تعیین ایام و ساعت های سعد و نحس
* توجه:هرگونه نقل مطلب باید با ذکر منبع صورت پذیرد والا مسئولیت شرعی دارد!
ساعات سعد و نحس
نظر اسلام درباره تأثیر ستارگان بر زندگی
درباره تأثیر ستارگان بر زندگی انسان نمیتوان یقینی نظری را ارائه داد، ولی گرچه پارهای از پیش بینیهای ستاره شناسان درست در نمیآید، اما حکایاتی که از آنان نقل شده و روایاتی که در این باب آمده، معلوم میکند اجمالاً ارتباطی بین اوضاع آسمانی و حوادث زمینی وجود دارد، پس اصل این مطلب یعنی ارتباط بین اوضاع آسمانی و حوادث زمین میتواند صحیح باشد، علاوه بر این که در روایات آمده است. آیه شریفه "فنظر نظرةً فی النجوم فقال انی سقیم" ممکن است دلالتی بر آن داشته باشد.آیات شریفه 75 و75 سوره واقعه نیز بر این موضوع دلالت دارند:
" فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75)وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)"
برخی از مطالب که در ارتباط با هیئت و نجوم مطرح است، قابل اعتماد است، مانند ورود قمر به برج عقرب و خروج آن و یا مقارن شدن سیارهای با سیارهای یا مقابله آن که با قواعد نجومی بسیار دقیق حساب میکنند، اما حوادث خاصی را که بر آن مترتب میکنند، مانند سَعْد و نحس بودن یا آمدن باران و... روایتی در تأیید آنها نیست، به جز بد بودن ازدواج در حالت قمر در عقرب که در روایات آمده و کراهت آن مورد فتوای برخی از فقها است.
خطبه 78 نهج البلاغه- نفی توجه به ساعات سعد و نحس توسط مولی علیه السلام
در نهج البلاغه آمده است: وقتى كه حضرت علی علیه السلام قصد حركت به سوى خوارج نمود، و يكى از يارانش به او گفت: اى اميرمؤمنان، اگر در اين ساعت حركت كنى با اطلاعى كه از اوضاع كواكب دارم مى ترسم به پيروزى نرسى! حضرت فرمود:
آيا تصور مى كنى به ساعتى راهنمايى مى نمايى كه هر كس در آن ساعت حركت كند زيان و ضرر از او دور مى شود؟ و برحذر مى دارى از ساعتى كه هر كه در آن حركت نمايد زيان و ضرر وى را احاطه مى كند؟ آن كه تو را در اين گفتار تصديق كند قرآن را تكذيب كرده، و به گمان خود از طلب يارى خدا در به دست آوردن مطلوب و دفع مكروه بى نياز شده.
بنابر گفتار تو سزاوار است كسى كه به گفته تو عمل كند تو را ستايش نمايد نه خدا را، زيرا به خيال تو آن كه او را به ساعتى راهنمايى كرده كه در آن منفعت برده و از زيان در امان مانده تويى. سپس رو به مردم كرد و فرمود: اى مردم، از آموختن علم نجوم بپرهيزيد مگر به عنوان ابزارى براى جهت يابى در خشكى يا دريا، زيرا نتيجه آموختن نجوم كهانت و پيشگويى است، و منجم چون كاهن، و كاهن همانند ساحر، و سـاحر همچون كافـر است، و كافـر در جهنّـم است. به نـام خـدا حركت كنيـد.
