ترکیب نور و حجم های غیر مترقبه در فضایی زیستی

این واحد مسکونی یک خانه ی تابستانی موقت می باشد, که در بیابان های ساحلی لیما در 95 کیلومتری شهری در پرو بسط یافته است. کشیدگی زمین در شیبی ملایم و در یک موقعیت ممتاز به چشم اندازی پیش آمده در یک زمین گلف و یک چشم انداز جانبی به دریا واقع شده است. به عنوان نقطه ی آغازین, یک تراس بزرگ و راحت بر روی یک استخر شنای طولی به منظور نمایان کردن فضای اصلی قرار گرفته است. در هر دو وجهه ی طرح مناطقی سبز تعبیه شده, تا ورود نور طبیعی را به سطوح پایین تر ممکن سازد.

این مناطق سبز یک حجم سبک در بخش بالایی که از پایه جدا شده را تعریف می کند. طبقه در قامت عنصر اصلی این ترکیب دیده می شود. این حجم یک نقش برجسته در یک مسیر محصور و با فراهم آوردن نور به وضوح زیباشناسی را تعریف می کند. خورشید به جبهه ی پشتی ساختمان می تابد, در تولید راه حلی که سایه ای ضروری در کف با بسط حاشیه ی بالایی حجم به منظور پویایی بیشتر ساختمان فراهم می آورد. حجم اصلی معلق سپس یک حجم مورب شناسا را نشان می دهد که از نمای جلویی و از خارج از طرح ممکن شده است.

این نتیجه ی مورب به مثابه حرکتی مرکب  به عنوان یک سطح شیب دار در تراس, در دو راه پله و در دهانه های نامنظم در نمای جانبی تکرار شدند. دیگرعناصر شامل زیباشناسی مورب در دیوارهای محیط می باشند. همراه با فراهم آوردن حوزه ی خصوصی در سطحی پایین تر. آنها با یکدیگر موجب ترکیب حجم بالایی معلق و چارچوب پایینی اتاق خواب های فرعی شده اند. این فرایند وحدتی هموار و مداوم در سه سطح واحد در تولید یک عنصر پویا فراهم آورده است.

مصالح استفاده شده در ساختمان دیوارهایی به رنگ سفید و هم چنین دیوارهای بتنی اکسپوز در نظر گرفته شده اند, و طبقه ها به رنگ خاکستری روکش شدند, و به فضای داخلی یک اتمسفر خنثی که به دقت روشن می شود داده اند. برای تشدید فضا و سیالیت در پیاده راه بین محیط های متفاوت. دسترسی به خانه در بیشتر بخش های ارتقاع گرفته در پشت ساختمان است. این طرح در سه سطح در نظر گرفته شدند: بخش بالایی به مسیر وسائل نقلیه و دسترسی پیاده راه ختم می شود, ورودی از کنار ساختمان با چشم اندازی مماس با حجم معلق گرفته شده است.

یک حیاط باز به سالن خانه منتهی می شود, و از این نقطه پله ها به سمت پایین به سمت یک فضای جمعی جهت می گیرند. یک پل دسترسی به اتاق اصلی را فراهم می کند. فضای جمعی, استخر و آشپزخانه در سطح میانی قرار گرفته این مناطق بیشتر گشوده شده و در ارتباط با چشم انداز طراحی شدند. اتاق خواب های فرعی, اتاق خانواده و بخش سرویس دهی در سطح پایینی قرار گرفته است. دو اتاق خواب یک نمای پیش آمده دارد. در حالی که بخش های دیگر از طریق دهانه های جانبی روشن شدند.

 

 

 

مـنـــــــبـع : www.arch2o.com


مطالب مشابه :


ترکیب حجم در ساختمانهای مدرن....

اسکیس و معماری - ترکیب حجم در ساختمانهای مدرن . - مطالبی برای دانشجویان رشته معماری




ترکیب حجم در معماری

پایان نامه معماری - ترکیب حجم در معماری - 3. در نظر گرفتن فرآیند های تولید و مواد - طرح باید




ترکیب احجام افلاطونی

شهرسازی و معماری ما در سطح شهرها ترکیب معمارانه است از مثلث در حجم




طراحی دست آزاد (( پرسپکتیو . ترکیب حجم )) 21/2/88

مطالب علمی و پژوهشی,عکسها,راندوها,دتایل ها,طرح و نقشه های معماری ترکیب حجم در صورت




ترکیب نور و حجم های غیر مترقبه در فضایی زیستی

معماری مدرن - ترکیب نور و حجم های غیر مترقبه در فضایی زیستی - moderndesign - معماری مدرن




...بیان مفهوم احجام در معماری...

که به شدت جسمانی اند و فقط از قوانین تجزیه کردن سنتی هنر و طراحی ترکیب حجم معماری در




تحویل پروژه (4) ....ترکیب احجام..... + موضوع چند وجهی ها

شرحی بر دروس و تحویل کارهای دانشگاهی رشته معماری در ترکیب حجم (سعی میکنیم ترکیب




بیان مفهوم احجام در معماری

پلنزاد درباره مفهوم حجم معماری در Crown fovntain تصاویری که از خود منعکس می کند ترکیب و dissolve




ترکيب بندي باتمرکز فرم ها

اما به طور کلی همه حجم های طبیعت از ترکیب یا همیشه نمایش حجم در فضا و دیگر با معماری در




رم کولهاوس و مرکز هنر های نمایشی تايپه؛ ترکیب بندی حجم های کلاسیک

و مرطوب ویژگی های معماری در اقلیم گرم و مرطوب تايپه؛ ترکیب بندی حجم




برچسب :