مهندسی خلقت (قسمت اول)
...الحمدلله الّذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لو لا أن هدانا الله...
سپاس و حمد ، خدایی را که ما را به این هدایت نمود و اگر نبود که خداوند هدایتمان نماید ما کسی نبودیم که به هدایت دست یابیم.
(آیه 43 سوره مبارکه اعراف)
آغاز میکنم به نام یگانه پروردگار عالمیان که خود را "احد" معرفی فرمود (قل هو الله احد) و تمام مخلوقاتش را غرق درگنج احدیت نمود و همه را به اخلاص، به گنج توحید خود فراخواند و به شرط ورود خالصانه به درگاهش، مدرک "موحّد" را به آنها عنایت فرمود. و همانا راه رسیدن به قرب خود را با راهنمایی و هدایت حجتهای معصوم(ص) که مولای موحدین هستند هموار فرمود و حجت بر تمام بندگان تمام نمود که هرگز راه سعادت جز در بندگی خالصانه نیست.
از درگاه غرق در فضل و کرامت بینهایتش، استمداد میجویم تا با بضاعت اندکم از منظر علم حروف و اعداد، از راه شناخت به معارف وجودی ائمه طاهرین(ص)؛که ایشان مفتاح و مسبب هستند، به معارف علم توحید راه پیدا کنیم.
به فضل خداوند کریم و عنایت مولایمان امام زمان (ص) سعی دارم معارف زیبای مهندسی خلقت از منظر علم حروف و اعداد و به وجود مبارک معصومین(ص) را با استفاده از احادیث جناب شیخ محی الدین عربی رحمه الله علیه و با استناد از آیات مبارک قرآن، به اندازهای که لبی از معارف تَر شود کتابت نمایم. و اگر خداوند کریم به این حقیرتفضل فرماید، شرح سورههای مبارک اول و آخر قرآن را با گنج نورٌواحد(ص) بیان کنم که همه، ارکانِ اسرار خلقت هستند. امیدوارم مورد رضای حق تعالی و خلیفهی برحقش ؛حضرت مهدی (ص)قرار گیرد.انشاا... { توصیه میکنم ابتدا کتاب نورٌواحد(ص) را که درواقع جلد اول این کتاب است ، مطالعه فرمایید}
این علم که علم کیمیا نامیده میشود اسرار حروف و اعداد را در بیان معارف الهی به مغز معنا میکشاند و انسان را به سرچشمهی معنا و محتوی رسانده و اگر طالب واقعیتها باشد سیرابش میکند. علم عدد، جانِ علم حروف و به قول پیامبراکرم(ص) عدد،روحِ حرف است.
در صورت درک معارف ، متوجه میشوید که چگونه است که امام حسین(ع) میفرماید: خداوند کریم خلق نکرد بندگانش را مگر برای معرفت. و خود، ارباب عارفین است که راه به قرب حق باریتعالی را با قلم عشق و جوهر خون پاکش ظهورداد. و در کتاب منارات السائرین،احادیث معنوی آمده است:
قال داود(ع):یاربّ لماذا خلقت الخلق؟ قال: انی کنت کنزاً مخفیاً فأحببت ان اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف. داوود(ع)گفت:پروردگارا به چه منظوری خلق را آفریدی؟خداوند فرمود:گنجی پنهان بودم، دوست داشتم شناخته شوم،پس خلق را آفریدم که شناخته شوم.
یادگیری این درس برهمگان واجب است زیرا تمام پیامبران و اوصیاء و معصومین(ص)آمدند و زحمتها کشیدند و رنجها دیدند،حتی جان شیرینشان را به قربانگاه بردند تا مردم را به حقیقت رسالتشان که هدایت آنان از ظلمات به نور،از حیوانیت به انسانیت،از عین کفر به عین ایمان، از عین نجاست به عین طهارت ، از فروع به اصول و خلاصه از دیدنیها به ندیدنیها و از ظاهر به باطن و از باطل به حقیقت محض که وجود ذات اقدس پروردگارعالم است و شناختن و معرفت پیداکردن به اوست، برسانند.
اما شناخت تنها کافی نبود و باید هرکس طبق اصل و دستورالعملِ شناخت حکم الهی که همان ندیدنیِ باطن خود است ، جایگاه و مقام و منزلت، منزل و مأوی،مایحتاج،لباس و آذوقهی خود را بسازد و بکارد ، بدوزد و تهیه کند، اندوخته و ذخیره سازی کند و بفرستد.
خداوند حکیم ساختن را خود،آغازفرمود و خود ظهورداد و تمام دستورالعمل را بوسیلهی رسولان صادق و پاکش به مردم رسانید تا به حکمش(که مجموعهی احکام در کتاب حکیمانهاش است)عمل شود و نردبانی شود نه فقط برای زندگی کردن و رفاه ظاهری در آخرت بلکه برای رسیدن به رضای او که قرب او آنجاست و منتهای آرزوی عارفان است.
خداوند متعال در آیات دوم تا پنجم سوره مبارکه بقره ، نشانیهایش را برای مؤمنین متقی(یعنی به شرط تقوی) ظاهرمیفرماید و بعد از آن،یؤمنون بالغیب آمده یعنی اول باید به غیب ایمان داشته باشیم(همان ندیدنیها) و بعد نماز و انفاق. و در آخر فرمود این کسانی که عمل کردند مفلحون هستند یعنی رستگاران؛کسانی که دلِ ظلمات برایشان شکافته شد و به نور و حقیقت رسیدند: ذالک الکتاب لا ریب فیه هدًی للمتقین(2)الذین یؤمنون بالغیب و یقیمون الصلوة و مما رزقناهم ینفقون(3)والذین یؤمنون بما اُنزل الیک وما اُنزل مِن قبلک و بالآخرة هم یوقنون(4)اولئک علی هدًی مِن ربهم و اولئک هم المفلحون(5) این کتاب بی هیچ شکّ راهنمای پرهیزکاران است. آن کسانیکه ایمان میآورند به غیب و بپا میدارند نماز را و از آنچه روزیشان کردیم انفاق میکنند. و آنان که ایمان آرند به آنچه که فرستاده شده (به پیامبران) پیش از تو،وآنها خود به عالم آخرت یقین دارند. آنان از سوی پروردگارشان در راه هدایت هستند و آنها به حقیقت از رستگارانند.
