بازی استراتژیک Anno1701
بازی سال 1701 بعد از میلاد یک بازی زیبا و جذاب و سراسر هیجان است که
در رابطه با استعمار کشورهای
حاشیه ی دریای کاراییب است.شهری را که در اختیار دارید به صورت شهر ناشناخته ای است که شما باید
زمینه ی مهاجرت مردم را به آنجا فراهم آورید و با راضی نگه داشتن مردم از طریق تأمین منابع اولیه ای چون
منابع غذا,چوب,گنجینه های طلا و غیره به توسعه ی سرزمینهای مستعمره ی خود کمک کنید.جالب اینجاست
که چهار بخش آموزشی در بازی وجود دارد که به شما در ادامه ی روند بهتر بازی کمک میکند.علاوه بر بخش
آموزشی در بعضی قسمتها مسئولین شهرها با صحبتهای خود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهند که برای
شما بسیار سودمند خواهند بود.هنگامی که شهرتان را تازه بنا میکنید مردم شهر انتظار چندان زیادی از شما
ندارند ولی کم کم شما باید زمینه ای را برای آنها فراهم آورید تا آنها از شما راضی باشند چون در غیر این صورت
باعث ایجاد شورش و آشوب در شهرتان میشوید.بناهای اساسی شهر مثل کلیسا و مرکز شهر و فروشگاه
های لباس و دامپروری و غیره باعث تأمین نیازهای اسای مردم مثل غذا ، تخته ، آبزیان و غیره میشود. بازی
سال 1701 بعد از میلاد توسط شرکتAspyr در تاریخ Nov 6, 2006 برای کنسول pc منتشر گردید.با وجود
تبلیغات عظیم این بازی و خبر دادن سازندگان بازی از قرار دادن قسمتهای جدید و جذاب در بازی در ابتدای
منتشر شدن این بازی, چندان استقبال گرمی از این بازی نشد.شاید علت اصلی آن هم منتظر بودن مردم برای
انشار بازی جنگهای قرون وسطی2 در تاریخ Nov 13, 2006 بود.پس از وقفه ی چند ماهه در فروش این بازی بار
دیگر شرکت سازنده ی بازی یعنی Related Designs اقدام به تبلیغات عظیم بازی کرد به طوری که فروش بازی
در تاریخ دسامر 2006 از بازی تازه انشار یافته ی جنگهای قرون وسطی2 پیشی گرفت.علاوه بر تبلیغات عظیم
برای بازی سادگی و روان بودن و داشتن نوآوریهای جالب و عالی بودن قسمتهای مختلف بازی,باعث مطرح
شدن هر چه بیشتر بازی گردیده است.
سبک بازی
سبک استراتژیک را میتوان به قسمتهای
مختلف تقسیم بندی کرد.یکی از این قسمتها استراتژیک تاریخی است
که به شرح وقایع یک دوره ی زمانی خاص میپردازد.بازیهایی چون شوالیه های افتخار و جنگهای قرون وسطی2
و اتحادیه و جهانیت اروپا و غیره...برای آن ساخته شده اند.بازی سال 1701 بعد از میلاد نیز جزو این دسته از
بازیها است که به شرح وقایع سال 1701 بعد از میلاد در قالب یک بازی زیبا میپردازد.همچنین قابلیت شهر
سازی و تجارت در این بازی بر اهمیت آن افزوده است.فراهم آوردن نیازهای مردم و پاسخگویی به نیازهای آنها
شاید زمانبر و نیازمند استراتژی خاصی باشد.ساختن بناهای مختلف و جنگهای گوناگون بر سر قلمروتان نیازمند
کنترل قوی و سازماندهی لشکرتان و منابعتان است.شهرهای حاشیه ی دریای کاراییب گاهی وقتها به
سرزمینهای استعماری شما هجوم میبرند و باعث ایجاد خسارت به شما و مردمتان میشوند برای دفع اینگونه
خطرها باید لشکری قوی داشته باشید.در صورت نبودن منابع کافی مثل خاک مناسب و داشتن رودخانه برای
