مدفوع ماده خر سیاه
– به یاد بود مصطفی سبیل ( اقتصاد کشور در حال تبدیل جامعه ی ایران به قطعات چند پاره )
بیمار : آقای دکتر مدتی است که زیپ شلوار من وقتی که بسته می شود ، باز نمی شود و من ناچارم برای باز کردن آن به آهنگری مراجعه کنم ، ممکن است بفرمائید که این بیماری بر اثر چه عاملی پدید آمده است ؟
پزشک : در قرن ۱۴ این بیماری را لوزالبداعه می نمایند ، در قرن ۱۲ به این بیماری کمال الشقاق می نامیدند . این بیماری در ۱۰۰ سال پیش به عنوان شکربیان خوانده می شد . تا این که در حدود ۵۰ سال قبل یکی از پزشکان فتحعلی شاه با ساختن نوعی تنباکوی موجدار ، و ارسال آن برای شوکت المولک قائینی ، نام این بیماری را- سبیلات- نام نهاد . از آن زمان تا کنون تنها-
راه درمان- این بیماری آن است که :
۱- دستگاه تسبیح چوبی مربوط به چوب های بامبوی سرخپوستی تهیه کرده
۲- این تسبیح را به ازمایشکاه مغز و اعصاب دانشگاه تهران ارسال کرده
۳- مجموعه ای از افراد نخبه و فرهیخته را گرد آوری کرده و به آنها آموزش باروری کاکتوس داده شده
۴- ۴۹ اصله کاکتوس زهردار از صحرای مکزیک وارد کرده و روی ان نشسته
۵- ۷۴ نوع تخم لاک پوشت را از چین وارد کرده و نیم پز میل نموده
۶- ۳۲ قرص شیر ( شیر نوشیدنی ) از شانگهای وارد کرده و به عنوان گاوهای پر بازده خارجی به کودکان معرفی نموده …
۷- با دریافت یک توصیه نامه از مراجع ذیصلاح خود را به …معرفی کرده و در تیمارستان به استراحت بپردازید .
بیمار : اقای دکتر ممکن است ، من از همان ابتدا یک توصیه نامه برای تیمارستان بگیرم ؟
{ زیرا به علت کمبود تخت بیمارستانی در بیمارستان های روانی ؛ بیماران باید ماه ها و حتی سالها در انتظار درمان – باقی بمانند . }
پزشک : اگر آب بازی ، پارتی و یا یک کامیون دلار داری و می توانی با جمشید بسم الله ارتباطی برقرار کنی ، حتما می توانی از- بند ۷- درمان خودت را ادامه دهی …
این بخشی از مصیبتی است که هم اکنون جامعه را فرا گرفته است . مطالعه ای در بخش ۹ شهرداری مشهد انجام گرفته است . در منطقه ای به
وجود دارد .
کارکرد این عطاریها آن است که بجای پزشکان تحصیل کرده ؛ برای بیماران – دارو- تجوز کنند .
اما آنچه که در تمامی این عطاری ها مشابه است ؛ وجود- دارو های – شگفت انگیزی است که در دوران گذشته ؛ شهروندان از نزدیکی به آن مواد پرهیز می کردند .
به عنوان مثال :
برای درمان سرما خوردگی آنها پشکل – مدفوع خر ماده ی سیاه – را تجویز می کنند ؛ که با شیر نیمه گرم خورده شود .
برای درمان سالک آنها مدفوع خر ماده ی سفید را به بیماران می دهند تا با آن محل زخم را پانسمان کنند .
پختن و خوردن نان با مدفوع سگ برای درمان سیاه زخم ؛ فرو کردن سر توی توالت ( دستشویی ) برای درمان زگیل کنار چشم ؛ خوردن آب دست و صورت برای رفع سردرد ؛ گرفتن طلسم و خوردن خوار شتری برای باز کردن بخت دختر ترشیده ؛ خرید کفن پوسیده برای گشایش در امور اقتصادی خانوار ؛ … تنها بخشی از این روند درمانی است .
بخش دیگر؛ روند درمان ؛ استفاده از کتاب های قدیمی مقدس – باستانی – است .
به عنوان نمونه :
جناب مصطفی (یکی از اعضا حزب خران ایران – شاخه ی امور راهبردی –) تسبیح کهنه ای پیدا کرد و ادعا کرد که به دست گرفتن آن باعث افزایش قوه باه ـ درمان ناتوانی جنسی – می شود .
با ناباوری ؛ از پزشک متخصص ساختار سازمانی تا استاد دانشگاهی که در رشته ی بیوشیمی مغز تدریس می کرد ؛ همگی به دنبال این تسبیح به حرکت در آمدند .
