« ضرورت برخورد قاطع با فتنه گران ومنحرفان از دیگاه اسلام»
سید مختار موسوی :
« ضرورت برخورد قاطع با فتنه گران ومنحرفان از دیگاه اسلام»
« شما ازخواص طرفدار باطل چه توقع دارید ؟بدیهی است توقع این است که بنشینندعلیه حق وعلیه شما برنامه ریزی کنند . با خواص طرفدار باطل باید جنگید. این که تردید ندارد » حضرت امام خامنه ای [1] مدظله العالی
در این روزها که موضوع صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس نهم در هیئات اجرایی وهیئات نظارت تحت بررسی است ، وصلاحیت بعضی از افراد مرتبط با سران فتنه وحامیان آنها ؛ وبرخی از خواص مردود که کاری جز دفاع از جبهه باطل سران فتنه نداشتند ؛ وهم چنین بعضی از ساکتین فتنه ؛ به حق وبطور مستند ومستدل واز همه مهمتر بنا به خواسته حماسه سازان 9 دی رد شده است ؛ تعداد افرادی که خود وضعیتی بدتر از آن رد صلاحیت شده ها دارند ، دست به قلم شده وبناحق وبر خلاف واقع وبه بهانه وحدت ؛ وبا تهدید تلویحی وزرد نشان دادن اوضاع واحوال کلی کشور ، وبا تفسیر به رأی وانتخاب گزینشی برخی از احادیث وروایات که صحت وسندیت آن احادیث خود محل بحث است ؛ بنوعی درصدد مجبور نمودن مسئولین هیئات نظارت جهت تأیید صلاحیت افراد رد صلاحیت شده برآمده اند .
در چنین وضعیتی با توجه فرمان امام عزیزمان که در صدر این یاد داشت آمده است ، مارا برآن داشت که در حد بضاعت اندک خود ، موضوع ضرورت برخورد قاطع با فتنه گران ومنحرفان را از دیگاه قرآن مجید ونهج البلاغه بررسی نمائیم . باشد که توانسته باشیم قدمی هرچند ناچیز ، اما به حق ومرضی مقام عظمای ولایت برداشته باشیم .
ایجادانشقاق وتفرقه وانحراف در بین صفوف منسجم ملتی که با رمز کلمه ی توحید وحدت کلمه ، با دست خالی بر رژیمی تا بن دندان مسلح ، که تحت حمایتهای همه جانبه غرب ، از جمله آمریکا و انگلیس و اسرائیل غاصب بود ، پیروز شده وامروز پس ازگذشت 32 سال از پیروزی اعجاز آمیز آن ؛ به الگویی بی نظیر ومطمئن برای تمامی آزادیخواهان واسلام خواهان جهان ، به ویژه کشورهای مسلمان منطقه وشمال آفریقا تبدیل گشته ، آرزوی دیرینه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است.
غبارآلود نمودن فضای تشخیص و اوضاع واحوال سیاسی جامعه ومشتبه ساختن حق وحقیقت وایجاد راه های انحرافی ، و ارائه تحلیلهای مشکوک ونادرست و حمله به ارزشهای دینی وانقلابی و تلاش برای کم رنگ نمودن و تحریف آنها ؛ وبه چالش کشاندن اصول وآرمانهای دینی وسیاسی ، از جمله اقداماتی است که ، دشمنان قسم خورده وشناخته شده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، برای رسیدن به اهداف پلید خود ، به آنها متوسل می شوند .
برای دور نمودن مردم از ودور ساختشاخص های دینی به وممانعت از ایجاد خشکانیدن ریشه فتنه ونابودی فتنه گران وحفظ اسلام ناب محمدی (ص) وپاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی وصیانت از میراث قدسی و گرانقدر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) یعنی ، اصل مترقی وضد دیکتاتوری ولایت مطلقه فقیه وحفظ ارزشهای دینی وانقلابی ؛ از شّر فتنه انگیزان واسلام ستیزان داخلی وخارجی ، تقوا که مقدمه فرقان و کلید بصیرت و معرفت بوده ، واز ملزومات رسیدن به قوه تشخیص حق از باطل معرفی شده لازم است .
