تئاتر رباط زاها حدید؛ تکه ایی ربوده شده از کیهان بر زمین
|
|
زاها حديد وهمكارش قرارداد طراحي اين مجموعه را طي مراسمي درتاريخ 5 نوامبرامضا كردند. Taieb Cherkaoui وزير داخلي و Abdelouahed Kabbaj رئيس اجرائيات دولت هزينه اين طرح را به عهده گرفتند. اين سازه 4700متر مربع زير بنا و 2700 متر مربع فضاي سبز،در بالاترين استاندارد خواهد داشت. مجموعه اي كه شامل دوسالن با ظرفيت 2050 نفر وديگري 520 نفر وچندين استوديوي كاري ويك آمفي تاتر 7000 هزار نفره روبازخواهد بود،كه بالغ بر100ميليون پوند هزينه دربرخواهد داشت.در سال 2014 اين ناحيه 6000 هكتاري ساكنان زيادي درخود جاي خواهد دادكه با انگيزه تجارت ،تفريح ويا استفاده از امكانات پزشكي پررونق ترين منطقه مديترانه مي شوند. زاها حديد دراين باره مي گويد:من ازساخت اين مجموعه بسيارخورسندم،چراكه هنرموزيكال سنتي وفرهنگ و تمدن غني مراكش درهنر،جايگاه ويژه اي درجهان دارد و من معتقدم اين مجموعه گامي بلند درتوسعه فرهنگي مراكش خواهد بود.
|
|
فوتوریسم مورفُسِس برای مرکز هنرهای نمایشی تایپه چین
|
|
شرکت آمریکایی معماران مورفسس طرحی فوتوریستی را برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین خلق کردند. در طول پیاده روی در فواصل بازارهای شبانه و باصفای شیلین ˓ معبد تاریخی سیکزین و بلوار سرسبز شمال ژُنگشان و همچنین ایستگاه جینتن و چهارراه های بزرگ ˓ گویی مرکز هنرهای نمایشی تایپه چین حول ساعت محوری فرهنگ لنگر انداخته است. معماری با محو کردن مجسمه فرم ماندگارش˓ با یک نقطه شاخص در منطقه مثل جواهری در میان سنگهای قیمتی که در تمام گوشه های شهر قابل رویت اند می شود. در تایپه تاتر عنصری محافظه کارانه برای سردمداری فرهنگی نیست بلکه بدرستی برای کل جامعه باز میشود. طرحشان از دو مفهوم عالی تجلیل می کند: 1- تاتر بعنوان هنر عالی که با سرسراهای فرمال مجلل به تیاتری بزرگ و برجسته و صحنه نمایش تیاتر منتهی میشود و2- جامعیت یک تاتر مردمی با فرم های چندگانه تیاترهای روباز و ارتباطی تعمدی با عموم . فرم متمایز˓ زبان متریال و ترتیب فضایی هر سه تاتر منطبق با نقش های مربوطه است. هر فرم مجزای تیاتر به ترتیب و بدرستی فرم تکامل ساختمان و پیچیدگی کلی را منعکس می کنند. |
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین
|
طرحی فوتوریستی برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین |
برج چند منظوره اریک اوون موس؛ پردازشی اکادمیک از فرایند در بافت شهری
|
|
دفتر معماران اریک اوون موس، برج چند منظوره ای در نزدیکی ساختمان کنگره ی قزاقستان در آلماتی طراحی کرده است. میدان جمهوری، بخشی از پروژه ی کلان عمرانی ای به شمار می رود که برای شهر آلماتی در نظر گرفته شده است. مساحت تقریباً 12000 متر مربعی برج به فضاهایی همچون خرده فروشی، اداری، هتل و اقامتی تخصیص داده شده است. ساختمان، برج بلندی است که توسط مارپیچی به قطر 38متر به زمین چسبیده است. این مارپیچ، پلازا یا «باغ زمستانی ای» را به وجود آورده که هر دو طرف برج را به هم متصل می کند. این مارپیچ، افزون بر آن که، به عنوان تکیه گاه سازه به شمار می رود، پنج فضای همگانی نزدیک طبقه ی هم کف را هم در خود جای می دهد. در میان این پنچ فضا، چهار حیاط مرکزی تعبیه شده است که هر یک شکلی متناسب با یکی از فصول سال دارند و ورود نور طبیعی را به درون بنا ممکن می سازند.
