آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای تفرقه افکن
آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای تفرقه افکن
آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای تفرقه افکن در بازتاب انحرافی از تفکر شیعی
امروزه رسانه ها نقش مهمی در شناساندن مکاتب زنده و پویای بشری به جهانیان دارند. با وجود انتشار کتاب ها و مقالات مختلف از سوی دانشمندان هر مکتب، اما تعداد زیادی هستند که به خاطر شلوغی فراوان در سبک زندگی قرن معاصر، اخبار و اطلاعات خود را از راه صفحات اینترنتی و شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای به دست می آورند.
پیروان مکتب تشیع و رهبران آنها نیز، با توجه به اینکه مکتب خود را مکتبی جهانی و برای هدایت تمام انسان ها می دانند، چون دیگر ادیان و افکار بشری تلاش دارند با استفاده از این ابزار، اندیشه ها و عظمت های شیعه را به دیگران مخابره کنند.
با وجود فعالیت شبانه روزی و ارزنده برخی گروه ها در این حوزه های رسانه ای، در این بین نیز شبکه هائی حضور یافتند که به جای ترویج واقعیت شیعه، سمت پررنگ فعالیت خود را به تحریک احساسات عاطفی مذاهب گوناگون بر علیه همدیگر قرار دادند.
شیعه و سنی را دو گروه کاملا بیگانه و دشمن پشت پرده همدیگر معرفی می کنند که هر کدام دیگری را باطل محض دانسته و شب و روز در فکر سرنگونی هم هستند. هرکدام دیگری را از یهود بدتر می داند و ذکر نمازشان لعن و نفرین همدیگر است.
خیالبافی هائی که در دنیای واقعی، جائی جز در بین عده ی کمی افراد افراطی شیعه و سنی ندارد.
در قریب به اتفاق شهرهایی که شیعه و سنی در آنها به صورت مختلط با هم زندگی می کنند، بازی کودکان، ازدواج جوانان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، خدمت سربازی و تجارت شیعه و سنی و حتی جشن و عزای آنان، چنان به هم گره خورده است که کسی جدای از اختلاف در برخی فروعات فقهی و دینی- که در درون فقهای شیعه و سنی نیز این تفاوت ها طبیعی است- تفاوتی محسوس و قابل توجه در بین مردم نمی بیند.
در حالی که چنین برادری و صمیمیتی در این اختلاط ها حاکم است، شیطنت افراد تندوری شیعه و سنی که جاهلانه یا عالمانه عروسک خیمه شب بازی دشمنان مسلمانان قرار می گیرند، سعی دارد این اتحاد را بر هم بزند تا با گل آلود شدن این آب زلال، زمینه ی ساز ادامه حیات صهیونیست پلید و بهره برداری های دشمنان اسلام از منابع عظیم سرزمین های اسلامی و از بین بردن فرهنگ دینی آنها باشد. دشمنانی که تنها به فکر منافع خود در منطقه اسلامی هستند و شیعه و سنی برایشان اهمیتی ندارد.
دغدغه این نوشتار، نقدی برادرانه بر نقش آفرینی برخی شبکه های به اصطلاح شیعی است که مبادا بر خلاف غرض دینی و شرعی در ترویج اسلام و معنویت، به مهره ای تبدیل شده باشند که در زمین حریف بازی می کند.
شبکه هائی که برای افرادی که شناخت کافی از شیعه ندارند یا تازه می خواهند با شیعه آشنا شوند، تصویری ناروا از شیعه ارائه می دهند.
نمایش آنها از روضه، گردآمدن عده ای جوان نیمه عریان است که عوعو می کنند و چندین ساعت بالا و پائین می پرند.
مضمون برخی سخنرانی هایشان اهانت به بزرگان و مقدسات عده ای از مردم مسلمان عربستان و عراق و افغانستان و … است که به دور از جنجال های اعتقادی و کلامی، محتاج نان شبشان هستند و کم و بیش این اهانت ها برایشان بازگو می شود و احساساتشان را علیه شیعیان تحریک می کند!!