صید ماهی در سرزمینتان میتوانید به همراه لشکرتان با استراتژی به یک شهر دیگر که منابع مورد نیاز شما را
دارد هجوم برید و به قلمرویتان اضافه کنید. بازیهایی که سبک استراتژیک را دارند باید با صبر و حوصله و قاعده
ای خاص روند بازی را به دست بگیریم و با ساختن شهرتان از طریق بناهای مختلف چون دامپروری و ماهیگیری و
فروشگاه های لباس و ساختن معبد میتوانید مردمتان را راضی نگه دارید.در صورتی که شما جنگ با شهرهای
دیگر را دوست ندارید و میدانید که در جنگ شکست میخورید یا بودجه ی زیادی را باید به آن اختصاص دهید
میتوانید با آنها وارد معامله شوید یعنی کالاهایی که در شهرتان زیاد است را بفروشید و کالاهایی را که در
شهرتان یافت نمیشود را بخرید.کمپانی نه چندان معروف Aspyr با انتشار بازی Anno 1701 در تاریخ
Nov 6, 2006 توانست قدرت خود را در عرصه ی بازیهای استراتژیک به رخ جهانیان بکشد.
در اواخر قرن 18 م. که اوج سرعت شکوفایی شهرها و حکومت ها از اروپا
و آمریکا بود ؛ شما به عنوان یک
کاپیتان منتخب وارد داستانی مشهور می شوید که در آن شما باید با استفاده از اختیاراتی که حکومت به شما
داده در سواحل کارائیب ، بنادر و شهر هایی بنا کنید تا زیر پرچم کشور شما به رونق اقتصادی آن کمک کنند.
داستان بازی نگاهی آزاد به یک دوره ی خاص از تاریخ است که با رواج بیش از پیش کشتی رانی در اقیانوس ها
و دریاهای آمریکا و اروپا ، راه های آبی به یکی از بهترین راه های داد و ستد تبدیل شده بود.
گرافیک
گرافیک بازی سال 1701 از نظر شاخصه های گرافیکی در حد متوسطی است ولی برای بازی ای که در این
سبک است این گرافیک در حد خوب و قانع کننده ای تلقی می شود . گرافیک بازی بیشتر بر روی کلیات تاثیر
گذاشته است و به نظر می آید که گرافیک این بازی فقط برای فهم بهتر بازیکن از محیط بازی و اختیارات اوست و
در عین حال بازی قابلیت اجرا بر روی سیستم های متوسط را هم بدهد که پس از مدتی بازی کردن به این
نتیجه خواهید رسید که این بازی توانسته است به این دو هدف در بحث گرافیک برسد . البته گرافیک بازی در
عین ساده بودنش قدرت نمایی می کند و تلاشی برای هر چه بهتر نمایان کردن محیط ها دارد که این مسئله
نیز قابل تحسین است. در بازی شما شاهد مناطق و آب و هواهای نسبتا متفاوتی در طی هر مرحله هستید
که محیط ، زمین ، پوشش گیاهی و عوامل گرافیکی دیگر این بازی در هر مرحله تطابق نسبتا کاملی با وضعیت
جغرافیایی و آب و هوایی منطقه دارند.
خانه ها و ساختمان های بازی به خوبی طراحی شده اند و هر کدام با توجه به نوع استفاده ظاهر خاص خود را
دارند و به سادگی میتوان تمام آنها را از یکدیگر تشخیص داد ، این مساله در منوها و کلید های بازی هم دیده
میشود ، در عین سادگی ، تمام کلید ها ، منوها و در کل تمام ابزار های گیمر در بازی به خوبی طراحی و از هم
جدا شده اند به طوری که شما با یک نگاه به یک لیست میتوانید به سادگی کلید ، ابزار یا ساختمان مورد نظر
خود را پیدا کنید ، این مساله کمک بسیار زیادی به ساده تر شدن گیم پلی بازی میکند ...