سؤال: تا به حال فکر کردهاید که انسان کافر که عین نجس است چگونه با خواندن شهادتین به عین طهارت میرسد؟! چگونه وضوی صحیح باب ورودی طهارت و نماز است؟! چگونه غسل صحیح ورودی در طهارت وضو ونماز است؟! و چگونه هردو عمل غسل و وضو،اذن ورودی در قرآن و مسجد و مسجدالحرام میشود؟! چگونه درحالیکه انسانی احکام صحیح امرار معاش از راه حلال را اجرا میکند و همیشه حلال وپاک میخورد اما دفعیّاتش عین نجس است حتی خونش هم عین نجس است و بدنش هم حرام گوشت است ؟! و حال چه اتفاقی میافتد که در شهادت فی سبیل الله ، همین انسان بدنش پاک و خونش پاک میشود یعنی طهارت کامل پیدا میکند و نه غسل میخواهد و نه کفن حتی لباسش هم پاک میشود؟! خداوند میخواهد که همه در دنیا این را ببینند و فکرکنند که در قرآن کریم (آیه169سوره مبارکه آل عمران) میفرماید: ولا تحسبنّ الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربّهم یرزقون . حساب نکنید(محاسبهی دنیایی نکنید)کسانیکه در راه خدا کشته شدند مردهاند بلکه زنده(زندهی حقیقی)هستند و نزد پروردگارشان روزی میخورند(چون موجود زنده ، روزی میخورد).
امیدوارم خوب بیندیشید! جواب تمام این نکات که به صورت سؤال مطرح شد این است : عملی نیست که انطباق با عالم بالا نداشته باشد.پس درواقع هرکدام نظام مهندسیِ عبادات و احکام و حدود(اندازه) خداوند است که باید اجرا شود تا به نتیجهی مطلوب برسیم.
اینجا پرده برداری شد و مقداری از ندیدنیها دیده شد. پس عالم عمّا، باز میشود و همان نبأ عظیم افشا میگردد که حاملان آن اخبار صادق، جز معصومین (ص) نیستند. و انسانهای مؤمن و وارسته اینگونه خود را در آیینهی جمال وکمال عبّاد خالص و مخلص میسازند تا روزیکه با روسفیدی به زیارت جمال الله نائل شوند.
پس این سؤالهاست که ما را وا میدارد تا به معارف علم مهندسی خلقت پی ببریم و بتوانیم در زندگی کوتاه دنیا سرمایهی عمر خود را به خوبی استفاده کنیم تا بهترینها را برای خود بسازیم و ذخیره کنیم و بفرستیم. و با عمل صحیح در جوار امام معصوم(ص) قرار بگیریم که این میسر نمیشود مگر اینکه آن به آن زندهتر شویم و در آخر نمیریم بلکه زندهی حقیقی شویم.
جالبی این علم این است که انسانها را هدایت میکند به کوتاهترین راه (اهدنا الصّراط المستقیم).
علم عدد و حروف
علم عدد،پایه مهندسی است و عدد، روح حروف است و چون روح، بسیط است ازلی و ابدی است. علم عدد یعنی علم ارزش عددی حروف ، که در فرهنگها و ادیان شرقی و غربی پیشینهای دیرینه دارد و از آن به نام سیمیا یاد شده است که جزء علوم غریبه است .
اساس علم عدد بر این مفروض است که عدد ، مفروض ذهنیت انسان نیست. بلکه عدد از عالم سرّ الهی به اراده و مشیت پروردگار عالم ظهور و بروز پیدا کردهاست. و عالم عدد، روح گنج و کنز الهی است .چنانچه پروردگار عالم اولین ظهور عدد را خود آغاز کرد و فرمود: "قل هو الله احد" به پیامبر بزرگوارش فرمود: بگو او خدای "احد" است . او خود را به یگانگی و عدد "یک" معرفی فرمود که مخصوص خودش است و هرگز تعدد به خود نمیگیرد. اما هنگامیکه میخواست گنج ذات اقدس خویش را به مخلوقاتش معرفی کند تا خود را بشناساند، برذات خود جلوه فرمود و به نام مبارکش "واحد" ، تجلی و ظهور فرمود.
عدد، در واقع نشان دهندهی معارف هر مخلوقی است که دربارهی آن صحبت میشود و چنانچه از معنی عدد برمیآید عدد،کثرت را در بردارد چنانچه محتوی را تا بیانتها میکشاند و نتیجهی آن، رساندن به کمال و هدف خلقت است .
بنابر کلام مبارک پیامبرگرامی حضرت محمد(ص) که فرمود:عدد، روحِ حروف است(حروف، غالب جسمانی کلام هستند و عدد،روح حروف آن کلام است) پس روح، جاودانه و تعالی پذیر و در نهایت قیّم حروف می باشد و حروف را قیام و قوام میدهد و همانطور که هر حرفی مَلکی دارد، ملکوتِ حروف است که معنی را شامل میشود و معنی است که محتوای استعداد خود را ظاهر میکند و در عین حال عوالم در ملکات علیا و سفلی در معنای حروفی ظاهر میشوند و معماهای انسانها را حل میکنند.
پس کلام در عالم بالا نور است و غالب ندارد،همهی عوالم صورت باطنی حروف هستند و حروف ،تمام عالم را پُر کردهاست زیرا هر جا تجلی اسماء و ظهور ملکوتی است ،حروف آنجا حاکم است.
کلمهی عدد ،یعنی زایش و تزاید و متعدی شدن و ریشهی استعداد است. کلمه عدد همانطور که گفته شد برای کلام، روح است. برایش اندازه و مقدار نمی توان گذاشت و دائم در کثرت است پس مقامش روحِ ذکر و حرف،در مقام ظرف ذکر بیان میشود و در دنیا با شکل حروف، جسمیت آنها ظاهر شده و با بیان علم ابجد عدد و جایگاه مقامی حروف مثل زُبُر و بینه مشخص شده است .