|
|
مراحل شکل گیری فرم
|
سایت پلان
|
پلان طبقات
|
سازه
|
پرسپکتیو مارپیچ
|
نمای جنوبی
|
پرسپکتیو در شب |
کوپ هیملبلا و خانه موسیقی دانمارک؛ یک کمپزیسیون متخلخل
|
|
ولف دی پریکس، مدیر طراح کوپ هیملبلا امروز طرح نهایی خانه موسیقی را طی یک مصاحبه مطبوعاتی در مرکز آتزن در آلبورگ دانمارک معرفی کرد.با همکاری نزدیک بین سازنده ، صندوق خانه موسیقی در ژوتلاند (شبه جزیره دانمارک) و کوپ هیملبلا طرح کلی اصلاح شده و به مرحله نهایی رسانده شده است.اصلاحات در ارتباط با طرح اولیه در سپتامبر 2008 عرضه شده و شامل پلکان بزرگی است که راه را به سوی نمای خانه موسیقی در مقابل لیمف جردن باز میکند. به جای یک ورودی باز، ورودی در طبقه همکف میان اجزای پیکره نمای سالن اجتماع و رستوران ساخته شده است.حجم ها و سطوح متفاوت، تعبیر معمارانه ای را خلق میکند که با ساختار چند عملکردی و طبیعت همکردار بنا منطبق است. ولف دی پریکس اظهار داشته است که معماری عالی تنها به وسیله تصحیح کردن مداوم اصول اساسی معمارانه دست یافتنی است.بنابراین خانه موسیقی فرآیندی زنده و پویا است.
|
|
کوپ هیملبلا: پلان های اصلاح شده خانه موسیقی با فرآیندی زنده و پویا
|
کوپ هیملبلا: پلان های اصلاح شده خانه موسیقی با فرآیندی زنده و پویا
|
کوپ هیملبلا: پلان های اصلاح شده خانه موسیقی با فرآیندی زنده و پویا
|
کوپ هیملبلا: پلان های اصلاح شده خانه موسیقی با فرآیندی زنده و پویا
|
پلان طبقه همکف
|
پلان طبقه اول
|
پلان طبقه دوم
|
پلان طبقه سوم
|
پلان طبقه چهارم
|
سایت پلان
رنزو پیانو و طرح بازسازی و توسعه ی بافت تاریخی والتا
|
|
|
مراحل اولیه ی اجرای طرح رنزو پیانو برای بازسازی و توسعه ی بافت تاریخی شهر والنا ، پس از تصویب در هیأت EPA ی مالتا ، با بودجه ی 80 میلیون یورو آغاز شد . پروژه ی والتا ، بازسازی دروازه ی شهر ، خانه ی اپرا و ساختمان جدید پارلمان را شامل شده که در آن پیانو یک تآتر روباز را جایگزین بقایای خانه ی اپرا کرده و طرح جدید دروازه ی ورودی شهر را نیز اجرا خواهد کرد. در بازسازی دروازه ی شهر ، هدف کمرنگ ساختن اثرات ناشی از بازسازی های گذشته و بازگشت به تناسبات اولیه بارو است . ارتباط بین دروازه و بارو توسط پلکان و یک آسانسور شیشه ای برقرار خواهد شد . این آسانسور و پلکان تأکیدی اند بر عمق بارو و در نهایت نیز به باغ های محافطت شده ی مجموعه ختم می شوند. این باغ ها به جای فضاهای پارک اتوموبیل طراحی شده اند که برای بازدید کنندگان فضایی آرامش بخش و پناهگاهی شگفت انگیز خلق خواهند کرد. معماری این دروازه می بایست نمایشگر استحکام و سادگی محض بوده ، در عین حال فاقد تزئینات کم مایه ، مصطلح و بی فایده باشد. بنابراین در ساختن آن از عناصر عظیم سنگی استفاده خواهد شد که مصالحی بی زمانند. در رابطه با خانه ی اپرا نیز ، از یک سو محدودیت مساحت سایت و قدمت آن از سوی دیگر ،اجازه ی ساخت یک خانه ی اپرای مدرن را نخواهند داد. در طرح پیانو ، از این فضا ، بدون دخالت در خصوصیات غالب فیزیکی ، برای خلق ترکیبی فوق العاده از فضاهای کارکردی استفاده شده است ؛ به گونه ای که یک پوسته ی شفاف ، به همراه تیر ها و ستون های فولادی اطراف آن ، از کلیه ی قطعات سنگی و عناصر پراکنده ی باقی مانده در سایت محافظت خواهد کرد.این « اپرای رو باز » و تمامی تجهیزات مدرن آن ، اولین در منطقه ی مدیترانه خواهد بود و تجاربی تازه را برای هنر های صحنه ای رقم خواهد زد. ساختمان جدید پارلمان ، یک ساختمان با « برونداد صفر دی اکسید کربن » خواهد بود که انرژی را از طریق مبادلات حرارتی با صخره های زیرین بستر ، باز می یابد.انرژی مهم ترین عامل در طراحی ساختمان جدید پارلمان و عملکردهای آن بوده است ؛ چرا که با توجه به محل قرارگیری بنا و با توجه به مقدار ثابت دما در حجم های عظیم سنگی ، می توان انرژی لازم برای گرمایش و سرمایش ساختمان را تحت کنترل در آورد. هیأت EPA طرح پیانو رو را فراتر از پروژه ای ملی خوانده است.ماه فوریه گذشته طرح جنجالی پیانو ، در برابر مخالفت های زیاد ، از میان 128 طرح انتخاب شد ،26 مارس به تصویب هیأت EPA ی مالتا رسید و از اولین روز ماه آپریل وارد مرحله ی اجرا شد. |
