جلسه يازدهم افتر افکت
جلسه يازدهم 1/2/92 استاد ک علیرضا معین خواه
ايجاد كي فريم ها
1- كليك كردن براي اولين بار روي آيكون Stop Watnh اِستاپ واچ ( تصوير کرنومتر كنار آيتم ها)
2- ايجاد تغيير در ميزان آن آيتم در هر جاي خاص(جايي كه هد قرار دارد) ، اگر Stop Watnh روشن باشد.
3- از منوي Animation --- Add Anchor Point keyframe
4- كليك كردن روي آيكون keyframe raviga for در كنار Stop Watnh است
5- در سر برگ time line هست . Auto- Keyfram وقتي فعال شود ( درمدل 5.5 و 6)
(هر تغييري در آيتم موجب ايجاد كي فريم مي شود.)
shorthek حركت بين كي فريم ها
1- براي انتخاب هر كي فريم روي آن كليك مي كنيم.
2- از علامت جهت عقب و جلو اَروكي (Arrow key) در دو طرف Add keyframe(شكل لوزي بين اَروكي ها)
3- كليد ميان بُر ،حركت بين كي فريم ها(keyframe )،ماركرها(Marker)، و ابتدا و انتهاي محدوده كاري( workarea) ، كليد هاي j , k است
====================================================
کلیک روی لبه workarea (بعد از تعیین محدوده جدید یک لایه) دارای سه گزینه است :
Trim comp to workarea( برای بزرگ کردن محدوده کاری ،که در یک لایه آنرا انتخاب کرده ایم )
1- Trim comp to workarea (تی ریم کامپ تو ورکی ریا) هرگاه بخواهيم محدوده اي را كه براي كامپ در تايم لاين جدا كره ايم را به صورت كلي در لبه زماني لايه به صورت كامل ببينيم ،كافيست بعد از تعيين كردن محدوده workarea روي خط تايم لاين راست كليك را و گزينه Trim comp to workarea را انتخاب مي كنيم.
راه دوم فراخوانی آنهم چنین است: منوي Compositin ----Trim comp to workarea
2 – لیفت ورکی ریا Lift workarea قطع قسمتی از لایه
3- اکس ترکت ورکی ریا Extract workarea برای از بین بردن گپ یا فاصله بین لایه
تکرار لایه ها = ctrl+ D
==========================================
براي Select كردن چند كي فريم:
1- كادر كشيدن دور كي فريم ها
2- گرفتن شيفت و انتخاب آنها
هرگاه دو كي فريم داریم و بخواهیم بین آنها هیچ اتفاقی نیفتد چه باید کرد؟باید از نظر عددی یکی باشند
جابجایی کی فریم (بیش از دو تا) به صورت یکسان
1- کی فریمها را انتخاب و بعد با موس جابجا می کنیم . 2- بعد از تعیین جای کی فریم ها روی خود آیتم کلیک می کنیم که باعث می شود همه کی فریم ها انتخاب شوند.3- اگر بخواهیم کی فریم ها به یک نسبت جمع یا باز شوند(آکاردونی) با گرفتن Alt و حرکت هد انجام می دهیم
Copy ,paste کی فریم ها =
1- کی فریم ها یی را که میخواهیم کپی می کنیم و هد را به اندازه دلخواه جلو می بریم و pasteمی کنیم
2- می توانیم کی فریم های هر لایه را به لایه زیرین آن اعمال کنیم بدین شکل که وقتی کی فریم های یک لایه مشخص باشد می توان با کپی و paste بر روی لایه زیرین ، کی فریم ها به همان آیتم متناظر زیرین منتقل کرد. پس کی فریمهای هر آیتم به را فقط می توان به آیتم متناظر آن لایه دوم اعمال کنیم .
سوال: آیا Position را می توان به Anchor point کپی و پی س کرد؟ بله چون انکل پوینت و پوزیشن یک نوع الگوریتم دارند.نسبت به آن نقطه ثقل شان جابجا می شوند.در انکل پوینت نقطه ثقل تصویر جابجا میشود.در پوزیشن ، انکل پوینت را با قابش جابجا می کنیم.پس می توان کی فریم های انکل پوینت را ، کپی (Ctrl +C) و به پوزیشن paste (ctrl + V) کنیم و برعکس.
سوال : آیا کی فریمهای انکل پوینت یا پوزیشن را می توانیم به Scale بدهیم ؟ نه .چون این آیتم ها Spatiol (فضایی ) هستند ولی Opacity و Rotation و ) Scaleاِسکیل( فضایی نیستند بلکه Temporal ( زمانی ) هستند.