عدد ابجد کلمه عدد=78 است که برابر اسم مبارک حکیمِ پروردگار عالم و عدد، باطن حکمت اوست. زیرا به حکمت بی نقصش عالم را در چهارچوب نظم کامل و خالص آفریده است. توجه کنید! خداوند متعال در 29 سوره مبارکه قرآن حروف رمز مقطعه را قرار داده است و این حروف در مجموع 78 حرف است؛ برابر عدد ابجد کلمه (عدد) و (حکیم).
بنابراین علم عدد،تعدد و کثرت را شامل میشود. چنانچه خداوند متعال در آیه 21 سوره مبارکه حدید میفرماید:...و جنّةٍ عرضها کعرض السماء و الارض... . و در آیه 133 سوره مبارکه ال عمران میفرماید: ... و جنّةٍ عرضها السّمواتُ و الارضُ اُعدّت للمتّقین. پس حدود خانه بهشتی یک مؤمن اندازهاش به اندازهی 7طبقه آسمان و 7طبقه زمین است! در حدیث میفرماید که اگر مؤمنی(دربهشت) بخواهد تمام اهل زمین را در خانهاش دعوت و پذیرایی کند ، جا و امکانات دارد.
حروف ، ملکوت اعمال مقبول است که به صورت مصالح ِ آن چهارچوب حدود قرار میگیرد.حروف، عرض زندگی و عدد، طول آن است . عدد،حدید و حروف،ساختمان و بنای عمل میشود.
پس مهندسی باید طبق مهندسی خلقت انجام شود. چنانچه خداوندکریم انسان را اشرف مخلوقاتش قرارداد و تمام عوالم را در وجودش نهادینه فرمود. حضرت علی(ع)میفرماید: فکرنکن که تو یک جرم صغیری بلکه تو عالم کبیری.
نکته: پروردگار عالمیان در خلقت دنیا، نقطه تولد خشکی را روی آب خلق فرمود و انسان هم نطفهاش روی یک کیسه آب خلق میشود.
خاک خشکی، ارض نام گرفت و خداوند به رسولانش امر فرمود که آنجا کعبه را بنا کنند و خانهی خود نامید، نطفه انسان هم شروع به اعلام حیات میکند و آن نقطه شروع به طپش میکند و آنجا ارضِ قلب انسان است (که خانهی خدای بدن هر انسان میباشد). یعنی همانطورکه گردش خون و مرکز حیات بدن است و تمام عروق و رگها و خون به گرد آن در طوافند، همهی انسانهای مؤمن هم باید رو به خانهی خدا کنند و در طواف قرارگیرند. چنانچه قبله مسلمانان است و اگرمثلا نماز با تمام شرایط صحّت انجام شود اما رو به قبله نباشد باطل است. پس قبله،شرط قبولی است. در اصل حیاتِ عمل،به قلب بستگی دارد پس اگر به قلب عالم وجود وصل نباشی یعنی زنده نیستی!
خوب دقت کنید! اول: باید عدد را بشناسیم . دوم: عرفان عدد را بتوانیم در مجرای صدق، علامت گذاری کنیم که همان حفظ حدود الهی است . سوم: قرار دادن حروف (در جایِ خود)که به منزلهی مصالح ساختمان هستند. و باید برطبق عمل صادقانه و خالصانه (به شرط رضا که امر باطنی و قلبی است) انجام شود زیرا عمل ظاهری، قبول درگاه خداوندی نمیشود .
مثال: جایگاه عددی کلمه " دال " (یعنی دلیل) برابر 17 است. پروردگار عالم تمام ظهور خلایق خود را به دلیل تعریف خودش ، خلق فرمود چرا که فرمود: دوست داشتم شناخته شوم(فاحببت و ان اعرف)، پس همهی زیبائیهای مخلوقات تعریف اوست ، همه بر محور یک دال اراده و مشیت ذات اقدسش انجام شده ، کلمه دال همان حرف (د) است که عدد ابجد د=4 میباشد که گنج خلقت به سرّ دلیل به محوریت دال ظهور کرد و به 4 اسماء مبارک آشکار گردید. و عدد 4 در جمع یک تا 4 ، ظهور گنج عشر یعنی 4 روی 10 یعنی 14 معصوم(ص)را افشا فرمود.
در حقیقت سرّ گنج دال اولین نور، وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) است که در قرآن کریم 4بار نام مبارکش آمده و از نور مبارکش در عالم بالا ، 4 معصوم(ص) ظهور پیدا کردند که با خود بزرگوارش، پنج تن(ص)شدند که در یک نور به نام نورٌ واحد(ص)متجلی شدند.
پس در عالم دنیا ، در گنج 4 حقیقت بهار و اربعین و طهارت در روز 17 ماه ربیع الاول که جایگاه عددی کلمه دال= 17 است ، وجود نازنینش در دنیا در جایگاه حقیقی خودش ظهور و تولد یافت. عدد ابجد دلیل برابر 74 است که برابر با عدد ابجد سید میباشد و وجود نازنینش سید السادات ، سید النجبا و الصدیقین و سید المرسلین است. عدد ابجد کلمه دال=35 و جایگاه عددی آن 17 است . نماز که ستون دین است در 5 نوبت {به عدد 5 تن(ص)}و 17 رکعت خوانده میشود. و خداوند متعال خواندن 17 رکعت نماز را در شبانه روز بر ما واجب کرده است که دلیل بندگی است اما به شرط رضای او، عمود و ستون دین ما میشود. شرط رضا یعنی عمل بدون تغییر از راه راست و عمل صادقانه در تمام مسیر،پشت سرِ امام معصوم(ص) و طبق حکم حدود خدا. پس رسیدن به رضا زبانی نیست بلکه طبق رضای حجت خداست. انشاء الله متوجه دلیل ضرورت یادگیری مهندسی خلقت شده باشید!