ایام نحس در طول سال:
در تمام سال 24 روز نحس اکبرند....و باید درآن تاریخهای نحس کاری شروع ننماید تا که عمل نتیجه مطلوب دهد:
محرم: 11و14 |
صفر: 1و3 |
ربیع الاول: 10و20 |
ربیع الثانی: 1و18 |
جمادی الاول: 2و11 |
جمادی الثانی: 2و4 |
رجب: 13و15 |
شعبان:3و4 |
رمضان: 9و20 |
شوال: 6و7 |
ذیقعده: 3و5 |
ذیحجه: 2و7 |
ونیز این تاریخ هارا نحس اکبر می گویند:
محرم: 11و12و14 |
صفر: 10و12و20 |
ربیع الاول: 10و4و20 |
ربیع الثانی: 1و11و28 |
جمادی الاول: 10و11و28 |
جمادی الثانی: 1و11و12 |
رجب: 11و12و13 |
شعبان:14و20و26 |
رمضان: 2و20و24 |
شوال:2و 6و8 |
ذیقعده: 6و8و10 |
ذیحجه: 8و20و28 |
(نقل از کنز الحسین- باب پنجم)
قاعده دیگر در شناختن تاریخ های نحس:
هرشخص باید طالع موافق اسم خود را یافته و در این تاریخ ها پرهیز از کار نماید:
حمل |
6و11و20و29و2 |
ثور |
4و9و24و25و28 |
جوزا |
4و13و17و28و30 |
سرطان |
8و13و18و2و28 |
اسد |
9و13و16و21و25 |
سنبله |
16و17و12 |
میزان |
22و23و28 |
عقرب |
4و9و13و15و24و28 |
قوس |
4و9و13 |
جدی |
17و22و24و25 |
دلو |
12و17و23و2 |
حوت |
24و29و13 |
ایام قمر در عقرب:
قمر در عقرب هم در کار نقصان می دهدو عامل را ضرورت است یاد کردن آن و باید که در این زمان ها هیچ کار را آغاز ننماید اما اگر در میان عمل افتد ایراد ندارد.
حمل |
از روز 16 تا نصف روز18 |
ثور |
از نصف روز 13 تا آخر روز 15 |
جوزا |
از روز 11 تا نصف روز 13 |
سرطان |
از نصف روز 8 تا آخر روز 10 |
اسد |
از روز 6 تا نصف روز 8 |
سنبله |
از نصف روز 3 تا آخر روز 5 |
میزان |
از روز 1 تا نصف روز 3 |
عقرب |
از روز 28 تا آخر ماه |
قوس |
از روز 26 تا نصف روز 28 |
جدی |
ازنصف روز 23 تا آخر روز 26 |
دلو |
از روز 21 تا نصف روز 23 |
حوت |
از روز ۱۸ تا آخر روز 2۰ |
نقل از: سرالمستتر
قاعده برای شروع یک کار
هر روزی که بخواهد عملی را شروع کند، از روز نوروز گدشته تا آن روز بشمارد و بر 36 تقسیم کند؛ باقیمانده را در جدول زیر بیابد:
· اگر در دوازده خانه اول باشد، خوب است.
· اگر در دوازده خانه دوم باشد، مخیر است.
· اگر در دوازده خانه سوم باشد، آن کار رانکند.
البیوت الجیّده | |||||
4 |
10 |
16 |
22 |
28 |
34 |
1 |
7 |
13 |
19 |
25 |
31 |
البیوت المتوسطه | |||||
2 |
8 |
14 |
20 |
26 |
32 |
5 |
11 |
17 |
23 |
29 |
35 |
البیوت الردّیه | |||||
3 |
9 |
15 |
21 |
27 |
33 |
6 |
12 |
18 |
24 |
30 |
36 |
نقل از: سرالمستتر
ایام نیک برای دعا
هر ماهی چهار جمعه دارد:
- جمعه اول تا جمعه دوم خیر و نیک است و هر کاری بکنی مراد حاصل است.
- جمعه دوم اگر کاری که معالجه سلیطه و بیماری باشد و مانند اینها نیک است.
- جمعه سوم، عداوت و زبان بند وفرقت و سردی و بستن را نیک آید.
- جمعه چهارم خواب بستن و نفس(بستن) نیک است.
بطور کلي روزهاي هفته و ساعات شبانه روز هرکدام به دو قسمت سعد و نحس تقسيم ميشوند که هردو آن ها شامل بخش هاي اکبر و اصغر هستند و به يکي از سيارات منسوبند. و هر روز با توجه به ستاره آن روز، برای عملی مناسب است. به عنوان مثال روز هاي هفته و سيارات منسوب به آن ها چنين اند:
شنبه- نحس اکبر- پادشاهی زحل است و بغض رانیک است.
یک شنبه- سعد اکبر- پادشاهی شمس است و دوستی نیک است.
دوشنبه- سعد اصغر- پادشاهی قمر است و خیلی نیک است.
سه شنبه- نحس اصغر- پادشاهی مریخ است و مرد بستن نیک است.
چهارشنبه- سعد اصغر- پادشاهی عطارد است و خیر وخوب است.
پنج شنبه- سعد اکبر- پادشاهی مشتری است و دوستی رانیک است.