|
مدل طرح برای دروازه ی شهر والتا
|
مدل طرح پیانو برای دروازه ی شهر
|
مدل طرح پیانو برای بازسازی خانه ی اپرا
|
مدل طرح پیانو برای بازسازی خانه ی اپرا
|
طرح پیانو برای بازسازی خانه ی اپرا
|
مدل طرح پیانو برای دروازه ی شهر
|
نمای کلی طرح
|
مدل طرح پیانو برای خانه ی جدید اپرا پناهگاه اسکی برین؛ پرداخت سورئال بیرونی و فشردگی سفید داخلی
|
|
|
در پاییز سال 2008 ما طراحی داخلی پناهگاه برین را شروع کردیم و همزمان بر روی نمای خارجی آن هم کار می کردیم . برین در دل کوه و با فاصله ای 1 کیلومتری از پیست اسکی شمشک ، دومین منطقه بزرگ اسکی در ایران بعد از پیست دیزین و در حدود 55 دقیقه فاصله تا تهران ، واقع شده است . اینجا طبیعت بسیار چشمگیر است و ما تصمیم گرفتیم به عنوان یک پروژه اثباتی برای بررسی رابطه بین طبیعت و معماری روی آن کار کنیم . هدف پروژه نشان دادن ایده های جدید است که در شناسایی رابطه میان معماری و طبیعت بدون تکرار کورکورانه مدل های بومی و یا کپی کردن از سبک های وارداتی تاریخی کمک می کند . هدف آن رسیدن است که محصول منطقیِ هرگونه فرایند طراحی معماری باید آزاد و با شکلی انعطاف پذیر در پاسخ به نیروهای اطراف آن باشد . نیروهای طبیعی دراینجا منطقه های پوشیده از برف به عنوان ویژگی این منطقه و خطوط روان و سیال کوه است که از ساختمان استقبال می کند . در پروسه طراحی معماران ( عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو ) همچنین از کلبه های اسکیمو ها الهام گرفته اند ، پناهگاهی که توسط ساکنان بومی قطب شمال ساخته شده اند . اما در اینجا لایه های توپوگرافی به جای بلوک های تاریخی بر روی یکدیگر به صورت افقی و به شکل گنبدی قرار داده شده اند . این ساختار یک ترکیب طراحی استعاری می باشد که از هر دو اشیاء طبیعی و ساخته دست بشر به عنوان منبع العام بخش برای رسیدن به فرم نهایی استفاده کرده . دراین ساختار ، همه نیاز های پروژه در بدنه اصلی تعریف شده ، برای ارائه فضایی خالص و صادق ، مانند برف نهفته در زمین و همگن کردن تمام رنگها و اشکال مختلف .
|
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA ؛ دیاگرام
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA ؛پلان
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA ، برش
|
پناهگاه اسکی برین ، ایران ، استودیو RYRA ؛ برش |
مطالب مشابه :
نقشه اتوکدی شوشتر-پلان و نقشه های کامل مسجد جامع شوشتر-خانه دورق،مستوفی،مرعشی،مقبره ماهرو،مسجد شیخ ص
اتفاقات و خبر و عکسهای اجتماعی .معماری قدیمی شوشتر .پلان و نقشه ها . موسیقی و پلان خانه
خانه موسيقي، آخرين اثر ريموند آبراهام؛ شاعرانگی تندیس وار بتن
تخصصی معماری - خانه موسيقي، آخرين اثر ريموند آبراهام؛ شاعرانگی تندیس وار بتن - به وبلاگ
دانلود پلان ، عکس و توضیحات خانه بروجردی ها در کاشان
خانه هنر ، معماری ، طراحی - دانلود پلان ، عکس و توضیحات خانه بروجردی ها در کاشان -
ساختمان های عجیب19
ولف دی پریکس، مدیر طراح کوپ هیملبلا امروز طرح نهایی خانه موسیقی پلان های اصلاح شده خانه
ساختمان های عجیب13
ولف دی پریکس، مدیر طراح کوپ هیملبلا امروز طرح نهایی خانه موسیقی پلان های اصلاح شده خانه
نقشه خانه ویلایی-پلان خانه ویلایی
آذربایجان, تورکی اس ام اس-عمران و معماری - نقشه خانه ویلایی-پلان خانه ویلایی - تورکی شعرلر
مطالعات خانه موسیقی
دانلود پروژه های معماری www. irannb.com - مطالعات خانه موسیقی - بزرگترین مرجع پروژه های معماری با
برچسب :
پلان خانه موسیقی