خلقت حضرت آدم(ع) و حوا(س)
آیا تا بحال فکرکردهاید که پروردگار عالم گنج خلقت خود را به نام بهترین و بالاترین و زیباترین ِ همهی نعماتش نوع الانواع که انسان نام نهاد و به خود فرمود: فتبارک الله احسن الخالقین، چگونه خلق فرمود؟! درحالیکه خود در کلام کریمش،خلقت را در پیچیدگی انشاء ظاهری و باطنی از طینت و خاصّ جسمیت و ظرف اسماء و صفات خویش به بهترین وجه و به قول کریمش "احسن" قرارداد و انسان را آیینه و مرآت خود قرار داد. و آدم(ع) ، ظرفِ آفرینش شد و حوا(س) تمام زیباییهای آدم(ع) را دارا شد.چنانچه امام صادق(ع) فرمودهاند: خداوند حوا(س) را از فضیلت طینت آدم(ع) خلق فرمود (رجوع شود به کتاب راز انسان).
اما مهندسی و ساختمان خلقتی آدم(ع) خیلی زیباست. چنانچه در گنج ظهور کنز احدیت،پروردگارعالم نام مبارک واحدجل جلاله را تجلی داد و فرمود:الواحد لا یصدر الا الواحد. پس او که مصدر عالم است، جز یک مصدر هم صادر نمیکند.
خداوند در عالم سرّ هم یک نور را خلق فرمود که آنرا نورٌواحد(ص) خواندهاند. این نور مقدس در رتبه اول، نور پنج تن(ص) است که در بطن امام حسین(ع) نور 9 ذریه معصوم(ص)قراردارد و 14=5+9 که چهارده معصوم(ص)میشود. پس در ظاهر،پنج تن(ص) و درواقع یک؛نورٌواحد هستند. چنانچه پروردگارعالم در آیه 1 سوره مبارکه نساء میفرماید:یا ایّها النّاس اتّقوا ربّکم الّذی خلقکم مِن نفسٍ واحدةٍ و خلق منها زوجها و بثّ منهما رجالاً کثیراً و نساءً... .(همهی خلقتش را از یک نور واحده خلق فرموده است).
بنابراین در خلقت جسمانی هم، حضرت آدم(ع) باید به صورت یک وجود، خلق شود که ایشان مذکّر قرارگرفت که منظور جنسیت مرد نیست، بلکه ظرف ذکرِخداوند شد. و خداوند متعال در مهندسی خلقتش همهی اسرار و همهی اسماء و زیبائیهای آفرینش را در غالب او جلوه داد و او را ظرفِ اسماء الحسنیِ خود قرارداد(و علّم آدم الاسماء کلّها...آیه31سوره مبارکه بقره). ظرفِ وجود او را از جمع همهی 9 فلک و 9 عالمِ عرضی و طولی ظهورداد. همانطورکه میدانید سقفِ اعداد تا 9 است و سقفِ حروف،28 حرف است . اگر اعداد 1تا 9 را باهم جمع کنیم45 میشود(45=9+8+....+2+1)که عدد ابجد آدم =45 است. چه زیباست که جمع ارقام 45 هم برابر با 9 میشود. و 9 سلطان اعداد است (همه اعداد زیرِ سلطهی9 هستند)،پس آدم(ع) در بلوغ عددی خلق شد! جایگاه عددی آدم=18 است(9=8+1) و 18=حی میباشد.
عددابجد 9 به حروف برابر 55 میشود(نُه=55 )که در واقع برابر با جمع اعداد 1 تا 10 است(55=10+9+....+2+1). درحقیقت،جمع ارقام 55 هم بلوغِ10 را به ما میدهد(10=5+5) که همان باطنِ 28 حرف است زیرا از جمع ارقام 28 همان عدد10 حاصل میشود. پس در وجود حضرت آدم(ع) هم بلوغ 9 به عدد و هم جمع تمام حروف(28 حرف) است. و او در مقام خلقتِ جسمانی ،درجهی اول را دارا شد.
نکته: 1- در نام مبارک " واحد "جل جلاله که صادرِ اول است ، واحد=19 و جایگاه عددی کلمه "اول" که نام مبارک خداوند است هم 19 میشود( اول=19) و عددابجد "اول" = 37 است که 10=7+3 .آدم(ع)در خلقت عددی، 9 و در خلقت حروفی،10 را گرفت که در جمع میشود19=10+9 یعنی حامل 19 میشود.
2- در خلقت نورٌواحد(ص)، اگر حروف اسماء مبارک پنج تن(ص) را باهم جمع کنیم برابر19 میشود {محمد(ص)،علی(ع)،فاطمه(س)،حسن(ع)،حسین(ع)}.
و تمام محتوای کتاب آسمانی ما؛قرآن مجید که کلام الله و معجزهی بزرگ پیامبر(ص)است،در19 حرف "بسم الله الرحمن الرحیم "سوره مبارکه حمد قرار دارد.
3- تمام مهندسی خلقت، در کلمهی "اول" به جایگاه عددی 19 و در جمع ارقامش(10=9+1)به عدد 10 ؛گنج عشر ظهور دارد. اگر کتاب عرفان ده را مطالعه کنید متوجه میشوید که تمام ارکان، در ظهور آیات و نشانههای الله جل جلاله، همه معرفی آن ذات اقدس هستند و در باطن توحید ناب وخالص (1=0+1).
سرّ زیبای خلقت جسمانی، در وجود حضرت حوا(س)که منشأ و اُّمّ جسمانی همهی انسانهای دنیاست،ظهور دارد. همانطورکه در عالم سرّ، گنج خلقت به عدد 5 ظهور پیداکرد؛ درحقیقت سرّ پنج نور مقدس(ص) ،که محوریت خانواده مطهر آل الله را فرمودند:هم فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها . در عالم جسمانی هم، خلقت حضرت حوا(س) که عدد ابجد حوا=15 است، از جمع 1 تا 5 حاصل میشود: 15=5+4+3+2+1. جالبتر اینکه جمع ارقام 15 برابر با 6 میشود (6=5+1)،درحالیکه میدانید دنیا از نظر جنسیت، مؤنث مجازی است و خداوند کریم در آیه 4سوره مبارکه حدید میفرماید که آسمانها و زمین را در6 روز خلق کردم(فی ستة ایام).
پس خوب دقت کنید! هم نظم آفرینش را ببینید و هم مهندسی را که چگونه در هماهنگی کامل است!!!
