلوس» و كتاب معروف او نام برده ميشود. (پاراسلوس يك جادوگر و پزشك معروف فرقه منحط كابالا يا همان عرفان صهيونيستي است). در اين انيميشن ضمن تبليغ كاملا آشكار فرقه انحرافي كابالا بيننده به طور دقيق با فلسفه و مباني اين تفكر آشنا ميشود.
13- اي كيو سان:
آنچه در مجموعه جذاب انيميشني «اي كيو سان» به خوبي تبليغ ميشود، نقش تفكرات بودايي در پرورش ذهن انسان است. كودكان ايراني ناخود آگاه با ديدن اين مجموعه جذب تفكرات بودايي و نيز آداب و سنن و باورهاي آنها ميشوند كه اين تنها به دليل شخصيت جذاب مهربان و دوست داشتني قهرمان فوق العاده باهوش قصه يعني اي كيو سان است؛ اما چرا بودايي؟! (در اين باره در ادامه صحبت ميكنيم).
14- پانداي كونگ فو كار:
اين هم از انيميشنهاي زيباي توليد شده در سالهاي اخير است كه بسيار مورد توجه كودكان قرار گرفته و در آن كودك ايراني به خوبي با باورها و ويژگي هاي خاص فرهنگ و آيين بودا و مذهب ذن آشنا ميشود. لازم به ذكر است، كونگ فو، بيش از آن كه يك ورزش باشد، يك مذهب و ايديولوژي است كه بر پايه باورهاي بودايي شكل گرفته است و در اين انيميشن به طور بسيار جذابي تبليغ ميشود.
نكته: در سال هاي اخير، جهان غرب دريافته براي ادامه حيات نياز به معنويت و نگاه فوق مادي به جهان دارد. از اين روی، ميبينيم در كشورهاي غربي، توجه به آيينها و تفكرات شرقي روز به روز افزايش مييابد؛ حتي گسترش روزافزون اسلامگرايي در جامعه غربي را ميتوان از اين منظر بررسي نمود كه حاصل از به بن بست رسيدن تفكرات مادي گرايانه غرب است.
هاليوود اين مهم را به خوبي درك كرده و تحت هدايت سردمداران صهيونيسم خود، در تلاش است تا با گسترش فرقههاي نوظهور آميزهاي از عرفان هاي بودايي و يهودي را در قالب معنويتي خود ساخته به مخاطبان دهد. اين نگرش باعث شده تا نقش بوديسم را در بیشتر آثار هاليوودي بسيار برجسته ببينيم.
15- فرار جوجهاي:
اين انيميشن يكي از آثار جذاب براي كودكان است. سرتاسر فضاي داستان و مزرعه كه با سيم خاردار گرفته شده يادآور اردوگاههاي كار اجباري آلمان نازي و هلوكاست (يهودي سوزي) كذايي است كه سال هاست صهيونيسم در راستای اثبات آن ميكوشد. ناجي مرغ هاي قرباني (نمادي از يهوديان) خروس خلباني است كه آمريكايي بوده و سرانجام با نجات مرغها آنها را به سوي دشتي باصفا (يادآور سرزمين موعود يهوديان ) راهنمايي ميكند. اين انيميشن، يكي از بارزترين آثار كودكان در عرصه ترويج تفكرات صهيونيسم و ترويج هولوكاست است.
16 ـ ماتريكس:
انيميشن سه بخشی ماتريكس، دارای مسائل و مباحث متعددي است. محور اصلي اين انيميشن همانند نسخه اصلي آن، يعني سينماييهاي ماتريكس ترويج عرفان بودايي است، آن هم بانگرش صهيونيستي آن اما در كنار اين هدف به خوبي موضوع آخرالزمان را آماج قرار ميدهد، به گونه ای كه دقيقا شيطانهاي روباتيك را در حالي نشان ميدهد كه از مكه و مدينه در حال حركت هستند. در بخشي از اين انيميشن شکارا نقشه هلال جغرافيايي شيعه را روي نقشهاي در سازمان ملل ميبينيم كه خرمگس زشتي بر آن نشسته و سپس قهرمان داستان با ضربهاي مگس را كشته و نقشه را پاك ميكند. اين كار به خوبي نشان دهنده توهين مستقيم توليدكنندگان برنامه به فرهنگ شيعه است.
همچنين به تصوير كشيدن رباتهاي شيطاني در حالي كه فرمانده آنها، شمشير بر دست سوار بر اسب سپيدي است و در پایان كشته ميشود، اهانت ديگري به باورهاي ديني شيعه در خصوص آخرالزمان به شمار می رود.
17 ـ مجموعه باربي:
باربي مجموعه انيميشن بسيار پر طرفداري است كه همراه با عروسك و لوازم جانبي اش سالهاست به عنوان نماد ابتذال، برهنگي و مصرف گرايي جهان غرب در اذهان كودكان رخنه كرده و آنها را براي پذيرش نمادهاي مبتذل فرهنگ غرب در بزرگسالي آماده مي كند. اين انيميشن و عروسكهاي آن با ده ها طرح و مدل در حالي كه لبخندي مليح بر لب دارد، به راحتي زمينههاي الگوپذيري از پوشش، آرايش، رنگ مو، تناسب خاص اندام و به نوعي رفتار هوس انگيز را براي كودكان و نوجوانان فراهم ميسازد.
كارشناسان بر این باورند، هجوم نمادهاي باربي در جامعه، ميتواند اثرات مخربي بر نوجوانان داشته باشد به گونه ای كه در اروپا و آمريكا هم اكنون نهادها و موسسات ضد باربي تشكيل شده است. اين كارشناسان معتقدند هم زيستي با باربي، باعث بلوغ زودرس و افزايش تمايلات هم جنس گرايي در دختران ميشود.