در برخی موارد نیز با اهانت به رهبری جمهوری اسلامی ایران و مراجع بزرگ تقلیدی که هم نظر با آنان نیستند، الفاظ ناپسند و واژه “دجال” یعنی فریبکار را به کار می برند. فراموش می کنند که اگر حیاتی برای شیعه و اسلام هست، به برکت همین فقها و علمائی است که آنان نیز دغدغه مشکلات دین و دنیای مردم را دارند و اهانت به آنان ثمری جز تضعیف بنیان علمی و معنوی تشیع ندارد.
هر چند خود اهل علم باشند، اما لازم است این احادیث و توقیعات به آنها تذکر داده شود که امامان معصوم، دانشمندان و راویان احادیث را در عصر غیبت تکیه گاه مردم قرار داده اند.
تصویری که آنان از ایام محرم و سوگ حسینی (علیه السلام)از شیعیان مخابره می کنند، عکس و فیلم افرادی است که آلات قتاله ای مانند شمشیر و خنجر و … بر دست گرفته اند و بر سر و صورت خود و کودکان و نوجوانانشان می زنند. تصاویری خون آلود و پر از خشونت خودزنی که می تواند بهترین ابزار برای برانگیختن تنفر بیینده و شیعه هراسی او باشد.
این را اهل انصاف پاسخ بگویند؛ اگر مکتبی را اینگونه برای شما رسانه ای می کردند، چه قضاوتی می کردید؟؟؟
آیا در درونتان تمایلی به شنیدن بقیه سخنان رهبران این مکتب پیدا می کردید؟؟؟
آیا حس می کردید این مکتب ناگفته هائی دارد که گمشده ی وجدان بیدار شماست؟؟؟؟
آیا برای کسانی که اولین بار صحنه های قمه زنی و خودزنی ها را می بینند، ناخودآگاه حس انزجار دست نمی دهد و با زبان بی زبانی این افراد را جاهل و متوحش محسوب نمی کنند؟؟
تاکنون فکر کرده اید که دشمنان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) با چه آماری این تصاویر و کلیپ ها را در جلسات خصوصی و عمومی و شبکه هایشان نمایش داده و بر “تیشه زدن ما بر ریشه مان”پوزخند زده اند؟
باید بر مظلومیت شیعه گریست که اینقدر وارونه تبلیغش کرده اند که برخی تصور می کنند «هراس از شیعه» کلیدی تر و مهم تر از «هراس از صهیونیست» است.
مکتب کودک کش و جانی صهیونیسم کجا و مذهب شیعه ای که قرن ها حامی مظلومین و مستضعفان بوده و برای مبارزه با ظلم و ستم و در راه ترویج عدالت و پاکی هزاران شهید و جانباز فدا کرده است کجا؟ مکتبی که طلایه دار مبارزه با استکبار در عرصه های بین المللی است و برای این مبارزه و مقاومت هزینه های انسانی و مالی فراوانی داده است.
واقعیت شیعه، امرها و نهی های قرآن و نهج البلاغه است. امر به عدل و احسان، امر به مهربانی بر یتیمان و دستگیری مستضعفان. و نهی از شرک و زنا و ظلم و بی بندوباری.
واقعیت شیعه علی (علیه السلام) است که بر دزدیده شدن خلخال از پای زن یهودی نیز شکوایه می کند.
واقعیت شیعه، نامه به مالک اشتر است که «ای مالک؛ بر مردمان حکومتت چون حیوان درنده مباش و با آنها مهربان باش، که آنها یا در خلقت شبیه تو هستند و انسانی چون تو اند یا برادر دینی تو هستند»[۱].
واقعیت شیعه، ائمه علیهم السلام هستند که بیش از آنکه با سخن خویشتن، افراد را به سمت دینداری می آوردند، با اخلاق نیکو و مدارا با جاهلان سبب گرایش آنان به مکتب تشیع می شدند.
واقعیت شیعه، دانشگاه چهارهزار نفری امام صادق (علیه السلام) و مناظره های امام رضا (علیه السلام) با مکاتب گوناگون است.
واقعیت شیعه کرم و بخشش امام مجتبی و عفو و کظم و گذشت امام کاظم (علیهما السلام) است که با سبّ کنندگان نیز آنگونه رفتار می کردند که از کردار خود پشیمان می شدند.