حال اگر اعداد 1 تا 15 را با هم جمع کنیم 120 میشود و عددابجد کلمهی"سین"=120است. ازطرفی عدد 15 برابر با جایگاه عددی حرف "س" است که عددابجد حرف "س"=60 میباشد. و خداوند ، زمان را به ثانیه آغاز فرمود که ثانیه از ثانی شروع میشود یعنی از دومی. چنانچه حضرت حوا(س)، مؤنثِ آدم(ع)است یعنی دومی اوست که برایش زوج قرارگرفت و اُم یعنی مادر همهی آدمها(چه مرد و چه زن) تا قیامت است.
و در ظرفِ زمان هم در دنیا خلقت طول عمر هر موجودی در ثانیه شروع میشود (یعنی از ثانی).هر60 ثانیه یک دقیقه و هر60 دقیقه یک ساعت است. تمام رزق باطنی که 24 ساعت شبانه روز را به انوار روحانی و تمام رحمتهای رحمانیت و رحیمیت مستفیض میگرداند برابر کلمهی "وحی" است که عدابجدش 24 و جنس آن نور است و این روزی همیشه و درتمام زمانها به ظرف پاک وجود یکی از رسولان و اوصیاء خداوند رسیده و میرسد و از وجود مبارک آن عزیزان به همهی مخلوقات(چه زمینی و چه آسمانی،چه ظاهری و چه باطنی،چه دنیایی و چه آخرتی) میرسد.
4-پس وقتی خداوند کریم میخواهد که فرزند آدمیان را متولد کند به عدد9 ماه حمل را در وجود مادری قرارمیدهد که بلوغ جسمانیش،برابرِ گرفتن و عمل کردن به حدود خداوند(احکام) 9 سال تمام است. و جمع 9 با 9 برابر18=حی میشود(9+9=18=حی). اما همانطور که عدد را به 19 آغازکردم جالب است در اینجا اشاره کنم که تا جنین 9 ماهش در حمل کامل نشود،زمان تولد نمیرسد (9ماه تمام و وارد ماهِ 10 شود که 19=10+9 میشود)و یا اگر سنّ یک دختر تا 9 سال قمری تمام نشود،بلوغ فرا نمیرسد(9سال تمام و وارد سالِ10شود که 19=10+9 میشود). این چه مناسبت است؟! اگر دقت کنید باید بلوغ وتولد هم به 9 عددباشد و هم نُه به حروف(نه=55 و10=5+5)،تا جمع عددی و حروفی را کامل بگیرد.پس ورودی حقیقی از باب 19 میباشد و درواقع به گنج عشر چراکه 10=9+1 میشود.
5-انسان در بلوغ احکامی،ورودی به قرآن پیدا میکند که آنهم میسر نیست مگراینکه از 19 حرفِ بسم الله الرحمن الرحیم واردشود. در احکام ِذبح، یک حیوان حلال گوشت هم اگر بخواهد به تکامل باطنی برسد (یعنی غذای انسان مؤمن شده و از حیوانیت به انسانیت برسد)باید رو به قبله و با گفتن 19حرف بسم الله الرحمن الرحیم(به نیّت بسم الله سوره مبارکه حمد که کلّ قرآن است) ذبح شود.
اگر ارقام 19 را با هم جمع کنیم10میشود(10=9+1)که این همان اتممناهابعشری است که تا پیدا نکنیم، تولد حقیقی نمییابیم و به اربعین عمر و اربعین عمل نمیرسیم.
حال میخواهم انشاء الله به حول و قوهی خداوند متعال و عنایت امام زمان (ص)، عرفان چند عدد را که بلوغ مهندسی خلقت هستند بیان کرده و حقایق عرفان عددی را هم در گنج ولایت و رسالت و هم درسورِ قرآن کریم به رشته تحریر درآورم.
شرح عدد 24 که عدد جامع است
تمام شبانهروز ما 24 ساعت است(ازطرفی 24=وحی است پس 24 ساعت،مرزوقِ وحی الهی است).و به یک شبانه روز(یکِ واحدجلّ جلاله) شماره میشودکه همه درسها،جانِ توحید و معرفت به اوست که فرمود:قل هوالله احد. 24 ،عددِ جامع است زیرا: 1- ضرب ارقام24 ، برابر 8 میشود(8=4×2) و عدد 8 را به عربی ثامن میگویند که ریشهاش ثمن است پس گرانبهاترین و پرقیمتترین گوهر عمل و رسیدن به قرب الهی زمانی بدست میآید که در این عمر به ثمن برسیم (که عدد درجات بهشت هم 8 است) و این عدد برابر عدد ولایت امام رضا(ع)است که ایشان ،ثامن الائمه میباشد و به وجود مبارکش تربت بهشت روی زمین آمد و قبر مطهرش آنجاست که وادی طور است و مشهد همهی شهود عالم که از عالم اسرار به عالم سفل میباشد و تعالی مؤمنین به شرط رضا از عالم ظلمات به عالم نور؛ اعلا علیین است.
2- جمع ارقام 24 ،برابر6 میشود(6=4+2) که پایهی اسرار اعداد خلقت هم ظاهری وهم باطنی است( در ادامه،بطور کامل توضیح داده خواهدشد)،هم در دنیا حدود هر ملکی 6 دانگ است و هم در آخرت 6دانگ بهشت نصیب مؤمنین میشود(انشاء الله)، قبر مطهر امام حسین(ع)6گوشه است و... .
3- تقسیم ارقام 24،برابر2میشود(2=2÷4) که حکمتی است که نمیتوان نوشت! درواقع به3تا2تبدیل میشود:(ضرب ارقام 24=8=2×2×2 )(جمع ارقام24=6 = 2+2+2) و اگر 3 تا 2 را کنار هم بنویسیم میشود 222 که برابر با عددابجد نام مبارک حیدر است(حیدر=222) که خود،همان باب الله(ب=2) ورودی و خروجی تمام عالمیان میباشد.
4- تفریق ارقام24،برابر2میشود(2=2-4) که باز هم به سرّالاسرار عددی ظَهر الوجود؛تبیّن بین العابد و المعبود؛ نطق الله؛ باءِ بسم الله الرحمن الرحیم سوره مبارکه حمد که کلید و مفتاح گشایش رحمتهای خداوند کریم است یعنی حضرت علی بن ابیطالب(ع){و درواقع همه ائمه معصومین(ص)}میرسیم.
