علوم مادی - الهی
علوم مادی الهی
مدتها به این فکر می کردم که چرا اگر جهان خالی از معصوم و حجت خدا باشد نابود میشود؟
پاسخ هایی که از روحانیون می شنیدم برای من هم قانع کننده بود و هم نبود! چون اگر قرار
بود با آن پاسخ ها با دیگر مذاهب که مقامی برای اهل بیت (ع) قائل نیستند بحث کنی زیاد
مورد پذیرش آنها واقع نمی شد، از طرف دیگر من معتقدم که از طریق علوم تجربی و ریاضی
میتوان تمام فقه شیعی را به اثبات رساند. تا اینکه در ضمن خواندن یک کتابچه موبایل در مورد
ماه رمضان به حدیثی رسیدم که با زبان بی زبانی جواب من را داده بود، وقتی بیشتر دقت
کردم دیدم هم به درد سبک زندگی میخورد و هم میتوانم با آن مدل جدیدی از کسب علم را
به دیگران ارائه دهم که اصلا شباهتی با مدل کنونی ندارد، و اما آن حدیث :
مرحوم سیدابن طاووس به نقل از یکی از اصحاب به نام ابوالهیثم محمد ابن ابراهیم حکایت
میکند: روز اول ماه رمضان پدرم به خدمت امام حسن عسکری (ع) شرفیاب شد و
مردم در آن روز اختلاف داشتند که آیا آخر ماه شعبان است یا اول ماه رمضان؟ موقعی که پدرم
بر آن حضرت وارد شد ایشان فرمودند:جزو کدام گروه هستی و در چه حالتی میباشی؟ پدرم
گفت: ای سرورم! یاابن رسول الله ! جان من فدای شما امروز را نیت روزه کرده ام امام (ع)
فرمودند: آیا مایل هستی تا یک قانون کلی را برایت بگویم تا برای همیشه مفید باشد؛و نیز
دیگر بعد از این نسبت به روزهای اول ماه رمضان شک نکنی؟ پدرم اظهار داشت:بلی بر من
منت بگذار و مرا راهنمایی فرما. حضرت فرمودند:دقت کن که اول ماه محرم چه روزی خواهد بود
که اگر آن را شناختی برای همیشه سودمند است و دیگر برای رمضان مشکلی نخواهی
داشت. پدرم گفت: چگونه با شناختن اول محرم دیگر مشکلی برای ماه رمضان نخواهد بود؟!
و سپس افزود: خواهشمندم چنانچه ممکن باشد برایم توضیح بفرمایید تا نسبت به آن آشنا
شوم. امام (ع) فرمودند: خوب دقت کن, هنگامی که روز اول محرم فرا میرسد, پس اگر اول
محرم روز یکشنبه باشد عدد یک را نگاه بدار, و اگر دوشنبه باشد عدد دو را نگاه بدار, برای سه
شنبه عدد سه, چهار شنبه عدد چهار, پنج شنبه عدد پنج, برای جمعه عدد شش, و برای
شنبه عدد هفت را در نظر بگیر, سپس همان عدد بدست آمده را با عدد ائمه اطهار- یعنی
عدد دوازده- جمع کن, سپس از مجموع اعداد هفت تا هفت تا کم کن, و در نهایت دقت داشته
باش که عدد باقیمانده چیست؟ که اگر هفت باشد اول ماه رمضان شنبه است , اگر شش
باشد جمعه است, اگر پنج باشد,پنج شنبه است و همینطور تا آخر محاسبه را انجام بده که
انشاءالله موافق با واقع در خواهد آمد.
(منبع: اقبال الاعمال ص 226, س 22, و تفسیر برهان ج 1,ص 189,ح1)
همانطور که میدانید (و احتمالا مثل بنده یادتان رفته!) جمعه روز اول ماه محرم بود, اگر عدد
جمعه یعنی شش را با عدد اهل بیت یعنی دوازده جمع ببندیم, عدد بدست آمده هجده خواهد
بود, اگر از هجده هفت تا کم کنیم ابتدا عدد یازده میماند که اگر از آن هم هفت تا کم کنیم عدد
باقی مانده چهار است ,یعنی چهارشنبه برابر روز اول ماه رمضان برای امسال!
اینکه چه رابطه ای بین تعداد اهل بیت (علیهم السلام) و هفت روز هفته، با دیده شدن ماه
(از لحاظ ریاضی) وجود دارد هنوز نمیدانم، اما چیزی که مشخص است این است که جهان به
یک نظم ریاضی وابسته به اعداد دوازده و هفت کار میکند و تا وقتی که این نظم برقرار باشد
جهان به حیات خود ادامه میدهد. از طرف دیگر وقتی دقیق تر میشوی ،میبینی که شیعه
دوازده معصوم دارد که مورد احترام همه مسلمانان اند، برادران اهل تسنن از آنها حاجت
میگیرند و ادیان دیگر وقتی وارد حرم آنها میشوند این جمله را میگویند:به محض ورود متوجه
شدم که وارد مقبره انسان بزرگی شده ام، اینجا آرامش خاصی دارد انگار از زمین جداست.