برای نیل به این مهم و تحصیل مقصود ، که آرزوی تک تک ایرانیان ولایتمدار وعاشقان نظام مقدس اسلامی است ؛ و از طرفی پیگیری این امور نیز ، تا تحقّق کامل وحصول نتیجه مطلوب ، که همانا بیرون آوردن چشم فتنه وخشکانیدن ریشه فتنه وفتنه گران است ، از ضرورتها وباید ها و اولویّتهای قوای سه گانه ، ودر رأس همه ، از مطالبات جدی ویومیه مقام معظم رهبری است ، باید از دیدگاه قرآن مجید و مولاعلی (ع) فتنه وفتنه گران را مورد مطالعه وتحقیق وتفحص قرار داد
یعنی برای کسب بصیرت و تحصیل معرفت و داشتن قاطعیت و روحیة جهادی ، که از بایسته های فتنه شناسی و جهاد با فتنه گران می باشد . لازم است به کلام وحی و سخنان متصل به وحیِ مولا علی (ع) و دیگر امامان معصوم (ع ) اقتدا کنیم ، وعلی وار در برابر آنها ایستاد و با آنان برخورد کرد .
دشمنی دشمنان اسلام وفتنه انگیزی فتنه گران در مقابل اسلام ناب محمدی (ص ) ، کارجدیدی نیست واز قدیم الایام تاکنون ، چنین بوده که هست . خداوند سبحان در قرآن کریم می فرماید :
« وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَلاَ يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىَ يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ »[2]
« فتنه گری فسادانگیزتر از قتل است ، وکافران پیوسته با شما مسلمین کارزار کنند ، تا آنکه اگر بتوانند شمارا از دین خود برگردانند .»
در هیچ یک از آیات قرآنی یا روایات رسیده از معصومین علیهم السلام ، توصیه به سازش ورفتار ملایم با دشمنان اسلام وفتنه گرانی که با تمام قوا ، برای نابودی اسلام ومسلمین ، در برابر دین خدا وپیروان راستین دین خدا ، آرایش جنگی گرفته اند نشده است ، بلکه همواره دستور به مبارزه جدی و جهادی وسرسختانه و هوشمندانه ، با فتنه انگیزان ودشمنان مهاجم صادر شده است . ونسبت به ترک مبارزه وجهاد با دشمنان مهاجم ؛ نهی ونکوهش شده وپیروزی را ، در سایه تداوم مبارزه وحهاد دیده اند.[3]
ظلم ستیزی ، نهی از منکر ، امر به معروف ، دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا و جهاد فی سبیل الله از شاخصه های مهم و اساسی دین مبین اسلام است .
اگر قرار باشد که با هر نوع منکری برخوردی مصلحتی صورت گیرد و یا در برابر هر ظلمی تقیّه به عمل آید و یا در مقابل هر تهدیدی سکوت اختیار شود ، ویا در مقابل هرگونه حرکت انحرافی بی تفاوتی صورت گیرد ؛ دیگر ما نشانه ای از مسلمانی نداریم و چنین نظام سیاسی نیز ، نمی تواند جمهوری اسلامی نام داشته باشد . چرا که غایت فلسفة انقلاب اسلامی ؛ به اهتزاز در آوردن پرچم اسلام ناب محمدی (ص ) بر فراز بام دنیا و برقراری عدالت ودفاع ازحق است . در حالی که عدالت بدون مبارزه با ظلم و ظالم ؛ وحق مداری ودادگری بدون ظلم ستیزی تحقق پیدا نمی کند .