در احوال برخی عارف مسلکانی که به معرفتشان در مدرسه خاندان وحی نبوده است می گویند که خود را چون سگی می کردند تا تکبرشان از بین برود. آیا عرفان ما عرفان عزتمندانه و پرکرامت امام حسین (علیه السلام) است که فرمود: «هیهات من الذله» یا عرفان شبلی ها و صوفی ها و …
واقعیت شیعه، تلاش در علم و علم آموزی و رسیدن به قله ی علم و تقوا در جهان است. علمی همراه با تقوا که به جای ابزار شدن در کشتار بشر و ستم بر بشریت، انسان را به اوج خداباوری و ایمان به عظمت دستورات او برساند و صلح و آرامش را به سراسر جهان هدیه نماید.
گاهی در توجیه این اعمال موهن و ناپسند می گویند: این زبان عشق است و شما درک نمی کنید….
برادر عزیز! وقتی من شیعه که چون تو اهل روضه و عزاداری هستم این کارهای تو را درک و هضم نمی کنم، بدان که دیگران به طریق اولی تو را نمی فهمند. پس تا وقتی برادران دینی تو و دیگرانی که عظمت خیالی رفتار تو را درک نمی کنند به فهم مناسب برسند، صبر کن که مبادا با برداشت اشتباه از رفتار و گفتارت، باعث وهن مذهب باشید.
خداوند متعال نیز از صفای طینت مسلمانانی که به پیامبر(صلی الله علیه و آله) خطاب می کردند:«راعنا»آگاه بود. این کلمه در زبان یهود به این معنا بود که «چوپان ما باش». آیه نازل شد که ای مسلمانان به جای کلمه ای که باعث تمسخر و خواری شما نزد دشمنانتان می شود بگویید: «انظرنا و اسمعوا لنا» (به ما نگاه کن و سخن ما را گوش بده) تا ابزاری بر علیه شما در دست دیگران نباشد.[۲]
امام صادق علیه السلام در کنار توصیه به برخی آداب اخلاق اجتماعی مانند حسن همسایگی و اخلاقی فرمودند: زینت ما باشید نه باعث خواری ما.[۳]
قطعا این حدیث فراتر از انجام واجبات و ترک محرمات، نظر به رعایت آداب اجتماعی دارد که رعایت آنها مایه زینت مکتب و عدم رعایتشان باعث وهن مذهب است. اگر کارهایتان حرام هم نباشد، یقین بدانید ناگوار و نارواست. مانند گذاشتن آفتابه بر سر سفره به جای پارچ آب؛ گرچه حرام نیست اما مایه خواری میزبان و ناراحتی مهمان است.
هیچ شیعه ای نمی تواند عزادار بر مصیبت های ائمه مظلوم (علیهم السلام) نباشد که این عزاداری ها اقتدای به سیره اولیاء و هم ناله شدن با امام عصر (سلام الله علیه) است. اما می توان به گونه ای عزاداری کرد که اشک هایمان سیلاب بر آتش فتنه ها و نابود کننده دشمنان حقیقی مان باشد و نه مایعی آتش افزا بر علیه خودمان!!
باورش سخت است که برخی این شبکه ها را مبلغ مکتب شیعه بدانیم در حالی که نه موضع حسینی و علوی دارند و نه رسالت زینبی.
به واقع چرا برای غزه و عراق ستمدیده رگ گردن کلفت نمی کنند و نوک ناسزایشان را تنها به سوی مقدسات عده ای سنی بیچاره عربستانی و کویتی و عراقی و افغانی و … که محتاج به نان شبشان هستند گرفته اند؟؟؟ ناسزاهائی که نه تنها مستند دینی ندارد بلکه در کنار روایات عام و خاص که مؤمن را از سبّ و ناسزا به دیگران و مقدساتشان بازداشته است[۴]، در آیات و روایات اهل بیت (علیهم السلام) بسیار وارد شده است که آنان امر بر مدارا و همزیستی با دیگر مکاتب و ادیان نموده اند. مانند امر به سلام کردن به آنان و عیادت بیمارانشان و شرکت در تشییع جنازه و حضور در نماز جماعتشان و …[۵]
قرآن کریم، کتابی آزاداندیش است که با وجود آنکه تنها دین پذیرفته شده نزد خداوند را اسلام می داند، در مورد سبک معاشرت و همزیستی با اهل کتاب می فرماید:
«لا یَنْهاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطینَ»[۶].