برای برگرداندن آیتم ها به حالت اول
1- از Rrsrt لایه
2- با راست کلیک روی لایه Transform --- Reset
======================================================
اِينترپوليشن interpolation ( ميان پردازي)
در صورت وجود دو كي فريم براي يك آيتم افتر افكت در حين حركت هد شروع به پردازش تك تك فريم ها كرده و موقعيت زماني و ويژگي عددي متناسب با آن فريم و آيتم را پردازش و نمايش مي دهد كه به اين عمل اينترپوليشن interpolation يا ميان پردازي مي شود.
مثلا اگر در Opacity يك لايه را روی 80 درصد قرار دهيم(بدون کی فریم ) کل لایه 80 درصد می شود. حال اگر يك كي فريم هم بگذاريم روي لايه باز 80 درصد می شود و اگر کی فریم دیگری با عدد مثلا 60 درصد قرار دهیم ، افتر افکت بصورت اتوماتیک بین این دو کی فریم پردازش می کند که هر کی فریم باید چه اتفاقی بینشان بیفتد ، در چه ثانیه ای ، با چه سرعتی؟بعدا آنرا در نمایش خودش اعمال می کند.در واقع میان پردازی می کند
فضای Motion Path (موشِن پَث =مسیر حرکت)
روی آیتم پوزیشن ( در کامپ یا لیر) وقتی که کی فریم ایجاد می کنیم و تصویر را حر کت می دهیم ، مسیری را با نقطه چین در حال به ما نشان می دهد که به این حرکت در مسیر Motion Path می گویند.
گره ( به شکل مربع ): معادل كي فريم ها در موشن پَث Motion Path (حركت مسير)هستند. هر تعداد کی فریم داشته باشیم به همان اندازه گره ( شکل مربع ) در کامپ خواهیم داشت.
هر نقطه چين ، بین گره ها نماينده يك "فريم " است. تعداد نقطه چین بین گره ها نسبت به فاصله کی فریم ها در لایه متفاوت است .هر گاه فاصله بین دو کی فریم در آیتم یک لایه نسبت به هم نزدیک باشند تعداد نقطه چین ها در Motion Path موشن پث کمتر بوده و تغییرات زودتر باید اعمال شود. وهر گاه فاصله بین دو کی فریم بیشتر باشد ، متناظر آن فاصله هر کی فریم و نیز تعداد فریم ها وتعداد نقطه چین ها بیشتر می شود و زمان بیشتری برای اعمال تغییرات وجود دارد.
این نقطه چین ها مخصوص position نیست بلکه برای دیگر آیتم ها هم هست. ولی نقطه چین های آن برای آیتم های Temporal (زمانی )دیده نمی شود.
Linear ( لی نی یر)= خطی
Bezier ( بِزی یر) = منحنی
Continus Bezier = خطی مداوم
========================================================
دستورات اِسپِرشن ها – اوپاسيتي-
===
Workarea
Marker
=========================================
مطالب مشابه :
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
اوندادور کی یر حــر آزاده. كوچ مدل لباس|?
ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) * تركي
روشن ائدون یر گویی خانیم قربان حــر آزاده. كوچ مدل لباس|?
يا امام رضا(ع)
گوگ ده آدین تا گلیر تیتره یر عرش حــر آزاده. كوچ مدل لباس|?
جلسه يازدهم افتر افکت
مدل لباس. معبودا ؛ به وقتی که کی فریم ایجاد می کنیم و تصویر را حر کت می دهیم ، مسیری را
تبعیض در تعطیلات چرا ؟؟( نگاهی نقا دانه به تعطیلی روز پنجشنبه در تهران و استا نها )
مدل لباس. تبعیض در شهای اجتماعی و حر کتهای عدا موجود بوده و سا یر بلاد جا معه ، بخصو
از د وا ج مو قت، را ه حل یا پا ک کر د ن صو ر ت مسئله
مدل لباس. جهت اطلاع ت با ید قبل از هر حر کتی ، شر ا یط ا جتما جا معه پذ یر ش از د وا ج مو قت
درس و فا د ا ر ی را ا ز حیو ا نات بیا مو ز یم
مدل لباس. درس و فا د ا با پا رسهای مکرر و حر کات غیر عادی ، من را به بخشی به زندگی عشا یر
پرندگان ،و معامله نان و جان
مدل لباس. پرندگان ،و ها و رو ستا ها و عشا یر آنان غو طه ور شده تا حر ص و آز تما م نشدنی بعضی
قضیه امان نامه ***** تركي
یر یوزونن حــر آزاده. كوچ مدل لباس|?
نقدی بر سفر دولت تدبیر به استان ایلام
یر غزل، احمد مدل لباس. 6- در این جلسه ،نه فقط حق بعضی ا ز شهر ستا نها ادا نشد ،بلکه حر مت
برچسب :
مدل لباس حر یر