در طی بازی اشخاصی شما را راهنمایی میکنند که هر کدام از آنها قیافه و پوششی مخصوص به خود دارند و
این قیافه و پوشش با موقعیت اجتماعی فرد و نقش وی در بازی خوانایی زیادی دارد ولی تنها مشکلی که این
شخصیت ها دارند مطابق نبودن حرکت لب ها با صحبت های آنهاست که این مورد باعث این می شود که بازی
کمی دلسرد کننده به نظر برسد.
در کل گرافیک بازی نسبت به نیاز سبک بازی و تاریخ عرضه ی آن (حدود یک سال پیش) در حد مطلوب و
مناسبی است و در عین سادگی لذت بازی کردن را به گیمر میکشاند.
بازی بسیار روان و آنجام دادن آن بسیار ساده است.راز موفقیت در
بازی سادگی در تزیین شهرتان است.شهری
را که در اختیار دارید میتوانید با مصرف کردن پولتان کاملأ مجلل کنید ولی اگر این کار رضایت مردم را در پیش
نداشته باشد باعث ایجاد آشوب در شهر میشود.در ابتدای بازی وقتی مهاجران به شهرها و سرزمینهای
استعماری شما وارد میشوند انتظارات چندان زیادی از شما ندارند و چون اول بازی است شما زیاد منابع اولیه
و اساسی بازی مثل غذا و چوب و غیره را در اختیار ندارید پس طبیعی است که مردم در چنین شرایطی انتظار
زیادی را از شما ندارند.با فراهم آوردن نیازهای مردم و ساختن ساختمانهای بنیادی و مختلف مثل دامداری و
فروشگاه های لباس و معابد و غیره به تدریج توقع مردم از شما بالا میرود و در صورت سر زدن خطایی از شما
باعث نارضایتی مردم میشوید.وقتی دینی را برای خود انتخاب میکنید باید با ساختن ساختمانهای معابد به تقوت
دینی مردم کمک کنید.با پیشرفت روند بازی شما میتوانید مالیاتهای زیادتری از مردم گرفته و به توسعه ی
شهرتان کمک کنید.ولی مردم در گروی مالیاتی که به شما میدهند انتظار دارند که نیازهایشان را محقق
سازید.شاید ساختن اصولی یک شهر کار هر کسی نباشد بنابراین چگونه ساختن و انتخاب کردن مکانهای
مختلف برای ساختن بناهای خودتان اصلی مهم در بازیهای استراتژیک شهرسازی است.نظرات مردم بسیار
مهم هستند.در طول بازی شما صداهای مختلفی را از افراد مختلف در بازی میشنوید که نظرهای خودشان را در
مورد شهر و وضعیتشان بر زبان می آورند.وسعت و جذابیت بازی وقتی به اوج خود میرسد که شما میتوانید با
کلیک بر روی خانه ی یکی از مردم شهرتان از وضعیت رفاه مردم مطلع شوید.گاهی وقتها صاحبخانه شاد است
که در این صورت نشانگر رضایت کامل او از کارهای شما در شهرتان است ولی گاهی وقتها اخمو و ناراحت
است که در این صورت باید در توسعه ی شهرتان بیشتر تلاش کنید یا در تصمیماتتان تجدید نظر کنید. منابع در
شهرها بسیار اساسی و مهم هستند و شهری که منابع کافی را داشته باشد آبادانی آن نیز کاری روان و
ساده است.شهری که رودخانه دارد میتواند با ماهیگیری غذای مردمش را فراهم کند.یا وجود درختان برای تولید
چوب و خاک حاصلخیز برای کشت و تولید غذا و غیره به توسعه ی یک شهر بسیار کمک میکند.شما میتوانید با
به خدمت گرفتن جاسوسها عوامل تخریبی و فریب کارانه ای را بر علیه دشمنانتان اعمال کنید.جالب اینجاست
که بعضی از جزایر دریای کاراییب که منابع اساسی را ندارند و مردمشان فقیر هستند به شهرهایی که منابع