24،عدد زوج و مقسومهای آن ،مهندسی خلقت است؛(12-8-6-4-3-2-1) که در زیر،چند نکته برای مقسومهای عدد24 ذکر شدهاست :
*2تا12تا: درضمن اینکه شامل 2 صورت کامل است:شب و روز. درحالیکه تمام عالم یوم(روز) را روشن میکند،حامل گنج لیل(شب) هم میباشد؛درقرآن کریم یک سوره به نام لیل آمدهاست(جالب است که از نظر نوشتاری بین دو سوره مبارکه شمس و ضحی قراردارد!). طبق آیه 6 سوره مبارکه حدید،خداوند متعال شب را از درون روز و روز را ازدرون شب خلق فرمودهاست"یولج الیل فی النهار و یولج النهار فی الیل...".
مقسوم |
مقسومٌ علیه |
عدد |
1 |
24 |
24 |
2 |
12 |
24 |
3 |
8 |
24 |
4 |
6 |
24 |
12 |
2 |
24 |
8 |
3 |
24 |
6 |
4 |
24 |
جمع |
جمع |
جمع |
36 (9=6+3) |
59 (14=9+5) |
168 (15=8+6+1) |
حاصل جمع مقسوم ۱ تا ۴ برابر ۱۰ می شود ۱۰=۴+۳+۲+۱
حاصل ضرب مقسوم ۱ تا ۴ برابر ۲۴ می شود ۲۴=4×3×2×1
حاصل جمع مقسوم پنجم تا هفتم برابر با ۲۶ است ۲۶=۶+۸+۱۲
*4تا6تا: قرآن کریم حدودا شامل 6666 آیه است(4تا6) که همه وحی مُنزل الهی هستند (وحی=24)
*عدد6: این عدد، رکن و پایهی ظهوری خلقت دنیا میباشد زیرا پروردگارعالم آسمانها و زمین را در 6 روز خلق فرمود(آیه4سوره مبارکه حدید:هوالذی خلق السماوات و الارض فی ستة ایام...). عدد6 ،از جمع سه عدد تشکیل میشود: یعنی :6=3+2+1 (که پایهی خلقت بر این سه عدد است)
نقطه خشکی(به نام ارض) در 25 ذیقعده در مکه؛درقسمتی که امروزه خانه مبارک کعبه است،خلق شد. این مکان که قلب کره زمین است و بَکّه(یعنی برکه و برکت)مبارک است،محلّ وصل عالم سرّ ونور به عالم سفل و ظلمات دنیاست. و چون عدد6 = و است بنابراین خلقت روی حرف"و" قراردارد،چنانچه خداوندکریم میفرماید:انّا لله و انّا الیه راجعون.
حرفِ(و) به صورت (واو) خوانده میشود،عدد ابجد واو=13 است که برابر با جایگاه عددی حرف (م) است که عددابجد حرف م=40 میباشد.نکته مهم: در همینجا به امر خالق یکتا، خانه توحید؛خانه خدا بنا شده است. اینجا مقدس -ترین و متبرکترین قسمت روی زمین است ، در واقع قلب به میم کنندهی قلوب پاک است.
همانطورکه در ابتدا بیان شد ، خداوند اَحد جلّ جلاله دوست داشت خود را بشناساند(انّی کنت کنزا مخفیّا فاحببت ان اعرف). عدد ابجد اسم مبارک احد=13 است پس ارض(زمین)،آینهی تمام نمای توحید و قبلهی عالمیان گردید. در حج واجب(تمتع) حاجی باید 13 عمل را انجام دهد یعنی وقتی حاجی واقعی میشود که به جایگاه طهارت زکی(40=م=13)برسد و در واقع جزو مخلصین و بندگان واقعی پروردگار عالم قرار بگیرد. جالب است که دوره رسالت پیامبر(ص) هم در مکه،13 سال است. اگر ارقام 13 را با هم جمع کنیم 4 میشود (4=3+1)که یکی دیگر از مقسومهای عدد24 است.
*عدد4: تمام کره زمین،4 نوع آب وهوا،4نوع خاک،4 فصل،4جهت(شمال-جنوب-شرق-غرب) دارد. کلّ 28حرف به 4دسته 7تایی تقسیمبندی میشود. از جمع اعداد 1تا4، عدد10 بدست میآید که حقیقت گنج 4روی 10 ، وجود مبارک ولایت چهارده معصوم(ص) هستند که آینهی تمام قدّ (و به تمام معنای) صفات و جمال و جلال پروردگارعالم میباشند. در جمع ارقام 14 ، عدد5 بدست میآید که سرّ عالم بالای آن،وجود مبارک پنج تن(ص)و درواقع نورٌ واحد(ص) است و در عالم زمینی به مواردی مانند موارد زیر ظاهر شده است:
- صورت ظاهری زمین وتمام کهکشانها، دایره(به شکل حرف ه=5) است.
-در کره زمین،5 قاره و 5 اقیانوس است(یعنی 5نقطه خاکیِ مهم و آبیِ مهم).
-در وجود خودمان: 5عضو، 5دستگاه، 5حسّ و... داریم.
-نزولات رحمت و گشایش فتح الفتوح باب رحمت در قرآن کریم،سوره مبارکه حمد است که ترتیب نزول آن به قلب مبارک پیامبر(ص)،پنجمین سوره است.
-پنجمین معصوم(ص)،وجود مقدس امام حسین(ع) و پنجمین امام،وجود مقدس امام باقر(ع) میباشند که هر دو عزیز در عاشورا حضور داشتند؛امام حسین(ع) به شهادت رسید و امام باقر(ع)،تمام علم عاشورا را افشاکرده است.
-پنجمین سوره قرآن(از نظر نوشتاری)،سوره مبارکه مائده است که در جزء6 شروع میشود و جایگاه ترتیب نزول آن به قلب پیامبر(ص)،112 است که4=2+1+1میشود . مائده یعنی غذای بهشتی که در جزء6 خداوند کریم به تمام مقامات عالم دنیا،سفره رحمتش را برای همه مخلوقاتش(در دنیا) گسترده است و همه از این خوان بهره میبرند. عدد112 برابر با جایگاه نوشتاری سوره مبارکه توحید(اخلاص)در قرآن کریم است که نتیجهی همه برکات، رسیدن به اخلاص و گنج توحید اوست.