پیشوای پرهیزگاران امام علی«ع» در عهدنامه ای که برای مالک اشتر نوشته اند خطاب به وی چنین فرموده اند :
«انصف الله و انصف الناس من نفسک و من خاصة اهلک و من لک فیه هوی من رعیتک فانک ان لا تفعل تظلم و من ظلم عباد الله کان الله خصمه دون عباده و من خاصمه الله ادحض برهانه و کان الله حربا حتی ینزع و یتوب و لیس شیء ادعی الی الی تغییر نعمة الله و تعجیل نقمته من اقامة علی ظلم فان الله یسمع دعوة المضطهدین و هو للظالمین بالمرصاد»
« با خدا وبا مردم ،وبا خویشاوندان نزدیک ، وبا افرادی از رعیت خود که آنان را دوست داری ، انصاف را رعایت کن . که اگر چنین نکنی ستم روا داشتی ، وکسی که به بندگان خدا ستم روادارد ، خدا به جای بندگانش دشمن او خواهدبود . وکسی که خدا دشمنش شود ، دلیل اورا نپذیرد ، که با خدا سرجنگ دارد ، تا آنگاه که باز گردد ، یا توبه کند ، وهیچ چیزی چون ستمکاری ، نعمت خدا را دگرگون نمی سازد . که خدا دعای ستمدیدگان را می شنود ودر کمین ستمکاران است[4]
ودر گرفتن حق مظلومان از ستمگران ، با قدرت و قاطعیت تمام چنین می فرماید :« سوگند به خدا برای گرفتن حق ستمدیده از روی عدل و انصاف حکم می کنم و ستمکار را با حلقه بینی او می کشم تا اینکه او را به آبخور حق وارد سازم؛ اگر چه به آن بی میل باشد.
خداوند متعال در قرآن کریم تکلیف همه مسلمانان را دربرابر فتنه وفتنه انگیزان ودشمنان اسلام روشن نموده وفرموده :
« وَ قاتِلوُهُم حَتی لاتَکُونَ فِتنَهٌ وَ یَکُونَ الدّینُ للِه فَاِنِ انتهَوا فَلاعُدوانَ اِلّا عَلَی الظّالمِینَ »[5]
« و با کافران جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و همه را آئین دین خدا باشد و اگر از فتنه و جنگ دست کشیدند ستم جز بر ستمکاران روا نیست .»
« وَ قاتِلوُهُم حَتّی لاتکُونَ فِتنَهٌ وَ یَکُونَ الّدین کُلُّهُ لِلِه فَاِنِ انتَهَوا فَاِنَّ اللهِ بَما یَعمَلُونَ بَصیرٌ »[6]
« ای مؤمنان ! با کافران جهاد کنید که در زمین فتنه و فسادی دیگر نماند و آئین همه دین خدا گردد و چنانچه دست از کفر کشیدند خدا به اعمالشان بصیر و آگاهست . »
« وَ اِن نَکَثُوا اَیمانَهُم مِن بَعدِ عَهدِ هِم وَ طَعَنُوا فی دینِکُم فَقاتِلُوا اَئمَّهَ الکُفرِ اِنَّهُم لااَیمانَ لَهُم لَعَلهَّمُ یَنتَهُونَ »[7]
« و هرگاه آنها سوگند و عهدی که بسته اند بشکنند و در دین شما تمسخر و طعن زنند در این صورت ، با آن پیشوایان کفر و ضلالت کارزار کنید ، که آنها را عهد و سوگند استواری نیست باشد که بس کنند . »
« قاتِلُوهُم یُعَذِبهُمُ اللهُ بِاَیدیکُم وَ یُخِزهِم وَ یَنَصُرکُم عَلَیهِم وَ یَشفِ صُدُورَقَومٍ مُؤمنِینَ »[8]
« شما ( ای اهل ایمان ) با آن کافران به قتال برخیزید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و خوار گرداند و شما را بر آنها عذاب نماید و دلهای اهل ایمان را شفا بخشد . »
آنچه در اسطار فوق آمده ، دستور صریح و شفاف خداوند سبحان به کسانی است که ، قرآن را بعنوان کتاب آسمانی خود و کلام وحی و قانون اساسی اسلام و معجزه بی نظیر آخرین پیامبر خدا در زمین ، حضرت محمد مصطفی (ص ) قبول دارند و به ولایت بر حق و بلاواسطة و بلافاصله امیرالمؤمنین علی (ع ) و ولایت یازده امام معصوم دیگر بعنوان جانشینان بر حق رسول خدا (ص ) و والیان منصوب شده از طرف خدا اذعان دارند ؛ مبنی بر اینکه چگونه با فتنه و فتنه انگیزان و دشمنان دین خدا و آنهایی که دین مبین اسلام را به سخره می گیرند مبارزه و جهاد کنند .