استقبال از این تسبیح کهنه به حدی شد که برای به دست گرفتن آن ؛ بسیاری از مدیران سازمان … به مصطفی تلفن می کردند . و با خواهش تقاضا می کردند که حتی به مدت – یک دقیقه – آن تسبیح را لمس کنند .
پس از مدتی مصطفی عصایی قرمز رنگ به دست گرفت . و ادعا کرد که این عصا باعث می شود که درد های آرتروز و مفصلی بهبود یابد .
همین ادعا کافی بود تا این عصا به آزمایشگاه وزارت … برده شود و پس از مدتی فرضیه های مختلفی شکل بگیرد .
شاید ؛ وجود عطاریهای گیاه دارویی – ادعا های مصطفی … شوخی به نظر آید .
اما پرسش مهمی در این روند – درمان سنتی مقدس – وجود دارد :
چرا بخشی از شهروندان ایرانی – به جای مراجعه به پزشکان متخصص به عطاریها و کتاب های دعا و جادو روی آورده اند ؟
آیا عصر جدیدی از درمان های پست مدرن در جامعه ی ایرانی پدید آمده است ؟
آیا می توان باور کرد که پسر بچه ای ۱۷ ساله با مدرک تحصیلی سوم ابتدایی ؛ بتواند برای تمامی درد های شهروندان از میان گیاهان و طلسم های جادویی …راهی بیابد ؟
واقعیت آن است که :
در فاصله ی زمانی ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۴ نوعی جنبش درمان گری توسط گیاهان ؛ دعا ها ؛ و … در ایران شیوع یافت .
در این دوره ی خاص – دانشگاه علوم پزشکی مشهد- به عنوان بخشی از پایلوت آزمایشی – تعدادی دانشجو برای یادگیری طب سوزنی ؛ طب هندی ؛ و… به چین و هندوستان اعزام کرد .
.
همزمانی اعزام دانشجو به چین و هند برای آموختن طبابت بومی – سنتی … با رواج کتابهای دعا درمانی ( اغلب این کتابها پس از مدتی توسط وزارت خانه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع شد ) به گسترش این- روند درمانی – به شدت افزود .
اگر چه در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی ؛ گرایش به طب سنتی و گیاهی افزایش یافت . و اگر چه در این دوران با استفاده از کتابهای حدیث و روایات کوشش می شد که پزشکی امامان ( امامان شیعه ) ترویج شود .
ولی هم نوع طبابت پزشکان و هم ساخت دارو های گیاهی … با استفاده از احادیث و روایات رگه های عقلانی داشت . حداقل آن بود که افراد متخصص در پزشکی و علوم دینی در این مکانیزم نوین فعال بودند .
ولی :
پس از مدتی : با کمبود دارو ؛ کاهش درآمد خانوار ؛ بحران اقتصادی جامعه ؛ چالش در مدیریت ارز اختصاصی برای درمان ؛ افزایش ۱۰۰٪ هزینه های سرانه ی درمان و دارو … جامعه بیش از گذشته نسبت به درمان های سنتی ؛ گیاهی … اقبال نشان داد .
آنچنان این استقبال عمومی زیاد شد – که اکنون چندین دانشکده ؛ سازمان ؛ شرکت از جمله ( دپارتمان طب سنتی دانشگاه شیلون( نام مستعار است ) و …) – در این حوزه بشدت فعال شده اند .
فعالیت افراد متخصص و تحصیل کرده : قطعا اثرات مهمی خواهد داشت . اما ورود اشخاص کم سواد ؛ بیسواد و غیر متخصص … بی گمان عاملی خواهد شد که بحران سلامت در جامعه به فاجعه منتهی شود .
در طی هفته ی اخیر ؛ اتفاقات مصیبت بار باعث شد که دیگر باره به مساله سلامت و نقش عطاریها توجه بیشتری شود .
نمونه :
یکی از – افراد بازنشسته ارتش – که در اثر جنگ با عراق مدت ها است با ترکش های خمپاره و گلوله ی توپ در جمجمه- زندگی تاسف آوری دارد . ( و هیچ نهادی از وی حمایت مالی ؛ درمانی نمی کند .) بخاطر سردرد توام با افسرده گی به عطاری معروفی مراجعه کرده است .
درمان گر ؛ گیاهان مختلفی توام با متادون – برای درمان افسرده گی – بیمار تجویز کرد .
در نتیجه پس از ۳ روز ؛ این بیمار دچار تنش روانی شدیدی شده و با رشوه و … در بیمارستان روانی بستری شد.
