دوستان سلام :متن توبه نامه جهت تقدیم به دادگاه بدین شرح خالی ازلطف نیست.

 إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحاً فَأُوْلَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ شَيْئاً (مریم، 60)

ریاست محترم دادگاه .........

احتراما به استحضار میرسانداینجانب .......محکوم پرونده .....باتوجه به  آگاهی واقعی ازدرجه حرمت شرعی جرم ارتکابی وتنزل منزلت اجتماعی وانسانی وهمچنین باتوجه به وضعیت کنونی اینجانب مبنی براحساس ندانت وسرزنش اجتماعی درراستای اصلاح خویش ازکرده خود نادم وپشیمانم وبه صورت قلبی ،زبانی وعملی مبنی برعدم تکرار،به درگاه خدای غفور توبه نموده ام وعلاوه براین جهت اظهارواجرای آن نزد مقام مخترم قضایی اعلام آمادگی دارم لذاباتقدیم تجدید نامه سقوط مجازات وفق مواد۱۹.۱۱۴.۱۱۵.و۱۱۷قانون مجازات اسلامی مصوب ۱/۲/۹۲ازآن مقام محترم مورد تقاضاست.

لذاتوجه داشته باشیم که صرف ادعای توبه درجرایم تعزیری مسقط مجازات نیست ونیازبه احراز دارددرذیل یه چندمورد ازمستندات توبه میتوان ااشاره کرد

۱-اظهارتوبه ازسوی مجرم واقرارزبانی وی اماره توبه میتواند تلقی شود.

۲-استشهادنامه محلی مبنی برسرزنش وی یا تصدیق اطرافیان مجرم به ثبوت توبه

۳-تعهدکتبی مبنی برعدم تکرارجرم ازتکابی وفق آیه (تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحاً )

۴-معرفی نامه ازروانشناس متخصص مبنی براحرازندامت مجرم

۵-استنادبه وضعیت فعلی مجرم

۶-درصورت شک درتوبه باتوجه به اصول عملیه اصل برصحت آن است واثبات عدم  توبه نیازبه دلیل دارد.

۷-تعهدبه جبران خسارات ناشی ازجرم

 

دوستان عزیز برای درک بهتر مطلب به توضیخ ذیل درمورد اصول عملیه توجه فرمایید

احراز توبه و ارتباط آن با قاعده «اصالة الصحة»

معناي «اصالة الصحة» از دو جهت قابل بررسي است. معناي اول «اصالة الصحة» جواز تكليفي است؛ يعني چنانچه فعلي از كسي صادر شود و در حرمت و حليت آن فعل شك شود، اصل بر جواز و صحت تكليفي خواهد بود؛ به عنوان مثال اگر كسي مايعي بنوشد و شك شود كه آيا آن مايع، يك نوشيدني حلال مانند آب است يا يك نوشيدني حرام مانند خمر، بنا و اصل بر جواز تكليفي و مشروع بودن فعل او گذاشته مي شود و حكم به حلال و جايز بودن نوشيدني وي صادر مي شود. در اينجا فقط جنبه تكليفي قضيه مورد نظر است نه جنبه وضعي آن. بنابراين، بيشتر جنبه شخصي دارد؛ يعني بيشتر به رابطه فاعل با خدا برمي گردد و مكلفيم تا به صحت و جواز شرعي عمل وي حكم صادر كنيم.

معناي دوم «اصالة الصحة»، صحت وضعي است كه عبارت است از حمل فعل غير بر صحت در مقابل فساد، يعني وقتي عملي از كسي سر مي زند و ترديد پيش مي آيد كه عمل او صحيح واقع شده يا فاسد، اينجا بايد فعل او را بر اينكه صحيحاً واقع شده است، حمل كنيم. در «اصالة الصحة» به معناي وضعي، آثار فعل را نيز بايد حمل بر صحت بكنيم؛ يعني آثار فعل صحيح را بر عمل شخص حمل مي كنيم، اين حمل داراي آثار عملي و حقوقي است، بدين معنا كه آثاري را كه بر فعل صحيح بار مي شود، از او نتيجه مي گيريم، مثلاً وقتي شخصي مشغول تجهيز ميتي است،

اگر چنانچه شك كنيم كه عمل او صحيحاً انجام مي-شود يا خير؟ فعل او را حمل بر صحت مي كنيم و از اين حمل، وجوب كفايي تغسيل ميت مسلمان از ديگران ساقط مي شود (بجنوردي، 1384ش، ج1، ص153).در مورد احراز توبه با استناد به قاعده «اصالة الصحة» نيز مي توان گفت: از آنجا كه توبه لفظي داراي اثر در سقوط مجازات و مؤثر در محكوميت كيفري است، چنانچه ناظران بعد از صدور، در صحت و فساد آن شك كردند، قاعده مذكور جاري خواهد شد.