مورد نیازشان را داردند حمله ور میشوند و شهرهای خود را گسترش و توسعه میدهند.بازی تنها با شهرسازی
و رفع نیازهای مردم تمام نمیشود بلکه وجود جنگها و مأموریتهایی که به شما میدهند بازی را از یک سو گرایی
در می آورد.مثلأ با دزدان دریایی که به شما صدمه وارد میکنند وارد جنگ میشوید.یا مأموریتهایی را در حین
انجام بازی به شما میدهند که شما باید آنها را به انجام برسانید همچنین و بسیاری دیگر.شما میتوانید پس از
شکست دادن دزدان دریایی آنها را هم اسیر کنید ولی در کل اصل و پایه ی بازی در کارهای اقتصادی و راضی
نگه داشتن مردم و تجاری است که با آنها وارد معامله میشوید .در شهر باید علاوه بر رفع نیازهای مردم
کالاهای خوب و شاد کننده ای چون مشروبات الکلی و سیگار و پارچه و غیره را برای آنها فراهم آورید.در صورتی
که منابع کافی مورد نیاز تأمین این کالاها را ندارید میتوانید با جزایر دیگر وارد معاملات شوید و کالای مورد نیاز
خود را از آنها بدون هیچ جنگ و خونریزی بگیرید.گاهی وقتها بعضی از جزایر که منابع کافی ندارند یا خودشان را
قویترین جزیره میدانند به شما حمله میکنند.شما یا باید در مقابل آنها ایستادگی کنید و با قدرت آنها را شکست
دهید یا مجبورید چند نفر را برای عقد پیمان صلح به کشور دشمنتان بفرستید.جنگهایی هم که انجام میدهید یا
زمینی هستند یا دریایی که نبردهای دریایی تا حدود زیادی شبیه به بازیهای قبلی همین سبک است ولی تا
حدودی زیباتر و واقعی تر از بازیهای گذشته است.اگر اهل جنگ هستید میتوانید بودجه ی زیادی را برای این کار
کنار بگزارید و در عوض هم پول زیادی نسیبتان میشود.ولی بهترین راه وارد معامله شدن با جزایر است.میتوانید
با جزایر مختلف روابط دیپلماتیک داشته باشید و روابطتان را با آنها تقوت کنید.در کل انجام دادن بازی بسیار
جذاب و هیجان انگیز است و مأموریتها و جنگهای بازی هم این هیجان را دوچندان میکنند.
کنترل بازی سال 1701 بعد از میلاد بسیار ساده و روان است.در بعضی
بازیها مثل بازی امپراتوری زمین,عصر
فرمانروایان3 کنترل بازی از طریق موس انجام میگیرد که در این گونه بازیها کاری بس دشوار است.برای مثال
هنگامی که موس را به قسمت حاشیه ی صفحه میبرید تا محیطهای دیگر بازی را نیز به شما نشان دهد مدتی
بعد از حرکت ماوس این اتفاق یعنی تغییر محل صورت میگیرد که خود ارزش بازی را تا حدود زیادی پایین آورده
است.ولی کنترل بازی سال 1701 بعد از میلاد به این شکل نیست یعنی با بردن ماوس به حاشیه ها بلافاصله
صفحه عوض شده و نقطه ی مورد نظرتان معین میگردد.کنترل بازی میتواند با کیبورد هم انجام شود.شما
میتوانید بازی را به نحو دلخواهتان کنترل کنید بی آنکه کوچکترین مشکلی را داشته باشید.ساختن بناهایی چون
دامداری و فروشگاههای لباس و غیره را نیز در صورت داشتن منابع اولیه به راحتی میتوانید احداث کنید و آن را
کنترل کنید.میتوانید بر کل بازی مسلط باشید و حادثه ای که در جای دیگری اتفاق می افتد را مشاهده کنید.در
کل کنترل بازی بسیار آسان و ساده است و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.