جمعه- سعد اکبر- پادشاهی زهره است و دوستی نیک است.
نقل از:سرالمستتر
ساعات شبانه روز (ساعات سعد ونحس)
یکی از موارد مهمی که در این علم باید از آن آگاه بود شناخت ساعات مختلف شبانه روز میباشد. یعنی اینکه بدانیم کدام روز و ساعت برای چه کاری مناسب است واگر این کاردر ساعت مناسب انجام نشود چه بسا نتیجه معکوس حاصل میگردد . بهتر است بگوییم یکی از شرایط مهم در انجام امور مربوط به این علم آگاهی از این ساعات میباشد. ساعات مختلف هر کدام به سیاره ای تعلق دارند و در نتیجه خصوصیات مختلفی که برگرفته از سیاره مربوط به آنها میباشد را دارا هستند. در پایان این بحث باید به عرض دوستان برسانیم که این مطلب را به همراه ایام هفته و مبحث قمر در عقرب و روزهای نحس و محاسبه برج ها و خواص آنها که در بخش های دیگر توضیح داده شده است مد نظر بگیرند زیرا تمام این مطالب با هم مرتبط است.
این زمان ها و سیاره مربوط به هر ساعت را در جدول زیر مشاهده میکنید :
ساعات مناسب برای نوشتن ادعیه
ساعت |
مشتری |
زحل |
عطارد |
شمس |
قمر |
مریخ |
زهره | |
عمل |
دوستی |
دشمنی وعداوت |
بستن شهوت و زبانبند |
خواب بندی و باطل السحر |
باطل السحر |
شفا بیمار و نوشتن دعا |
دعا ننویسد | |
|
ساعات در ایام هفته | |||||||
***** |
اوّ ل روز |
نیم چاشت |
نزدیک ظهر |
ظهر |
میان دونماز |
نماز دیگر |
آخر روز | |
شنبه |
زحل |
|
|
زهره |
مریخ |
عطارد |
شمس | |
یکشنبه |
شمس |
زهره |
عطارد |
قمر |
زحل |
مشتری |
مرّیخ | |
دوشنبه |
قمر |
زحل |
|
مرّیخ |
زهره |
شمس |
عطارد | |
سه شنبه |
مرّیخ |
زهره |
|
زحل |
مشتری |
عطارد |
شمس | |
چهارشنبه |
عطارد |
قمر |
زحل |
مشتری |
مرّیخ |
شمس |
زهره | |
پنجشنبه |
مشتری |
مرّیخ |
شمس |
عطارد |
زهره |
قمر |
زحل | |
جمعه |
زهره |
مرّیخ |
|
قمر |
زحل |
مشتری |
شمس | |
شرف الشمس در سال 24 ساعت است: درنوزده درجه حمل است. که سال 1389ساعت ٢ و ١٣ دقیقه اول شرف شمس است . و روز بعد ساعت 2.35 دقیقه بامداد پایان شرف شمس است. | ||||||||
دهه اول ماه |
محبت و عشق و تسخیر قلوب و ازدواج | |||||||
دهه دوم ماه |
زبان بند و بستن شهوت مردان وخواب بندی | |||||||
دهه سوم ماه |
جدائی و سردی و کدورت و دشمنی و تخریب و آوارگی(24 ساعت آخرماه برای تخریب بسیار موثراست.) | |||||||
نقل از:تم تم هندی
قولی دیگر : جدول ساعات شبانه روز
ستاره های منسوب به ساعات مختلف روزهای هفته(مفید برای تعیین ساعت دعا نویسی):
روز |
اوّل روز |
چاشت |
زوال |
نماز پیشین |
میان دو نماز |
عصر |
آخر روز |
شنبه |
زحل |
مشتری |
مریخ |
شمس |
زهره |
عطارد |
قمر |
یکشنبه |
شمس |
زهره |
عطارد |
قمر |
زحل |
مشتری |
مریخ |
دوشنبه |
قمر |
زحل |
مشتری |
مریخ |
شمس |
زهره |
عطارد |
سه شنبه |
مریخ |
شمس |
زهره |
عطارد |
قمر |
زحل |
مشتری |
چهارشنبه |
عطارد |
قمر |
زحل |
مشتری |
مریخ |
شمس |
زهره |
پنجشنبه |
مشتری |
مریخ |
شمس |
زهره |
عطارد |
قمر |
زحل |
جمعه |
زهره |
عطارد |
قمر |
زحل |
مشتری |
مریخ |
شمس |
تعیین ساعت جهت نوشتن و کار به قول منجمین و خصوصیات هرسیاره:
۱-در ساعات شمس : امور عظیم و نوبریدن و پوشیدن و بیع و ثری و طلسم محبت خوبست و فرزندی که در این ساعت متولد شود :
دراز عمر با اقبال و اصحاب دانش باشد و نشاید تجارت و حر کت و طلسم حاسدی و هر چه بدین ماند .