نکته قابل توجه از عدد24:
در عالم سرّ، پروردگارعالم ظهور خلقت را از وجود معرفی فرمود. اول ،گنج وجودپیامبر(ص)که فرمود: لولاک لما خلقت الافلاک (اگر تو را خلق نمیکردم، هیچ کس یا هیچ چیز را خلق نمیکردم).بعد فرمود اگر علی(ع) را خلق نمیکردم، شما را خلق نمیکردم. و درمرتبه سوم فرمود اگر زهرا(س)را خلق نمیکردم ،شما دو عزیز را خلق نمیکردم(درکتاب عرفان آب به طور کامل توضیح داده شدهاست).
چنانچه حقیقت وجود پیامبر(ص) از حروف ، حرفِ الف وجود است و امیرالمؤمنین علی(ع) از حروف، حرفِ باء است (که معرفی شده است به باءِ بسم الله سوره مبارکه حمد). خیلی زیباست که عالم ظاهر دنیا آباد میشود به شرط اینکه در آن مکان آب باشد. اما اگر حرف الف و باء به تنهایی و جدا ازهم باشند،وجود آب ظاهر نمیشود پس باید این دو حرف با هم جمع شوند تا آب ظاهر شود یعنی:الف+ب=آب. عددابجد حرف الف برابر یک و عددابجد حرف ب=2 است که درجمع 3 میشود (3=2+1) و چون عدد 3 ظاهر میشود که برابر حرفِ (ج)است عالم دنیا، جهان میشود یعنی همه آباد میشود به جهیده شدن آنچه در اوست. این آب،حقیقت آبادی تمام عوالم از سرّ تا ظهور دنیایی است.چنانچه آب را مهریهی حضرت زهرا(س) مینامند،پس در عدد 24 (6=4+2)که کلّ ظهورات به عالم دنیا مظهر میشود، در ارکان الفبای هستی و حقیقت 3عدد و در جمع یک و دو و سه میباشد(6=3+2+1). اگر این سه عدد را کنار هم بنویسیم 123 میشود که برابر با عدد ابجد کلمهی حسنه است (حسنه=123). آیه 201 سوره مبارکه بقره میفرماید: ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار(پروردگارا بده به ما در دنیا و آخرت حسنه و ما را ازعذاب آتش نگهدار).
خوب دقت کنید به ترتیب مقسومهای 24:( 6-8-12-4-3-2-1)
وقتی 4تا مقسوم اول را با هم جمع کنیم(10=4+3+2+1)، گنج عشر و 4روی 10 که درحقیقت 14 و 5=4+1 است بدست میآید ، اگر در هم ضرب کنیم (24=4×3×2×1)24 میشود و 6=4+2 که (6)حامل همهی اسرار خلقت است . پس چقدر مهم است که تمام نکات اسراری در مقسومهای عدد24 ، مهندسی شده است:هم گنج عشر است (در جمعشان از 1تا4) و هم کلّ24 (در ضربشان از 1تا4). در خودِ 24 هم: یکانش = دهگانش به توانِ2 (4 = 2 به توان2) میشود.
حال وقتی 3 تا مقسوم آخر را باهم جمع کنیم 26میشود(26=6+8+12) و 26=حدید یعنی حدودبندی ساختمان دنیا ، چراکه در ظاهر به معنی آهن است که چهارچوب ِ حدود همهی بناهاست.درواقع همهی چهارچوب خلقت در حدید است که به وجود مقدس امام زمان(ص) ظهور کامل دارد{جمع عددولایی(=12) ومعصومیت(=14) ایشان 26میشود}.
ازجمع مقسومهای24 ،عدد36 بدست میآید (36=6+8+12+4+3+2+1) که برابر با جایگاه عددی (میم) است و جمع ارقام 36 برابر 9میشود(9 =6+3) که سلطان اعداد است و سلطهی 24 را نشان میدهد که هر چقدرهم شب وروز کوتاه و بلند شود ولی از 24 ساعت بیرون نمیرود و تمام مخلوقات در 24 ساعت شبانه روز عمر غرقند!
از جمع مقسومٌ علیههای24 ،عدد59 بدست میآید(59=4+3+2+6+8+12+24)که برابر عدد ابجد نام مبارک مهدی(ص) است که آخرین معصوم(ص) و تمام کنندهی رسالت و ولایت حقّه؛سلطان سلطانهای عالم میباشد.جمع ارقام 59 برابر14 میشود(14=9+5)که آقا خود چهاردهمین معصوم(ص)است،درضمن جمع ارقام 14 هم 5 میشود که همه به پنج تن(ص) یعنی نورٌواحد(ص) در عالم بالا و به توحید ناب و وحدانیت ذات اقدس الهی منتهی میشود چراکه همه برای معرفت اوست.
عدد24، 7تا مقسوم داردکه ازجمع 1تا7 عدد28بدست میآید(28=7+6+...+2+1) که کلّ حروف قرآن است.و همانطورکه در اول مبحث عدد24 بیان شد؛کلّ قرآن کریم شامل 6666آیه مبارکه است که درجمع،24 میشود(24=6+6+6+6) پس در ظاهر از24 و در باطن از 28 حرف،کلّ قرآن کتابت شده است و کلام الله مجید برهمهی عوالم،محیط است.
اگر 24 را در تعداد مقسومهایش(یعنی 7) ضرب کنیم168میشود که برابر عدد ابجد "یا حاکم حلیم" است و جمع ارقامش میشود15(15=8+6+1) که برابرجایگاه عددی حرف "س" است و عدد ابجد حرف س=60 میباشد.دقت کنید،زمان با ثانیه ظاهر میشود که در 24 ساعت، هر ساعت 60دقیقه و هر دقیقه 60ثانیه است و از جمع ارقام 60 ،عدد6(6=0+6 )که همان جمع ارقام 24(6=4+2)و کلّ اسرار خلقت است، بدست میآید.درضمن اینکه آن حاکمِ حلیم ، عالم را در میزانِ حرف (س) {که قلب قرآن،سین است}خلق فرموده است. (مبحث حرف سین را در کتاب راز انسان مطالعه کنید).