صدا گذاری
این روزها كمتر بازی استراتژیك پیدا می شود كه در این مورد ضعف داشته باشد!.ضعف صداگذاری ,در بازی ها
یك بحران به شمار می رود.
Anno 1701 ، خوشبختانه هیچ ضعفی ، به معنای واقعی كلمه ، در این مورد ندارد. صدای پرندگان ، آهنگری ،
شكایت و رضایت مردم ، گروه موسیقی در مركز شهر ، شكافته شدن آب توسط كشتی ، صدای حیوانات ،
معادن و ... ، در این بازی به گوش می خورد! شما در بازی چیزی را نخواهید یافت که صدایی به خصوص
نداشته باشد. همچنین ، هنگامی كه دور هستید صداها را آرامتر می شوید ، و وقتی فاصله یتان از شهر زیاد
می شود ، فقط صدای خفیف پرندگان به گوشتان می رسد. بدون شك صداگذاری در یك بازی نقش بسیار
مهمی ایفا می كند و در بازی های جدیدتر ، شاهد پیشرفت آن هم هستیم. صداگذاری در هر ژانری ، نقش
مهمی را ایفا می كند و كمتر بازی ای یافت می شود كه به صداگذاری اهمیت نداده باشد. سازندگان بازی
Anno 1701 نیز خوشبختانه ، مانند سایر بازی های استراتژیك ، به صداگذاری اهمیت زیادی داده است.
بیشتر صداگذاری هایی که در بازی مشاهده می شود در مکالمه های موجود در بازی خلاصه می شود ، این
بازی از آن سری بازی هایی است که نیاز شدیدی برای فارسی سازی دارد (که این مسئله را نیز دارینوس
متوجه شده است) زیرا بیش از 90 درصد اطلاعات را شما باید با استفاده از صحبت ها و یا نوشته ها کسب
کنید . در بازی (همانطور که در بخش گرافیک گفته شد) افرادی شما را راهنمایی می کنند که باید گفت که
بهترین و قوی ترین قسمت صداگذاری در بازی نیز همین جاست که صدای افراد بسیار با چهره شان سازگار
است و حتی الفاضی که استفاده می کنند دقیقا نشان دهنه ی نقش آن هاست.
در بیشتر بازی هایی که هم سبک این بازی هستند به صدای محیط اطراف توجه کمتری می کنند ولی در این
بازی بر خلاف بازی های هم سبک توجه لازم به این بخش شده است و با توجه به منطقه ای که شما نگاه
میکنید ، وضعیت آب و هوایی و حتی میزان فعالیت و حرکت در منطقه صدای محیط تغییر میکند
شاخه های گندم و صدای حرکت و جنب و جوش در شهر هم صدابرداری و در بازی تنظیم شده است !
موسیقی بازی از روش قدیمی بازی های هم سبک استفاده میکند : یک موسیقی آرام برای رفع یکنواختی بازی
و مشغول کردن ذهن گیمر در طول بازی ، موسیقی بازی آرامش خاصی به محیط بازی داده و با محیط و فضای
بازی نیز تا حدی هم خوانی دارد ؛ البته موسیقی بازی زیاد توجه گیمر را به خود جلب نمیکند و معمولا در پس
زمینه ی مغر گیمر به رفع خستگی وی کمک میکند و بعضا افراد فراموش میکنند که بازی موسیقی هم داشته
است !
gameply
یكی از مهمترین علل موفقیت بسیار از بازی ها اعم از استراتژیك
، اكشن و ...،ارتباطیست كه بازی به وسیله ی
آن ، به بازیكن حس مثبت یا منفی القا میکند. در نتیجه می توان گفت كه یك معیار بسیار مهم برای بازیكن به
حساب می آید. با توجه به سبك بازی ، حتما باید این مورد رعایت شده باشد.