اینک گوش جان می سپاریم به کلام متصل به وحیِ امام العارفین ، امیر کلام و بیان ، همو که خود را قرآن ناطق معرفی نمود و غایت فلسفة انتصاب او ، به جانشینی پیامبر اسلام و امامت امت اسلام ؛ تفسیر قرآن و هدایت جامعة اسلامی در مسیر قرآن است ، یعنی مولای متقیان و سرور آزاد مردان جهان علی ابن ابیطالب (ع ) ؛ تا ببینیم آن امام همام ، چگونه به آیات ذکر شده در این نوشتار جامه عمل پوشاندند و آنها را از قوه به فعل تبدیل نمودند . وچه راهی را برای تقرب به خدا وغلبه بر دشمنان خدا برای ما ترسیم نموده اند .
امیرالمؤمنین علی (ع ) همو که ولایتش دژ مستحکم الهی است و هر کس داخل این دژ شد ، از عذاب روز رستاخیز در امان خواهد بود ، بدواً برای آگاهی امت اسلام ، به بیان ویژگی های فتنه ، پرداخته اند و در این راستا فرموده اند :
« ان الفتن اذا اقبلتْ شبَّهت و اذا ادبرت نبَّهتْ. ينکَرْنَ مقبلاتٍ و يعْرَفْنَ مدبرات. يحُمْنَ حَومَ الرياح، يصِبْنَ بلداً و يخْطِئْنَ بلداً. »[9]
«فتنه ها هنگامي که روي مي آورند شبيه حق مي باشند ، ( مشتبه کردن حق و باطل ) و آن گاه که مي روند و به پايان مي رسند، حقيقت خود را مي نمايانند و هوشيار مي سازند. ناشناخته مي آيند و شناخته شده مي روند. هم چون گردباد مي گردند و شهري را ويران مي کنند و شهري را وا مي گذارند. »
بعد از بیان ویژگی های فتنه ، در خصوص جلوگیری از بروز فتنه و پرهیز مسلمانان از فتنه ها می فرماید :
امواج فتنه را با کشتی های نجات در هم بشکنید و از راه اختلاف و پراکندگی بپرهیزید ، و تاج های فخر و برتری جویی را بر زمین نهید .»[10]
امام علی (ع ) در این کلام نورانی و هدایت گر ، با اشاره به حدیث معروف پیامبر اسلام (ص ) که فرموده : « مَثَل اهل بیت من همانند کشتی نجات است » خطاب به ما پیروان خود می فرماید : اولین راه جلوگیری از بروز فتنه و پرهیز از تولد فتنه در جامعة اسلامی ؛ ولایت پذیری و ولایتمداری و وحدت کلمه حول محور ولایت است .
آن امام بزرگوار که سلام و درود خدا بر او و فرزندانش باد ، روش برخورد با فتنه ها را اینگونه بیان فرموده اند :
« کُن فِی الفِتنَهِ کابن اللَّبُونِ ، لاظَهرُ فَیُرکَب ، وَلاصَرعُ فَیُحلَبَ »[11]
« در فتنه ها ، چنان شتر دو ساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد نه پستانی تا او را بدوشند . »
در این احادیث با چهرة فتنه و همچنین راههای پرهیز و جلوگیری از ایجاد فتنه در جامعه اسلامی آشنا شدیم ، در ادامه به روش مبارزاتی امام علی (ع ) با فتنه و فتنه گران و منحرفان و قاطعیتی که در این امر داشتند می پردازیم .