شمس:ساعتی خوب است برای بریدن و پوشیدن لباس نو و خرید و فروش وانجام طلسمات خوب وخوب نیست برای انجام طلسمهای شر و حسد و فرزندی که در این ساعت به دنیا آید دارای عمری طولانی و دانشی زیاد میباشد.
۲-در ساعت قمر : پیغام و خون گرفتن و دیدار و سفر و بریدن و پوشیدن نیکست و نیز دارو خوردن و آنچه بدینها ماند خوبست و ا له اعلم بالصواب
۳-در ساعت مریخ : جنگ و طلسمات (محبت و غیره ) شکار و بریدن خوب است و دیدار ملوک منع است و نیز طلب حاجت و سفر و تجارت و پوشیدن منع فرزندی که در این ساعت متولد شود در خونریزی انیس بود (حق ناحق)
۴-در ساعت عطارد : تعلیم و تعمیر و کسب و طلسمات محبت خوب و متولد آن دانا ، متفکر و زیرک بود ونشاید قصد و حجامت کردن و سیر و سفر و بریدن لباس و نشاید آلات حرب و کار فساد و معالجه بیمار و کارهای پنهانی
۵-در ساعات مشتری : طلب حوائج و نقل و سفر و دیدار و آغاز کار و تتبع چیزی و دیدار اکابر و انجام کارهای عظیم و نوبریدن و نوپوشیدن نیز نیکوست . فرزندی که در این ساعت متولد شود صالح و پاکیزه روزگار باشد .و نشاید کارهای پنهانی و آلت حرب و کار فساد و دیدار مفسدان شغل و عمل فاسد کردن ….
۶-در ساعت زهره : تزویج و طلسم محبت و معالجه بیمار ونوبریدن و نوپوشیدن وهر متولدی که در این ساعت تولد شود طرب دوست و باعیش باشد . و نشاید کودک به تعلیم دادن و ابتدای کارهای عظیم و طلسم حاسدی و نظیر اینها .
۷-درساعت زحل: مقام گرفتن و زراعت و درختکاری و کارهای نهان و طلسمات و دشمنی و بیع و بنا کردن و کدخدا شدن و کندن جوی فرزندی که در آن ساعت متولد شود با دولت باشد و عمرش دراز باشد و نشاید مصاهرت (دامادی) و حرکت (سفر) و قصد حجامت و معالج و دیدار ملوک و سلاطین و آلات حرب و نوبریدن و پوشیدن (واله اعلم بالصواب)
نقل از: www.bineshmavara.com
منبع: کتاب خطی
مطالب مشابه :
دعا نویسی و جن گیری
مهدویت و دجال - دعا نویسی و جن گیری - خدا شناسی(قرآن، احادیث طمطم هندی لعنة الله علیه
دعا نویسی و جن گیری
دوست یا دشمن؟؟؟؟ - دعا نویسی و جن گیری - (توضیح:طمطم هندی بزرگترین و شهیر ترین جنگیر هند است)
مهره ماراصل شاه کبرا هندی
دعا واذکار الهی واحادیث ائمه - مهره ماراصل شاه کبرا هندی - دعا،ذکر،احادیث،خریدمهره مار
بازار گرم دعانویسی در افغانستان
دعا - بازار گرم نامفهوم را در داخل اشکال هندی، بر روی آموخته و از آنها، برای دعا نویسی
تعیین ایام و ساعت های سعد و نحس
ستاره های منسوب به ساعات مختلف روزهای هفته(مفید برای تعیین ساعت دعا نویسی): طم طم هندی
مواظب کلاهبردارها باشید
حل تمامی مشکلات شما (دعا نویسی) - مواظب کلاهبردارها باشید - 7- لباس پوشیدن به سبک هندی و .
برچسب :
دعا نویسی هندی