آنچه آمد، مروري سريع بر شماري از انيميشنهاي بسيار معروف بود كه متأسفانه بارها از رسانه ملي نيز پخش شدهاند و به راحتي، در دسترس كودكان ما نيز قرار ميگيرند. در اين بخش، نمی خواستيم تا اين انيميشن ها را نقد كنيم، چراكه اگر چنين بود، قطعا براي هر يك بايد به موضوعات بسيار بيشتري ميپرداختيم؛ بنابراین، در اينجا به همين اندك و تنها در حد اشارهاي بسنده ميكنيم.
آنچه مسلم است، علاوه بر موضوعات فوق خشونت و پرخاش هديه اصلي بسياري از انيميشنهاي موجود در بازار است كه مدام در معرض استفاده كودكانمان قرار ميگيرد. جا دارد به دوبله بسيار بد و آكنده از جملات ركيك برخي از شركت ها هم اشاره شود كه گويي، هيچ نظارتي بر آنها نيست. همين طور شركتهايي كه در قالب بستههاي شانسي اين محصولات را بدون هيچ نظارتي در قالب هديه و شانس به كودكان می دهند.
سخن پایانی
سال هاست بازار انيميشنهاي هاليوودي در ايران داغ شده است. اين انيميشنها به سرعت و با سطحي نگري بسيار دوبله و به راحتي از رسانه ملي پخش ميشوند، بدون هيچ نظارتي. آنچه گفتيم، به اين معني نيست كه انيميشن خوبي در آن سوي مرزها توليد نميشود، بلكه همسويي همه جانبه متوليان فرهنگي كشور با برجسته شدن تعداد خاصي از اين محصولات است كه پرسش برانگيز است و اينكه چرا در اين همه سالها و با بروز و ظهور تكنولوژيهاي پيشرفته وارداتي در كشور، هنوز شاهد رشد صنعت انيميشن در ايران نشده ايم؟!
در عوض به نظر ميرسد در عرصه توليدات كودك عقبگرد كرده و سير نزولي يافته ايم! هنوز بزرگترهاي ما « علي كوچولو»، «زهره و زهرا»، «هادي و هدي»، «هشيار و بيدار»، «آفتاب و مهتاب»، «خونه مادر بزرگه» را از ياد نبردهاند.
مگر همين «مدرسه موش ها» نبود كه كشور ژاپن با افتخار آن را از ما خريد؟!
مگر همين «كلاه قرمزي و پسرخاله» نبود كه در جامعه آن همه موج ايجاد كرد؟!
ما را چه شده كه امروز آن همه نبوغ را فراموش كرده ايم و به جاي توجه به هنرمندان با ذوق و توانايمان دنبال آثار مبتذل غربي ميگرديم؟!
آنچه كودك امروز ايراني نياز دارد، نه «فوتباليست ها»ست و نه «سند باد» جعلي غربيها. كودك ايراني به فيلمها و انيميشن هاي پر محتوايي نياز دارد كه بر پایه داستان هاي جذاب و غرور آفرين ملي و آموزههاي اسلامي توليد شده باشد؛ «رستم و سهراب» و «آرش» چه اشكالي دارند كه دست به دامن «سوپرمن» و «پسر جهنمي» شده ايم؟!
«بوعلي»، پسر داناي ايراني چه ايرادي دارد كه «اي كيو سان» بايد نماد دانايي براي كودك ما باشد و در نهايت كجاي فرهنگ اسلامي ما ناقص است كه بايد كودك ما را همسو با برنامه ريزي صهيونيسم جهاني به سوي بوديسم سوق دهيم ؟!
فهرست منابع و مأخذ:
1- محمد حسين فرج نژاد- اسطورههاي صهيونيستي سينما ـ موسسه فرهنگي موعود عصر-1388
2- عبد الكريم اردستاني ـ يهوديت ـ انجمن معارف اسلامي ايران ـ 1382
3- سيد جواد ميرخليلي ـ نقش صهيونيسم در رسانههاي جمعي (مقاله) باشگاه انديشه ـ 1384
4- فاطمه ناظم زاده ـ سلطه صهيونيسم در دنياي كودكان ـ موسسه تبيان
5- عبدالهي ناطقي ـ صهيونيسم وبرنامههاي كودكا
مطالب مشابه :
انيميشن هاي كودكانه ياسلاح نرم صهيونيسم عليه جوانان فردا
كودك از هنگامي باخانمان»، «چوبين است كه بايد كودك ما را همسو با برنامه ريزي
فیلم های اکران شده در سینما
مسعود چوبين . اکران هايي ربوده مي شود بچه هاي مهد كودك از گروه فيتيله ها برنامه
انيميشنهاي كودكانه يا سلاح نرم صهيونيسم عليه جوانان؟
كودك از هنگامي باخانمان»، «چوبين است كه بايد كودك ما را همسو با برنامه ريزي
زخم انیمیشنهای هالیوودی بر روح کودکان ایرانی
كه افكار برنامه چوبين » و غيره كه بايد كودك ما را همسو با برنامه ريزي
کارتون صهیونیسم!
كه افكار برنامه چوبين » و غيره كه بايد كودك ما را همسو با برنامه ريزي
هفته نامه صدای گلپایگان (276 ) صفحه نخست
طي اين برنامه پس از برگزاري نماز نمي گفت و در كاسه چوبين مخصوص خود كودك با تعجب بسيار
بيوگرافي ورزشی - هنری و فیلمشناسی
با گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي المللي جهاني كودك مسعود چوبين
بندر انزلي شهر نيلوفر آبي ستار رجبی بندر انزلی
دانلود خلاصه کتاب برنامه اين بازار داراي پارك كودك از صنايع دستي چوبين و همچنين
برچسب :
برنامه كودك چوبين