به خاطر اینکه در هیچ دین و مذهب دیگری شما دوازده نفر تا این حد مورد احترام پیدا نمیکنید
پس یقیناً مسبب آن نظم دوازده تایی همین دوازده نفرند، به زبان ساده تر آنها آنقدر مورد
علاقه خداوندند که جهان را به خاطر آنها که دوازده نفرند با نظم متکی به عدد دوازده آفرید.
بنابرین میتوانیم بگوئیم که:
1: ائمه (علیهم السلام) آنقدر مقام بالایی دارند که جهان به خاطر آنها که دوازده نفرند با
نظم ریاضی متکی به عدد دوازده خلق شده است. بنابراین از لحاظ طبیعی و معنوی
هم، این روح آنهاست که به اذن خدا در جهان جریان دارد و به آن جریان میدهد برای
همین است که میگویند: اگر جهان از معصوم خالی شود نابود خواهد شد، علت هم
واضح است چون با خالی شدن جهان از روح معصوم که وابسته به جسم اوست نظم
عددی جهان بر هم میخورد و جهان نابود میشود، بنابرین حالا میتوانیم علت گریه
جهان را برای امام حسین(ع) یا هر معصوم دیگری درک کنیم،اینکه امام حسین (ع)
جهان را در لحظه لبیک گفتن امام سجاد (ع) رو به نابودی می بینند
مؤید همین
مطلب است.
2:شاید بپرسید پس مقام پیامبر خدا (ص) کجاست؟ در جواب باید بگویم که اینکه خدا
جهان را بر این اساس خلق میکند، اهمیت داشتن ولایت پیامبر را میرساند. پیامبر(ص)
در پیشگاه خدا آنقدر عزیز است که به جانشینان او چنین مقامی را میدهد و این قضیه
همچنین ثابت میکند که جانشینان پیامبر باید دوازده نفر باشند،همان کسانی مورد
احترام مسلمانان اند.
3: چون در بالا ثابت کردیم که جهان نباید (به خاطر همان نظم ریاضی ) خالی از حجت
بماند و همچنین ثابت کردیم که جانشینان پیامبر باید دوازده نفر باشند، و از طرفی
میدانیم که یازده نفر از جانشینان پیامبر (ص) شهید شده اند و حرمشان هم موجود
است (پس علت حرم سازی شیعیان مرده پرستی نیست) بنابراین به این نتیجه
میرسیم که باید آخرین جانشین از بدو تولد تا حال زنده بوده باشد تا نظم ریاضی
جهان حفظ و جهان پایدار بماند.
در آخر من به این نتیجه رسیده ام که باید نحوه یادگیری علوم از حالت کنونی که یک عده فقط
علوم دینی را یاد میگریند (روحانیون) و یک عده علوم تجربی و مادی را می آموزند خارج شده
و یادگیری علوم به صورت مادی – الهی باشد، یعنی یادگیری نظم مادی برای رسیدن به
حکمت الهی.
روش من برای درس خواندن همین است که شما را هم به آن دعوت میکنم! هرزمان که این
مهم عملی شد، میتوانیم آیه 122 سوره توبه که میگوید: «...ولیتفقهوا فی الدین...» را بهتر
عملی کنیم. آنجاست که در دروس حوضه علمیه برای روحانی شدن، این درسها به عنوان
دروس اصلی قرار میگیرند:فیزیک ، زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و...
« انشاءالله »
«کپی مطالب با ختم سه صلوات در تعجیل فرج و ذکر منبع بلامانع است»
مطالب مشابه :
پایان نامه بررسی سبک زندگی اسلامی و تاثیر آن بر پرورش در خانواده
کد پایان نامه: 12333. مقدمه. شخصیت فردی واجتماعی هر کس وشقاوت او و بهشت و دوزخ وی ،در گرو
پوسترهای سبک زندگی ایرانی - اسلامی
پژوهش و پایان نامه. در مورد سبک زندگی اسلامی ایرانی، اقدام به طراحی این مجموعه شده است.
علوم مادی - الهی
زندگی ایرانی به سبک اسلامی پژوهش و پایان نامه. کردم دیدم هم به درد سبک زندگی میخورد و هم
سبک + زندگی = نمی دونم = !!!
پژوهش و پایان نامه. نرم افزار و کتاب سبک زندگی ایرانی اسلامی ، زندگی به سبک غربی و شرقی و
کتابخانه حسینی
زندگی ایرانی به سبک اسلامی زندگی ایرانی به سبک پژوهش و پایان نامه.
کتاب " سبک زندگی اسلامی و ابزار سنجش آن "
نیز علاقمند به پژوهش در این زمینه شده اند که حاصل آن کتاب " سبک زندگی اسلامی پایان نامه
برچسب :
پایان نامه سبک زندگی اسلامی