شما در بازی با دیدن عصبانیت مردم ، حس نگرانی میکنید تا مبادا مردم خانه هایشان را ترك كنند و از شهرتان
بروند. با دیدن خوشحالی آنان ، به فكر خوشحالتر كردنشان می رسید و وقتی تمام كارهای لازم را برای شادتر
كردن آنان انجام می دهید و شادی آنان را می بینید ، خیالتان آسوده می شود. این به آسانی نشان می دهد
كه ارتباط بازی با شما بسیار زیاد است. چطور می شود كه با دیدن خوشحالی مردم به فكر شادتر كردنشان
می افتید؟ با استفاده از امكانی كه بازی به شما داده. و به وسیله ی آن ، شما متوجه می شوید كه باید چه
كار كنید و با سرعت هر چه بیشتر به انجامش می رسانید. این همان ارتباطی ست كه بازی خیلی زیركانه و به
وسیله ی برخی امكانات ، به شما القا كرده است و خودتان در حین بازی متوجه آن خواهید شد. از دیگر نكات ،
می توان به چگونگی صحبت تجار اشاره كرد. آن ها وقتی به شما پیشنهادی می دهند ، در صورت موافقت
شما خیلی خوشحال می شوند. در نتیجه ارتباط بازیكن با بازی برقرار میشود. این لذت بخش است كه می
بینید به انتخابتان می توانید نوع ارتباطتان را با تجار عوض كنید. با مخالفت با تمام پیشنهادات آنان ، آنها را
عصبانی و ناراحت می كنید. شما بازیكن هستید و به افراد مخاطبتان در بازی ، احساس خشونت ، عصبانیت ،
شادی و ناراحتی می دهید.
همیشه در پی این هستید كه مردم را راضی نگه دارید و از ناراضی كردن آنها خودداری كنید. این یعنی مهم
ترین احساسی كه باید در شما ، در حین بازی كردن پدیدار شود ، به طور كاملا مطلوبی القا شده است. می
توان دلیل آن را بر چگونگی بازی ختم كرد. چرا كه نوع و چگونگی ، محیط و مردم بر شما تأثیر میگذارند و نوعی
هماهنگی در بین آنان دیده می شود. مردم در محیطی هستند كه شما پدید آورده اید. هرچه به محیط ساخته
ی خودتان بهتر برسید ، مردم را شادتر می كنید. در نهایت دوست دارید كه محیطتان را هرچه بهتر كنید و
مردمتان را هم هرچه راضی تر.می توان به صورت خلاصه گفت كه در این مورد ، در بازی هیچ كم و كاستی ای
دیده نشده و بلكه از حد مطلوب هم فراتر رفته است.
از آنجا كه این بازی یك بازی استراتژیك تجاری – اقتصادی بوده تا یك
استراتژیك جنگی و از این قبیل ، می توان به
این نكته ی اساسی اشاره كرد كه بازی نیاز ویژه ای به هوش مصنوعی ندارد. همانطور كه در قسمت چگونگی
بازی با روند بازی آشنا شدید ، احتمالا خودتان هم توانسته اید به این نكته پی ببرید كه هوش مصنوعی در این
بازی جای زیادی ندارد.
با این حال باز میتوان به نمونه هایی از آن اشاره کرد. به عنوان مثال می توان به چگونگی تجارت تجار و یا میزان
رضایت مردم از كار شما اشاره كرد. اگر به خواسته های مردم بی محلی كنید ، واكنش منفی آنها را خواهید
دید و بالعكس.
روابط شما با تجار نیز تفاوت چندانی با رابطه ی مردم با شما ندارد. وقتی شما با پیشنهادهای یك تاجر موافقت
می كنید و به خواسته های او عمل می كنید یا به ماموریتی كه او شما را به آن دعوت كرده ، عمل می كنید ،
می بینید كه میزان رضایت او از شما بیشتر و بیشتر می شود. از نكات جالب در این مورد ، نوع اخلاق متفاوت
تجار است. مثلا یك تاجر از همان ابتدای تجارت با شما ، لج بازی می كند ولی تاجر دیگر كاملا متفاوت عمل
می كند. هوش تجار به آنها می گوید كه چه رابطه ای در چه زمانی با شما داشته باشند.