ترجمه: [امّا] خدا شما را از کسانى که در [کار] دین با شما نجنگیده و شما را از دیارتان بیرون نکردهاند، باز نمىدارد که با آنان نیکى کنید و با ایشان عدالت ورزید، زیرا خدا دادگران را دوست مىدارد.
قطعا رفتار نیکو با مسلمانان، اگر هم رتبه با اهل کتاب نباشد کمتر از آن نیست.
و السلام علی من اتبع الهدی.
عبدالرضا بختیاروند/ www.fetan.ir
استاد حوزه و دانشگاه (جامعه الزهرا (سلام الله علیها) قم و دانشگاه آزاد یادگار امام شهر ری)
یارانامه ایرانی : [email protected]
[1] نهج البلاغه، نامه به مالک اشتر(نامه شماره ۵۳).
[۲]سوره بقره، آیه ۱۰۴٫ «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَقُولُوا راعِنا وَ قُولُوا انْظُرْنا وَ اسْمَعُوا وَ لِلْکافِرینَ عَذابٌ أَلیمٌ». ترجمه: اى کسانى که ایمان آوردهاید، نگویید: «راعنا»، و بگویید: «انظرنا»، و [این توصیه را] بشنوید؛ و [گر نه] کافران را عذابى دردناک است.
[۳]اصول کافی، ج۲،ص ۷۷٫عَلَیْکَ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ الْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَادِ وَ صِدْقِ الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ وَ حُسْنِ الْخُلُقِ وَ حُسْنِ الْجِوَارِ وَ کُونُوا دُعَاةً إِلَى أَنْفُسِکُمْ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ وَ کُونُوا زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا شَیْناً وَ عَلَیْکُمْ بِطُولِ الرُّکُوعِ وَ السُّجُودِ…
[۴] مانند: سوره انعام، آیه ۱۰۸«وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَیُنَبِّئُهُمْ بِما کانُوا یَعْمَلُونَ». ترجمه: و آنهایى را که جز خدا مىخوانند دشنام مدهید که آنان از روى دشمنى [و] به نادانى، خدا را دشنام خواهند داد. این گونه براى هر امتى کردارشان را آراستیم. آنگاه بازگشت آنان به سوى پروردگارشان خواهد بود، و ایشان را از آنچه انجام مىدادند آگاه خواهد ساخت.
[۵] مانند: اصول کافی، ج۲،ص ۲۱۹٫ إِیَّاکُمْ أَنْ تَعْمَلُوا عَمَلًا یُعَیِّرُونَّا بِهِ فَإِنَّ وَلَدَ السَّوْءِ یُعَیَّرُ وَالِدُهُ بِعَمَلِهِ کُونُوا لِمَنِ انْقَطَعْتُمْ إِلَیْهِ زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا عَلَیْهِ شَیْناً صَلُّوا فِی عَشَائِرِهِمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ… مبادا کاری کنید که باعث سرزنش و کنایه بر ما شود، کار بد فرزند مایه سرزنش پدرش است، در نمازشان شرکت کنید و مریض هایشان را عیادت کنید و بر جنازه شان حاضر شوید …..
[۶]سوره ممتحنه، آیه ۸٫
مأموریت تشیع لندنی برای تفرقه مسلمانان
امام حسین(ع)، فدک، اهل البیت(ع)، مرجعیت، الزهرا(س)، خدیجه، المهدی و نامهای دیگر از مقدسات شیعیان عناوین برخی شبکههای ماهوارهای است که چهار روز قبل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، برخی عوامل رسانهای آن را دستگیر و دفاتر آنها را در استانهای تهران، قم، خراسانرضوی و اصفهان پلمب نمود؛ شبکههایی که مطابق شواهد موجود و البته آنچه در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است «مرکز پخش آنها در انگلیس و امریکاست»! بر اساس این بیانیه، «اختلافافکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آنها، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ و ترویج سبکهای غلط، خرافی و خشن عزاداری، محور و رویکرد اصلی برنامههای تولیدی این دفاتر بوده است.»
