نظر شهاب حسینی درباره مدل لباس و ماشین بازیگران
در بخش مهمانان ویژه این هفته برنامه «هفت»، مریلا زارعی و شهاب حسینی بازیگران برگزیده جشن خانه سینما حضور داشتند.
شهاب حسینی در ابتدای این گفتوگو برای تمامی بینندگان آرزوی سلامتی و شادی کرد و مریلا زارعی ضمن سلام به تماشاگران، روز ملی سینما را نیز تبریک گفت.
در ادامه فریدون جیرانی نظر این دو بازیگر را در مورد تاثیر مجریگری بر آگاهی به تصویر جویا شد، شهاب حسینی در پاسخ اظهار داشت: اجرا در بازیگری خیلی تاثیر دارد، شاید یکی از مهمترین ابزار بازیگری فن بیان است و محل استخراج پیدا میکند تا مفهوم،خوش آهنگ و خوب به مخاطب برسد.
وی در ادامه افزود: در سن ۲۶ سالگی، مجری شدم اما عشق به سینما در من از سالهای ۷۲_ ۷۳ در گروه دانشجویی تئاتر دانشگاه تهران ریشه کرد و چون در این جنگهای شادی برای کار طنز استعداد زیادی نداشتم در کار اجرا و اعلام برنامهها همکاری میکردم و در همین زمانها توسط دو دوستم «صفر احمدی» و «مرتضی زیوری» معرفی شدم برای اجرای برنامه اکسیژن.
این بازیگر در ادامه بیان داشت: عشق به سینما در نسل من، محصول دورهای است که فیلمها به سادگی در دسترس نبودند مگر فیلمهای اسطورهای سینمای جهان، مثل اسپارتاکوس و دهفرمان و یا طلسم و دیدن این فیلمها، تصویری خاص از سینما در ذهن ما ایجاد میکرد.
به گزارش فارس مریلا زارعی با اشاره جیرانی به تحصیل این بازیگر در مدرسه علوی گفت: من دوران دبستان و راهنمایی را در این مدرسه بودم و خیلی چیزها یاد گرفتم و پایههای بازیگری من آن جا شکل گرفت و این پایهها از احساس مسئولیت به اطراف در من پدید آمد و هر آنچه که دارم را مدیون معلمین خود در این مدرسه میدانم.
وی در ادامه افزود: ما برای هر درسی کنفرانسی داشتیم و به یاد ندارم هیچ وقت ورقه امتحانیام را از زیر دستم کشیده باشند و حتی تمام دانشآموزان چه در پوشش و همه در لوازمالتحریر متحدالشکل بودیم و تمام این قوانین، بینش دینی، اجتماعی، سیاسی خاصی را در من ایجاد کرد و عشق به سینما از همان زمان در ذهن من مطرح شد.
زارعی در ادامه عنوان داشت: ما در زنگ فرهنگی، زنگ نمایش فیلم و زنگ تحلیل داشتیم و این موارد در ورود من به سینما بسیار موثر بود .
بنابراین گزارش در ادامه برنامه شهاب حسینی در خصوص چگونگی ورود خود به سینما خاطرنشان کرد: معتقدم اگر به صورت آکادمی این علم را فرا میگرفتم بسیاری از دانستههایی که بر اساس تجربه کسب کردم و زمان زیادی را از من گرفت از همان ابتدا میدانستم و فقط عشق صرف به علاوه مانوس بودن من با فضای تئاتر دانشجویی باعث شد در این عرصه باقی بمانم.
وی در ادامه درباره روال ورود به عرصه های مختلف هنر تصریح کرد: من در هر مقطعی که بودم آن را امانتی میدیدم و فرصتی، و با تمام شدن هر مقطع ناخودآگاه به مقطع دیگر راه پیدا میکردم، ابتدا اجرا در رادیو را تجربه کردم و بعد بازی در فیلم حسین فرخی و بعد از آن در پس از باران بازی کردم و هم زمان «آفتابگردان» را نیز اجرا میکردم همان جا دکتر محمدهادی کریمی بازی من را پسندید و در مصاحبه فیلم «رخساره» شرکت کردم، در این مصاحبه نیز زنده یاد قویدل و دکتر کریمی مرا برای فیلم «رخساره» انتخاب کردند.
حسینی در مورد اولین پلانی که بازی کرده بود، گفت: در آن لحظه فکر کردم از آن بازیگوشی که داشتم کمک بگیرم و خیلی باورم نشود که کجا هستم، روزهای خوبی بود و من احساس خوبی داشتم.
در ادامه گفتوگو مریلا زارعی درباره ورود خود به سینما و عشق به این هنر اظهار داشت: شاید عشق من به دوربین و سینما مثل بسیاری از هنرمندان این عرصه نباشد، من سینما را خیلی جدی میدیدم خیلی ریاضی و دو دوتا چهارتا، سینما از نظر من صنعتی بود که از طریق تصویر بر جامعه تاثیر داشت.