مورد بعدی ؛ مردی حدود ۴۵ ساله است که پس از دریافت بیش از ۱۰۰ عدد طلسم و …و خوردن مدفوع گربه ( بنا به تجویز جادوگری که درمان گر گیاهی ؛ سنتی است و مجوز فعالیت و کار از شهرداری و بهداشت محیط دارد … ) از ۲ روز قبل – به سبب اسهال و استفراغ شدید- در بیمارستان بستری است .
با این همه :
فارغ از آن که ؛ در نظر داشته باشیم که میزان فاجعه ی اجتماعی – اقتصادی در جامعه ی شهروندان ایران تا چه اندازه گسترده و مصیبت بار است . بی آن که بخواهیم تا کید کنیم که سن فحشا در زنان به کمتر از ۱۴ سال رسیده و بنا به آمار سازمان گلیم بافان بدون مرز … بیش از ۲۰ درصد زنان روسپی متاهل هستند . و بی آن که بخواهیم تا کید کنیم بر تعداد معتادان ؛ بیماران روانی ؛ دانش آموزان بیمار ؛ میزان خودکشی ؛ افراد معتاد به الکل و …
می خواهیم بر عامل ؛ نقش ساختارهای دولتی – و شبه حاکمیتی در توسعه ی بیماریها و ترویج درمان های سنتی ؛ جادویی تاکید کنیم .
این بی نهایت تاسف آور است که :
دانشگاه ها و دانشکده ها؛ آزمایشگاه ها وشرکت های دارو سازی داخلی ؛ شخصیت ها و … بر روندی اصرار دارند که نتایج آن در جامعه بی اندازه فاجعه بار است .
اصرار بر گسترش طب مقدس ؛ پزشکی جادویی ؛ … بی آن که کارشناسان برآن نظارت کنند . گفتگو ها و مصاحبه های شخصیت های دانشگاهی در رسانه های ملی ( رادیو ؛ تلویزیون ؛ …) پیرامون طب مقدس … عاملی شده است که شهروندان غیر متخصص و فقیر به سمت این نوع از درمان جذب شوند .
در عین حال ؛ در شرایطی که سازمان بهداشت محیط و بهداشت برای احداث و ساخت نمایشگاه خودرو از مردها – نمایشگاه دار- آزمایش بارداری ؛ سلامت ؛ تست بهداشتی ؛… می گیرد .
در شرایطی که برای ایجاد شرکت کامپیوتری – سازمان بهداشت و درمان- شرکت های فنی – تخصصی ؛ را وادار می کند . که در کلاس های درمانی – بهداشتی شرکت کرده و بیش از ۴۰۰ هزار تومان بپردازند تا مجوز لازمه را دریافت کنند . درمان گران مقدس از حوزه ی – نظارت و مراقبت – سازمان های بهداشتی معاف می باشند . ( حداقل در مشهد این گونه است ) .
به تعبیر دیگر سازمان بهداشت ؛ بهزیستی ؛ دانشگاه علوم پزشکی ؛ شهرداری و …- سایر سازمان های مداخله گر در زندگی اقتصادی شهروندان – در مورد عطاری ها که خدمات پزشکی – سنتی ؛ گیاهی ؛ جادویی ؛ مقدس – هیچ استانداردی را رعایت نمی کنند .
شاید مهمترین دلیل عدم نظارت بر کارکرد این عطاریها ( ارایه کننده گان درمانی گیاهی ؛ جادویی ؛ مقدس ) استفاده ی این درمان گران از متون مقدسی است ؛ که بسیاری از مواقع سندیت علمی ندارند .
{در حالی که سازمان ها ی دولتی و شبه دولتی در تمامی زندگی خصوصی شهروندان مداخله می کنند و تولید ملی را نابود می سازند . این سازمان ها در مهترین بخش سلامت شهروندان هیچ نظازتی نمی کنند . – معلوم نیست که اقتصاد معیشتی ایران آزاد است و یا سوسیالیستی ؟ …}
به هر روی :
اکنون شرایط جامعه ی ایرانی بی اندازه – دچار بحران گسستگی ؛ گسل های عقلانی – شده است . ترویج کتاب ها و متون مقدس گونه ای مانند : کتاب های تعبیر خواب ؛ فال بینی ؛ جادو گری ؛ درمان توسط دعا ؛ … در همراهی با بحران فقر درآمدی و ثروتی خانوارها ؛ سبب شده است که بخشی از جامعه به طرف خرافات گرایش یابند . ( تاکنون مشاهده نشده است که ؛ یکی از مراجع تقلید شیعیان ؛ از این گونه کتاب ها نوشته باشد. اغلب نویسندگان این گونه کتابها از کمترین سطح دانش و تحصیلات برخودارند . ).