ولی خدا علی (ع ) در ضرورت آمادگی برای جهاد در برابر مخالفان و دشمنان می فرماید :
« سوگند به جان خودم ، در مبارزه با مخالفان حق ، و آنان که در گمراهی و فساد غوطه ورند ، یک لحظه مدارا و سستی نمی کنم . پس ای بندگان خدا ! از خدا بترسید و از خدا ، به سوی خدا فرار کنید ، و از راهی که برای شما گشوده بروید ، و وظایف و مقرراتی که برای شما تعیین کرده به پا دارید اگر چنین باشید علی ضامن پیروزی شما در آینده می باشد ، گرچه هم اکنون به دست نیاورید . »[12]
در خصوص قاطعیت در نبرد با منحرفان می فرماید :
آگاه باشید ! خداوند مرا به جنگ با سرکشان تجاوز کار ، پیمان شکنان و فساد کنندگان در زمین فرمان داد . با ناکثان پیمان شکن جنگیدم ، و با قاسطین تجاوزکار جهاد کردم ، و مارقین خارج شده از دین را خوار و زبون ساختم ، و رهبر خوارج ( شیطان ردهه ) بانگ صاعقه ای قلبش را به تپش آورد و سینه اش را لرزاند و کارش را ساخت . حال تنها اندکی از سرکشان و ستمگران باقی ماندند ، که اگر خداوند مرا باقی گذارد ، با حملة دیگری نابودشان خواهم کرد ، و حکومت حق را در سراسر کشور اسلامی پایدار خواهم کرد ، جز مناطق پراکنده و دوردست .[13]
آیا عمل به دستورات خدا وولی خدا ، مطابق آنچه در آیات وروایات فوق الاشاره آمده ، از عهده هر انسانی بر می آید ؟
انسانی می تواند با فتنه وفتنه گران مبارزه کند ، که قبل از هرچیز ذات خود را بشناسدوبه فلسفه خلقتش آگاه باشد . وسپس از راه معرفت نفس وخود شناسی ، به معرفت الله وشناخت ذات واجب الوجودی خدای سبحان برسد .
شرط موفقیت وپیروزی در امر مبارزه با فتنه وفتنه انگیزان این است که ؛ ابراهیم وار ؛ توحید در ربوبیت تشریعی را بشناسیم وبه آن اذعان داشته باشیم و وشجاعانه هرگونه شرک در ربوبیت تشریعی وولایت تشریعی را نفی کنیم . وتابع ولایت الله وولایت والیان منصوب شده از طرف خدا وند تبارک وتعالی باشیم .
لازمه فتنه ستیزی ، فتنه شناسی است ولازمه فتنه شناسی حق شناسی است ، ولازمه حق شناسی ، شناخت صراط مستقیم که همانا ، تنها راه حق وحقیقت است می باشد ؛ یعنی برای تشخیص فتنه ، باید از معیار ومیزان حق که عبارت است از : فعل وترک فعلی که ، در سیره توحیدی وبینش توحیدی ومنش توحیدی و نصوحات قرآنی و سنن نبوی وراه وروش علوی وخط ومشی ولایی به آن تصریح شده است ؛ استفاده وبهره برداری نمود .
امروز علمدار جبهه حق ، ومظهر حق وحجت خدا در زمین ، فقط وجود نازنین وقدسی مقام عظمای ولایت ، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) است وصراط مستقیمی که ما هر روز در نمازهای یومیه ، ده بار آن را از خداوند سبحان طلب می کنیم ، فقط راهی است که ولایت فقیه در آن قرار گرفته است ولاغیر .
از آنجائی که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده : ( فهذا بعد الحق الاّالضلال ) یعنی غیر از حق وبه جز راه حق ، هرچه هست گمراهی است ؛ واز طرفی جمیع مفسرین قرآن مجید بر این باورند که ، صراط مستقیم فقط یک راه است ودومی ندارد ؛ بنابراین شکّی نیست که ، هرکس در هر لباس ومقامی که باشد ، در مسیر غیر ولایت فقیه قرار بگیرد ، وپشت سر کسی به غیر از ولایت فقیه حرکت کند ، در مسیر باطل وضلالت وگمراهی بوده و او ازمنحرفان واز انقلاب جداشدگان و فتنه گران ومقابله کنندگان با حق خواهد بود ، وامت ولایت مدار باید از چنین افرادی دورشوند .
بنا براین برای خشکانیدن ریشه فتنه ، فقط باید مطیع ولایت بود وچشم بصیرت خود را به انگشت اشاره او دوخت ، تا از او به یک اشاره واز ما به سر دویدن باشد ، یعنی باید ولایتمدار مطلق وبه معنی حقیقی وواقعی آن باشیم .