وی در ادامه افزود: با توجه به سوابق تحصیلی من که بیربط به سینما است، در دانشگاه فعالیتهای فرهنگی برای، دانشجویان پزشکی و مهندسی قرار داده بودند تا علاقهمندان رشته بازیگری و موسیقی در غالب کلاس در این فعالیتها شرکت کنند، این کلاسها را آقای عزتالله انتظامی به صورت ورک شاپ برگزار میکردند در ابتدا ما ۵۰ نفر بودیم ولی کم کم به ۱۰ _ ۱۵ نفر رسیدیم.
این بازیگر در ادامه گفت: در میانه این کلاسها، آقای انتظامی به خاطر فیلمی مجبور شدند کلاسها را تعطیل کنند و من به همراه دانشجویان دیگر در گروه تئاتر دانشجویان چند نمایش اجرا کردیم.
زارعی در ادامه تصریح کرد: در این مقطع اکبر خواجویی از من تست گرفتند و من تصور کردم ایشان بازی من را نپسندیدند، خانم نویدی گریمور این کار گفتند: تا بازیگر گریم و لباس ندشته باشد نمیتوان از آن انتظار بازی داشت، حال من احساس میکنم حرف خانم نویدی کاملا درست بوده، چرا که ما در سینما با مجموعهای از عوامل از جمله بازیگران مواجه هستیم که قرار است با گریم و لباس تجهیز شوند و به امید خدا و راهنمایی کارگردان مفهومآفرینی کنند.
شهاب حسینی در این راستا گفت: جمله استاد سمندریان مبنی بر این که «وقتی با دوستانتان نشستید و فیلمی را خود بازی کردهاید تماشا میکنید، اگر دوستانتان به شما بگویند به به چه بازی خوبی، آن زمان است که باختهاید» همیشه کلید طلایی ذهن من بوده است.
به گزارش فارس، فریدون جیرانی در مورد سیر انتقال قدرتها در سینما از دهه ۶۰ (به کارگردانان) دهه ۷۰ (به تهیهکنندگان) و دهه ۸۰ (به بازیگران) میهمان ویژه برنامه «هفت» را مورد سؤال قرار داد.
مریلا زارعی ضمن اشاره به تحلیلی بودن مسئله اظهار داشت: ما ابتدا باید تعریف ستاره را داشته باشیم و بعد ببندیم سینمای ما در سطح جهانی هست یا خیر؟ ببینیم و ستاره در ابعاد جهانی را میتوان در سینمای ما گنجاند یا هنرمندان و سینمای ایران مثل سینمای هند در سطح جهان شناخته شدهاند. اگر به همه این سوالات پاسخ دادیم آن وقت است که میتوان به مسئله بازیگر سالاری در ایران پرداخت.
شهاب حسینی در تائید سخنان زارعی تصریح کرد: اهداف بلندمدت، جزئیات را تعیین میکند ما اگر تابع چنین تفکری باشیم آن وقت به این وضع دچار نمیشویم که فقط به فکر پول باشیم و از عمق به سطح برسیم، من به شخصه مخالف این نیستم که بازیگری فلان ماشین را بخرد اما انگار این روزها مارک لباس و مدل ماشین شخصیت آدمها را تعیین میکند.
وی در ادامه با اظهار تأسف از چنین شرایطی بیان داشت: در سینما ما به جای شانه به شانه بودن، روی در روی هم بودهایم، ما برای جشن سینما اسپانسر نداشتیم، اصلا چرا باید برای جشن اهالی سینما دنبال اسپانسر گشت؟ ما چرا نباید دوشادوش هم باشیم و دغدغه اهالی سینما را داشته باشیم؟
زارعی در پایان ابن بخش ضمن تائید صحبتهای حسینی خاطرنشان کرد: ما میتوانیم در عرصه هنر فارغ از ایدئولوژیهای شخصی در کنار هم باشیم. کافی است بخواهیم.
مطالب مشابه :
مصاحبه روزهای زندگی با کامران تفتی
به کلاس های تئاتر و بازیگری برد تبریز در مه را در کلاس های بازیگری
بازیگری
من بیشتر مایل بودم تا در کلاس فن بیان این خوابهای طلایی» بازیگری در تبریز. مقالات
فریبا اسکندری
فریبا اسکندری متولد ۱۲ خرداد سال ۱۳۵۵ در تبریز هستم ، در در نمایش های در عرصه بازیگری
عکس های جدید سیاوش خیرابی
عکس های جدید تبریز. تحصیلات سیاوش خیرابی از سن ۱۹ سالگی در کلاسهای آموزش بازیگری
حسن نجفی بعنوان رئیس کارگروه هنر و حقوق بشر شمالغرب کشور انتخاب گردید
• راه اندازی شش دوره سه ماهه آموزشی در رشته های کلاس های در تبریز
عکس های روناک یونسی + بیوگرافی
و حتی به کلاسهای بازیگری هم نرفته های روناک یونسی در خانه در باران ★ تبریز
نظر شهاب حسینی درباره مدل لباس و ماشین بازیگران
و پایههای بازیگری من آن جا در غالب کلاس در این مظاهری در تبریز
نقش آذریهای مهاجر در تئاتر خراسان
اولین مدرسهای را، که در تبریز های کارگردانی، بازیگری و کلاس های پر
برچسب :
کلاس های بازیگری در تبریز