جمع بندی ای كه می تواند بکنیم این است كه با در نظر گرفتن نوع سبك بازی ، نبود و یا كمبود وجود هوش
مصنوعی دیده نمی شود. بازی نیازی به هوش مصنوعی زیادی ندارد و در واقع بازی به حد مطلوب دارای هوش
مصنوعی است.
نکات مثبت بازی
چهار بخش آموزشی عالی از بازی و شرح جزییات کامل بازی
گیم پلی عالی
محیط گسترده و هماهنگ با روند و تاریخ بازی
شکل و محیط ظاهری زیبا و لذت بخش برای بازیکن
امکانات و نو آوریهای وسیع برای شهرسازی
نبردهای دریایی جالب
کنترل آسان و بدون مشکل بازی
ارتباط پیدا کردن بازی با بازیکن به نحوه ی مطلوب و عالی
به تصویر کشیدن عالی و بی نقص وقایع طبیعی مثل طوفان و آتش فشان و زمین لرزه
به تصویر کشیدن واقعی زندگی در سال 1701 بعد از میلاد
برقراری ارتباط عالی بین اجزا و سناریوها و جریان بازی
گرافیک عالی همراه با افکتهای متعدد در بازی
نکات منفی بازی
جالب نبودن برخی از جنگها و نبردها در جریان بازی
ضعف در گرافیک در بعضی از صحنه ها
مشخص نبودن پدیده ها و اشیاء از فواصل مختلف برای کاتهای گرافیکی پایین
داستان مورد انتقاد منتقدان
ضعف در بازی به صورت آنلاین
حداقل سیستم مورد نیاز
RAM 512
Processor
Pentium IV 2.0 GHZ OR AMD Athlon 3200 + or equivalent
Video Card
64MB
Platform
WindowsXP /2000
Hard drive space
3500 MB
مشخصات بازی
نام اصلی:Anno 1701
سبک:ستراتژیک تاریخی( Historic Real-Time Strategy)
وضعیت:فارسی شده توسط دارینوستاریخ انتشار:Nov 6, 2006
ناشرAspyrشرکت سازنده:Related Designs
تعداد بازیکن :2_1 نفرتعداد بازیکن به صورت آنلاین:4 نفر
میزان دشوار بودن: متوسط
وب سایت اختصاصی :www.anno1701.comمدت یاد گیری بازی : :نیم ساعت
گروه سنی:13+مطالب مشابه :
بازی کامپیوتر مهاجران
بازی های کامپیوتری بیشتر از قبل اشنا کنم و دانلود هم گذاشتم تا سری بازیهای
دانلود بازی فارسی و ایرانی لطفعلی خان زند
دانلود بازی کامپیوتری جدید Sniper Ghost Warrior دانلود رایگان بازی کامپیوتر Overspeed Street Racing
جنگ های باستانی ایران
بازی های کامپیوتری از قبل اشنا کنم و دانلود هم گذاشتم تا دارینوس با اعتقاد به این
بازی شبهای بزرگراه_کبرا 11
بازی های کامپیوتری از قبل اشنا کنم و دانلود هم گذاشتم تا سری بازیهای هشدار
رمز بازیهای کامپیوتر
مافیایی میشود .شرکت دارینوس اخیرا اقدام به فارسی دانلود "milit" www.milit های کامپیوتری
Autodesk 3ds Max 2010
دانلود جدیدترین نسخه جهت اطلاع از برنامه ها و بازیهای موجود به بازیهای فارسی دارینوس
بازی استراتژیک Anno1701
2006 توانست قدرت خود را در عرصه ی بازیهای فارسی شده توسط دارینوس. های کامپیوتری دانلود
نسخه 7 از مجموعه نرم افزاری لرد منتشر شد
برنامه ای برای دانلود زیرنویس فیلم از سایتهای بازیهای کامپیوتری بازیهای فارسی دارینوس
برچسب :
دانلود بازیهای کامپیوتری دارینوس