چگونه میتوانم این همه زیبایی را وصف کنم ؟! قلم عاجز از نوشتن است مگراینکه خدای مهربان لطف فرماید تا به روی کاغذ سطر شود!
خداوند حکیم به رسولانش امر فرمود که خانهی خود یعنی کعبه را به شکل مکعب بسازند.یکی از زیبائیهایش این است که مکعب،6 وجه و 12 ضلع دارد.خانه کعبه در ظاهر 4رکن دارد که 10=4+3+2+1 یعنی 4روی 10 و حقیقت 14 معصوم(ص)، و در باطن یا داخل کعبه، وجود مقدس امیرالمؤمنین علی(ع) متولد شده که او روح و جانِ کعبه و ظاهر کنندهی نباءِ عظیم است. ایشان به عدد 12 بدنیا آمد{یک خودش و11ذریه معصوم(ص)که در بطن داشت} پس کعبه، حقیقت 14 معصوم(ص) و 12 امام(ع) است که در جمعشان عدد26 بدست میآید که 26، هم برابر عدد ولایی و معصومیت امام زمان(عج) و هم برابر کلمه "حدید" یعنی کلّ حدود احکام خداوند متعال است. جمع ارقام 26 هم 8 میشود که به عربی ثمن میگویند و امام رضا(ع)؛ثامن الائمه(ع) یعنی گرانبهاترین قیمتی که خداوند به شرط آن ، همهی مخلوقات را به حصن توحید (لا اله الا الله) ورودی میدهد تا به امنیت الی یوم القیامت برسند. {امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب فرمود: ...بشرطها و شروطها و اَنا من شروطها}
نکته مهم: از اعداد مهمی که در عالم اسراریافتیم ؛ 5 و12 و14 است. اگر این اعداد را به توان 2برسانیم {چراکه عالم دنیا در ورودی و خروجی باید از حرف "ب" بسم الله یعنی ولایت عظمای وجود مقدس امام علی(ع) بگذرد تا پاک و تطهیر شود و ب=2 است}وبا هم جمع کنیم (365=52+122+142)365 میشود که برابر یک سال است. 65= دنیا و 300=ش و صفت آن افشاکردن است، پس درواقع یک سال،تمام نهانیهای عمر دنیا را افشا میکند.
سال شمسی که 365 روز است اگر ارقامش را جمع کنیم 14 میشود (14=5+6+3) و سال قمری 354 روز است که اگر ارقامش را جمع کنیم 12 میشود(12=2+1)،پس جمع عدد سال قمری و شمسی 26 میشود(26=12+14) که همان حدید است (حدید=26) .
بین سال شمسی و سال قمری،11 روز فاصله است و عدد 11 ، برابر حرف یا و کلمه حج و هو است(حرف "ی" که در عربی" یا "خوانده میشود عدد ابجدش 10 است). اگر ارقام 11 را با هم جمع کنیم میشود 2 و ب=2 که این همان ورودی و خروجی عالم است.
این زیباییها، اسرار عددی 24 ساعت عمر دنیاست، درواقع حقیقت عدد 24 حدود خداوند و مهندسی خلقت است.بااینکه عدد ابجد کلمهی حدید برابر 26 بود اما اگر حدود رعایت نشود (عددترتیب نزول سوره مبارکه حدید 94 است که برابر عددابجد" صد" و "عطیه" است) باید برگردیم به سورهای که در جزء 24 قرآن است یعنی سوره مبارکه مؤمن که نام دیگرش غافر است.این سوره مبارکه از نظر نوشتاری چهلمین سوره قرآن است و عدد ترتیب نزولش به قلب مطهر پیامبر(ص) 60 است.
در واقع راهی که خداوند گشاده قرارداد تا بندگانش هرگاه بخواهند به سوی او بازگردند که این مغفرت و غفران آن کریم است، دیگر اینکه اگر بخواهند در 24 ساعت عمر خود به مأمن یعنی جایگاه امن برسند باید جلوهی نام مبارک خداوند به نام مؤمن شوند.این راه در صورتی میسّر است که به عدد 40یعنی اربعین عمل، قلب به میم شود تا سبز شود و بهار گردد و در واقع به جایگاه "یخرجهم من الظلمات الی النور" برسد.و انشاءالله به لطف بی نهایتش به درجه "لا خوف علیهم ولا هم یحزنون" نائل شود.
چون مهندسی عمل در 24 ساعت با سوره مبارکه غافر ظاهر میشود باید در جایگاه ترتیب نزولش(=40) به مأمن خود برسد و آن میسّر نمیشود مگر اینکه به ورودی قلب خاضع و خاشع شود که قلب قرآن ،سین است و عدد ابجد س=60 میباشد.در عدد 60 ،دو پیام نهفته است :
1-در تمام 24 ساعت که غرق در 60 دقیقه و 60 ثانیه است باید در محور رضای خدا به اخلاص برسد و موحّد شود ،به درجه مؤمن دست پیدا کند تا لباس مؤمن بر او پوشیده شود تا به انوار نورانی توحید و خلیفه الهی جلوه کند.
2- س =60 ؛میزان حروف است پس باید در گفتار و کردار و عمل خالصانه به میزان اقتدا کند و هرگز از قلب عالم امکان امام زمان (عج)جدا نشود و پای خود را پشت پای آن بزرگوار بگذارد و هرگز به دلخواه خود ، عمل نکند که درغیر اینصورت از میزان بیرون میآید.
مطالب مشابه :
حروف الفبای انگلیسی فانتزی عاشقانه عشقولی با طرح قلب
حروف الفبای انگلیسی فانتزی عاشقانه عشقولی با طرح قلب اگر لینک می کنید یا با اسم وبلاگ
اسرار نماز
لب الالباب (راز حروف) - اسرار نماز - عرفان ابجدی در خصوص ولایت چهارده معصوم (س)
مهندسی خلقت (قسمت اول)
لب الالباب (راز حروف) - مهندسی خلقت (قسمت اول) - عرفان ابجدی در خصوص ولایت چهارده معصوم (س)
برچسب :
قلب با حروف