تناقضات ناصر پورپیرار - بخش چهارم ( لباس پادشاهان ساسانی )

 ابندا  توجه شما را به نوشته ای از ناصر پورپیرار در خصوص امپراتوری ساسانی جلب می نمایم و سپس چند تصویر مستند، که کاملا بی پایه و اساس بودن این ادعای وی را  به اثبات می رساند. 

 

ستون پیامهای خوانندگان وب لاگ حق وصبر يکشنبه 9 مهر1385 ساعت: 23:4 نوشته شده توسط : ناصر پورپیرار :       " آِقای رضا. همین مصاحبه عدل برای اثبات قلابی بودن امپراتوری ساسانی کافی است. کسی باید از این در گل ماندگان سئوال کند که چرا یکی از آن لباسهای معروف که میگوید در کمد لباس رومیان و گنجینه ی کلیساها پیدا می شود بر تن یکی از این همه آدمهای سنگی که میگویند شاهان ساسانی اند، دیده نمیشود؟! اگر مرده ای به نام هخامنشی با آن نشست لندن جان گرفت، این نشست پاریس نیز قادر خواهد بود که بر اسکلت پوسیده ی ساسانیان گوشت برویاند. مطمئن باشید همان طور که تجمع لندن گند هخامنشیان را بیش تر در جهان پراکند، پاریس هم به حفر گودال عمیق تری برای دفن ساسانیان مشغول است. خردمندان جهان به عقل خود رجوع می کنند نه نمایشات و نقاشی های تخت جمشید و کوزه های چینی که به جای ساسانی قالب می زنند. "      پاسخ به ادعای دروغ ناصر پورپیرار :    تصویر ذیل نشان سیمرغ بر لباس ابریشمی دوره ساسانیان را نشان می دهد، درست همانند همان لباسی که در نقوش خسرو پرویز و یزدگرد سوم در کرمانشاه و سمرقند دیده می شود.    با سپاس                                                              لباس ابریشمی ساسانی - موزه پاریس           نقشی از ساسانیان - سمرقند            

صحنه شكار گوزن - طاق بستان / تصویر پائین) :

اين صحنه در قابي به طول 80/5 متر و عرض 90/3 متر حجاري شده است . در اين صحنه فيل باناني در سه رديف ، گوزن ها را از طريق دروازه اي كه در سمت راست حصار تعبيه شده به داخل شكارگاه رم مي دهند . اين گوزن ها به دنبال چند گوزن دست آموز كه روباني در گردن دارند ، در حال فرار مي باشند . در درون شكارگاه شاه سوار بر اسب در سه قسمت نمايش داده شده است . در قسمت بالا ، شاه سوار بر اسب ، آماده براي شكار مي باشد . او شمشيري مرصع به كمر آويخته و كماني بر گردن دارد . در پشت سر او زني ديده مي شود كه چتري در بالاي سر شاه گرفته است . در پشت سر شاه ، سه رديف زن نقش شده است دو رديف اول به حالت احترام ايستاده اند و رديف سوم نيز در حال نواختن آلات موسيقي مي باشند . در مقابل شاه عده اي از رامشگران برروي سكويي نشسته اند .

 

   
(نقش سوار كار- طاق بستان / تصویر پائین) :
در بخش پائين ديوار انتهاي ايوان ، نقش مرد سواره اي حجاري شده كه حريفي پيش روي ندارد . اين سوار با صورتي سه ربعي و بدني تمام رخ سوار بر اسب قوي هيكلي است . اين شخص كلاه خودي بر سر دارد كه تمام صورت و گردن او را مي پوشاند ؛ به طوري كه فقط چشمان او مشخص است ؛ همچنين بر روي كلاه خود تاجي قرار دارد . بر روي پايه اين تاج ، نواري وجود دارد كه به وسيله دو رديف مهره هاي مرواريدي تزئين شده است . اين نوار در پشت سر به وسيله پاپيوني بسته شده است . همچنين دو رشته روبان افراشته به آن متصل است . حاشيه فوقاني تاج نيز به وسيله شيارهاي عمودي تزئين شده است . در بالاي تاج موهاي سر او به صورت انبوه و بدون پوشش رها شده كه به وسيله يك پاپيون و دو روبان بسته شده است 

اين شخص پيراهن بلندي بر تن دارد كه به وسيله نقش مرغ و ارغن تزئين شده است . بر روي پيراهن زره اي زنجير باف پوشيده كه تا روي زانو ادامه دارد . به دور كمر او كمر بندي بسته شده كه به وسيله طرح هاي دايره اي تزئين شده است . در قسمت پائين كمربند ، حمايلي بسته كه به وسيله طرح هاي هندسي به شكل لوزي و دايره تزئين شده به اين حمايل تيرداني آويخته است 

اين شخص نيزه بلندي در دست دارد و سپر مدوري براي دفاع در پيش رو گرفته است . صورت و سينه اسب به وسيله زره اي تيغه اي پوشيده شده است . بر روي اين زره نيز منگوله هايي آويخته است . همچنين بر روي كپل اسب منگوله اي آويخته است كه بر روي آن نقش انسان سه سر ديده مي شود

بسياري از مورخين و جغرافي نويسان دوره اسلامي چون ابن فقيه ، ابن رسته ، ابودلف و ياقوت حموي نقش اين اسب سوار را خسرو پرويز معرفي كرده اند كه سوار بر اسب معروفش شبديز است.
     

  

 


مطالب مشابه :


تناقضات ناصر پورپیرار - بخش چهارم ( لباس پادشاهان ساسانی )

حق و صبر - پاسخ به ناصر ستون پیامهای خوانندگان وب لاگ حق وصبر يکشنبه 9 مهر1385 ساعت: 23:4.




نقد مقاله حق وصبر ( يادداشتي درباره تغيير نام نام خلیج فارس به "خلیج اسلام" )

شهر محمدرسول الله صلي الله عليه وسلم - نقد مقاله حق وصبر ( يادداشتي درباره تغيير نام نام خلیج




نقش ماهواره درپیشرفت وتخریب فرد وجامعه

مگر اینکه ایمان وعمل صالح وتوسل به حق وصبر داشته




حشر غلامان علی با علی

اهل حق آتش بیگی آن حضرت علي آنقدر زحمت كشيد ه وجهاد کرده و حدود ۲۵ سال سکوت وصبر نموده است




حق وباطل وشاخصه های آن

محلاتی ها - حق وباطل وشاخصه های آن - السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین - محلاتی ها




تفاوت حلم و صبر

معمولا در فارسی حلم وصبر را یکجور معنا می کنندو حضرت حق در موارد گوناگوني از صبر و




برچسب :