وسرانجام ، یک شیعه مولا امام علی (ع) در لباس ولایتمداری که قرار است در جبهه حق بر علیه فتنه انگیزان ومنحرفان بجنگد باید ؛ شناخت ومعرفت کافی نسبت به خود وجهان پیرامون خود داشته باشد ، وآگاهی کامل ازتوانمندیها ی خود وسوژه هدف داشته باشد ، واز عبودیت وبندگی علی ، ایمان واخلاص علی ، زهد و تقوای علی ، حقیقت خواهی وواقعیت گرائی علی ، ظلم ستیزی و عدالت خواهی علی ، حلم وعلم علی ، ولایت مداری وولایت پذیری علی ، وفاداری و وصدق وصفای علی ، عاقبت اندیشی وآخرت طلبی علی ، دوست شناسی ودشمن شناسی علی ، دافعه وجاذبه علی ، اقتدار وانعطاف پذیری علی ، اعتدال ومیانه روی علی ، توکل وتوسل علی ، خوف ورجای علی ، خدا محوری وحق مداری علی ، بهره کافی برده باشد ونشانه ای از این صفات و ویژگیهای علی در خود داشته باشد ؛ و مضافاً اینکه همچون علی تحت تأثیر اقلیت واکثریت قرار نگیرد ، و خدا وحق مطلق را معیار ومیزان سنجش در هر چیز قراردهد ، و تقوا وخدا ترسی را معیارانتخاب دوست ورفیق قرار دهد ، و صداقت و وامانتداری علی ، وزمان شناسی وبنده زمان خویش بودن را نیز همواره نصب العین خود قرار دهد
سید مختار موسوی
Asarefetneh.ir دبیر خانه جشنواره فراخوان آثار مربوط به فتنه ، نقشه راه 33 1-
[2]- سوره بقره آیه 217
[3]- برای اطلاعات بیشتر به خطبه های 29 و 39 نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی مراجعه شود .
نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی ص 405- [4]
[5]- سوره بقره آیه 193
[6]- سوره انفال آیه 39
[7]- سوره توبه آیه 12
[8]- سوره توبه آیه 14
[9]- نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی خطبه 93 ص 123
[10]- نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی خطبه 5 ص 33
[11]- نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی حکمت شماره یک صفحه 444
[12]- نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی خطبه 24 ص 49
[13]- نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی خطبه 192 ص 283
مطالب مشابه :
پاسخ به برخی شایعات در مورد جبهه پایداری توسط دبیرکل جبهه در استان خوزستان
وب سایت رسمی دکترمهدی کوچک زاده. از دفاع از کشور سرباز می زد مصداق عین ترک واجب
«بی حجابی و بدحجابی در مناظر عمومی از مصادیق بارز جرم مشهود است »
سایت مقام معظم دکترمهدی کوچک زاده. « هرفعل و ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات
صادقانه با رئیس جمهور محترم آقای حسن روحانی
وب سایت رسمی سید حسن دکترمهدی کوچک زاده. استاد رحیم پور
منابع کارشناسی ارشد مشاوره
به وب سایت مشاوره خوش روشهای تحقیق در علوم رفتاری، حسن زاده. 3. 704 دکترمهدی
« وجه افتراق بین تفکراصولگرایی واصلاح طلبی »
وب سایت رسمی سید حسن دکترمهدی کوچک زاده. ( فعل و ترک و فعل )
شهادت منیره ولی زاده- قسمت چهارم
وب سایت رسمی ملکه و منیره بعد از ترک مزار شهدا در جوارامام زاده علی صالح،در بخش صالح
« ضرورت برخورد قاطع با فتنه گران ومنحرفان از دیگاه اسلام»
وب سایت رسمی دکترمهدی کوچک زاده. ونسبت به ترک مبارزه وجهاد با دشمنان مهاجم ؛ نهی
« سخنی با ولایت ستیزان دیروز ومدعیان دروغین ولایتمداری امروز»
وب سایت رسمی دکترمهدی کوچک زاده. گفتار ، رفتار ، فعل و ترک فعل ، حضور و عدم حضور
شکر نعمت ،نعمتت افزون کند
ترک شکر 3-کفران نعمت 4-ترک امر به معروف ونهی از سایت دکتر روازاده دکترمهدی
اهمیت نماز اول وقت (قسمت دوم)
هفتگی می رفتم خونه شیخ رجبعلی خیاط ، که حالا تقریبااین روضه ها ترک سایت دکتر دکترمهدی
برچسب :
سایت دکترمهدی ترک زاده