{
در نتیجه ؛ حضور دو گروه از شهروندانی که به لحاظ عقلانی – رفتاری در تضاد می باشند . همچنین تضاد های بین نسلی ؛ تضاد های قومیتی ؛ تضاد های جنسیتی ؛ تضاد های طبقاتی ( اقتصادی ) تضاد های احترام و جایگاه ( تضاد منزلتی ) و… عاملی شده است . که جامعه ی شهروندی ایران بیش از هر زمانی بسمت چند پاره گی ؛ آشوب ؛ چالش درونی ( آنومی و آنتروپی اجتماعی ) پیش رود .
آنچه بر میزان خطر ات گسستگی اجتماعی اضافه می کند ؛ افزایش بحران های روانی : ناشی از چالش های فقر فزاینده ی درآمد خانوار- احساس نا امنی اقتصادی – فشار سیاسی – بحران های بین المللی کشور – نا امیدی از آینده – نابودی ثروت نسلی ( ویران شدن اندوخته های مالی خانوارها ) … است .
بدیهی است که روند کنونی فاجعه – هر لحظه با کارکرد و مداخله ی سازمان های دولتی ؛ شهرداری ؛ سازمان مالیاتی و…- افزوده می شود .
آنچه که به شتاب مصیبت می افزاید ؛ بالا رفتن میزان تبعیض : بین مشاغل ( بنگاه های اقتصادی ) – انسان ها – اقوام – زن و مرد – … است .
مصطفی ساشا امروز تلفنی گفت : من دارویی برای زیبایی ساخته ام . این دارو از تخم موریانه ی نر به دست آمده است . و هم اکنون می خواهم به کمک معاون وزارت … این دارو را به تولید تجاری برسانم . می خواهی نماینده ی شرکت دارو سازی ما باشی ؟
دقایقی نگذشت که کودکی گفت
:
آقا به من کمک کنید . من از دیشب هیچ غذایی نخورده ام . سرم درد می کند . خواهش می کنم …
و من پژوهشی را به خاطر آوردم که در شهرستان … انجام دادم . در آن شهرستان هر روز- یک شهروند – توسط سلاح سرد به قتل می رسید .
نتیجه ی تحقیقات شگفت انگیز بود . معلوم شد که در آن شهرستان ؛ شهروندان کمبود شدید ویتامین های حیاتی دارند . – کمبود ویتامین عاملی اصلی خشونت بود – …
آیا افزایش : سو تغذیه ؛ فقر ؛ بیکاری ؛ تبعیض ؛ مداخله ی دولت در زندگی شهروندان ؛ فقر درآمدی و … جامعه ی ایران را بسوی شورش – جنگی خونبار- نمی برد ؟
آیا این توهم است و یا واقعیتی که باید از آن ترسید ؟
مطالب مشابه :
مدفوع خونی؛ علل و درمان
«طب اسلامی و ایرانی» - مدفوع خونی؛ علل و درمان - طب اسلامی یعنی فقط آن چیزی که از سرچشمه ی
آزمایش مدفوع به چه درد می خورد؟
رنگ مدفوع:زرد،قهوه ای،سبز،سیاه و قرمز.معمولا مدفوع طبیعی دارای رنگ قهوه ای است و با رژیم
نکاتی در مورد مدفوع نوزادان
نی نی وب - نکاتی در مورد مدفوع نوزادان | همه چیز در مورد نی نی ها و کودکان دوست داشتنی | سینما
آزمایش مدفوع
آزمایشگاه دکتر رضا پوردستگردان - آزمایش مدفوع - در این وبلاگ اطلاعات علوم آزمایشگاهی ارائه
مروری بر علل تغییر رنگ مدفوع
علل سیاه شده مدفوع: خونی که از معده آمده -علل سفید و زرد شدن مدفوع:
مروری بر علل تغییر رنگ مدفوع
علل سیاه شده مدفوع: علل سفید- زرد شدن مدفوع: مصرف داروهای ضد اسید معده- مصرف زیاد شیر- وجود
نکاتي درباره مدفوع نوزاد
اگر مدفوع کودک بدون استفاده از مکمل آهن سیاه باشد یا همراه با سفت یا شلشدن مدفوع شیرخوار
رنگ مدفوع در تشخیص بیماریها
تغییر رنگ مدفوع به سیاه درصورتی که خونریزی در شوند هم موجب رنگدار شدن مدفوع می
درمان ورم معده یا گاستریت
گاهی اوقات ممکن است ورم معده در صورت طولانی شدن پیچه، سیاه شدن مدفوع در اثر مدفوع . جزء
مدفوع ماده خر سیاه
مدفوع خر ماده ی سیاه – را تجویز می کنند ؛ که با شیر ( ویران شدن اندوخته های مالی
برچسب :
سیاه شدن مدفوع