بنابراين اگر توبه در مقام نفساني عبارت از نفس پشيماني فاعل از معصيت صادره از جانب اوست و به عبارتي امري باطني و قلبي است، اما استغفار و انشاي توبه، لازمه تحقق آن امر باطني است و چنانچه از فردي صادر شود، بنابر قاعده فوق، حمل بر صحت شده و آثار خارجي مذكور (در مقام اثبات) بر تائب حمل مي شود (همان).

در پاسخ به اين ايراد كه در اين مورد بين استصحاب عدم التوبة و اصالة الصحة تعارض پيش مي آيد، مي‌توان گفت: اصالة الصحة از امارات بوده نه از اصول تنزيليه و هيچ‌گاه اصل «استصحاب» نمي تواند با اماره «اصالة الصحة» معارضه كند؛ زيرا موضوع اصل استصحاب، شك در حكم واقعي است، يعني اصول عمليه براي انسان جستجوگر مأيوس از يافتن دليل اجتهادي و گرفتار حالت شك و ترديد، جعل گرديده است، اما حجيت امارات از باب تتميم كشف است و آثار علم بر آنها مترتب مي-شود، با اين تفاوت كه حجيت علم ذاتي است، اما حجيت امارات، جعلي و تعبدي است. بنابراين چنانچه اماره (مانند اصالة الصحة) بر امري قائم گردد، موضوع استصحاب را تعبداً و نه حقيقتاً مرتفع مي سازد و معناي حكومت امارات و طرق بر اصول عمليه، مبني بر همين امر مي-باشد (ازکتب آیت الله مکارم شیرازی)

حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: «التوبة علی اربعة دعائم: ندم بالقلب و استغفار باللسان و عمل بالجوارح و عزم علی ان لایعود.»توبه یعنی ندامت قلبی.استغفارزبانی.عمل به توبه وتصمیم به عدم بازگشت است.

درپایان اگرمطلب سودمندی بود برای خطاهای نویسنده ازدرگاه منان طلب مغفرت کنید.


مطالب مشابه :


نحوه تنظیم و نوشتن استشهادیه محلی

وبلاگ دفتر اسناد رسمی 4 سبزوار - نحوه تنظیم و نوشتن استشهادیه محلی - سردفتر: غلامرضا لندرانی




چگونه یک استشهادیه محلی بنویسیم؟

طغراجه - چگونه یک استشهادیه محلی بنویسیم؟ - نوشتن مطالب اجتماعی فرهنگی وتاریخی - طغراجه




دوستان سلام :متن توبه نامه جهت تقدیم به دادگاه بدین شرح خالی ازلطف نیست.

۲-استشهادنامه محلی مبنی برسرزنش وی یا تصدیق اطرافیان مجرم به ثبوت توبه .




استراتژي‌‌هاي مذاكره - شكستن سد «نه» هشدار دهید، اما تهدید نکنید

پنگان - استراتژي‌‌هاي مذاكره - شكستن سد «نه» هشدار دهید، اما تهدید نکنید - مدیریت بازاریابی




بررسی قانون افراز و املاك مشاع (مصوب 22/8/1357 )

باشد ، در صورتی كه مورد تقاضای یك یا چند شریك باشد با واحد ثبتی محلی استشهادنامه




عاطفه فقط ۱۶ سال داشت

نارنج‌باغ همان محلی است که تا چهار ماه گفتند افراد محل استشهادنامة بدون امضا جمع کرده




تات

، ایرانیانِ محلیِ ترکستان سلطانعلی تات در صَفر 1005، استشهادنامة رعایا و مالکان




معنی روان اشعار ادبیات پیش دانشگاهی عمومی ( دبیرستان عترت)

19 – وقتی که کاوه همه ی استشهادنامه ی ضحاک را فوراً محلّی که دریشان و مرشدان در آن




برچسب :