اسامی و عناوین مذهبی، عمامه و ظاهر مذهبی داشتن مسئولان این شبکهها، تأکیدشان بر امام حسینی بودن و. . . ظواهر فریبآلودی را برای بسیاری از افراد مذهبی و متأسفانه ناآگاه فراهم میکند که حسب اعتقاد جذب این شبکهها و جریان منحرفی که ترویج میکنند، بشوند، بیآنکه در آغازین روزهای آشنایی با این جریان متوجه افکار انحرافی آنها به نام شیعه شوند. افراط در این شبکهها تا جایی پیش رفت که چندی قبل هیئتی از سوی سیدحسن نصرالله با استاندار قم دیدار و پیام و گلایه سیدحسن نصرالله را به وی ابلاغ کردند. در آن پیام، سیدحسن نصرالله از استاندار قم خواسته بود که برخی از این شبکهها را که از قم تغذیه میشدند، کنترل کند. سه ماه پیش نیز معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی به این شبکهها تذکر داده بود: «تذکر بپذیرند، تذکر میدهیم و دوستانه صحبت و بحث میکنیم تا قانعشان کنیم اما اگر قانع نشوند و باز در حوزه جمهوری اسلامی باشند از نیروهای امنیتی و سازمانهای مربوطه کمک میگیریم.» به نظر میرسد آنچه اکنون وزارت اطلاعات انجام داده است، تحقق همین هشداری است که گویا مدیران شبکههای مذکور چندان آن را جدی نگرفته بودند.
این نوشتار مروری بر عقاید افراطیونی است که به نام شیعه فعالیت کرده و موجبات تفرقه بین مذاهب اسلامی و بدعتگذاری در دین و وهن مذهب شیعه را فراهم میکنند؛ جریانی که شاید لازم بود پیش از اینها سربازان گمنام امام زمان(عج) را در ایران مقابل خویش ببینند؛ سفرهای که دشمنان اسلام برای مذهبیها پهن کردند، چون میدانستند با شیوههایی دیگر نمیشود آنان را فریفت.
ترویج اسلام منهای سیاست
مدیران این شبکهها و ادارهکنندگان هیئتهای مذهبی این جریان همواره تأکید میکنند که مشی آنان غیرسیاسی است و سیاسی بودن آنها همین «امام حسینی بودن» آنهاست. آنها معتقد هستند که هیئتهای مذهبی به هیچ عنوان نباید وارد سیاست شوند. این در حالی است که اولاً اسلام احکام اجتماعی و سیاسی بسیاری دارد که اجرای آنان جز با ورود مسلمانان به عرصه سیاست و حکومت امکانپذیر نیست، ثانیاً مگر میشود امام حسینی بود و سیاسی نبود؟! اگر دغدغه تشکیل حکومت اسلامی و اجرای احکام اسلام از طریق تشکیل حکومت نبود، پس امام حسین (ع) برای چه دست به قیامی زد که میدانست پایان آن شهادت خود و خانوادهاش و به اسارت رفتن زنان است؟!
به نظر میرسد ترویج این دیدگاه در راستای کوتاه کردن دست فقها از حکومت است تا حاکمانی که چندان دغدغه دین ندارند بر مسلمانان مسلط شوند. چنانچه مدیر یکی از این شبکهها که خود معمم است، در گفتوگو با شبکه تلویزیونی VOA (صدای امریکا) و در پاسخ به این پرسش که اگر اکنون جمهوری اسلامی ساقط شود، شما در رژیم آینده چه نقشی برای روحانیون متصور خواهید بود، میگوید: «نقش تبلیغی و ارشادی» یعنی همان نقشی که بسیاری از روحانیون درباری زمان پهلوی هم ایفا میکردند، یعنی همین منبر رفتنها برای روحانیت کافی است و نیازی نیست حکومت را دست بگیرند، آن هم منبر رفتنهایی که مطابق آنچه این جریان میخواهد، هیچ از سیاست نگوید و لاجرم صرفاً بیان احکام غسل و نماز و روزه باشد! و بیان اسلامی باشد که برای هیچ ظالم و مستکبری خطری ایجاد نکند.
توهین به مقدسات اهل سنت
قصه توهینهای وقیحانه این جریان به مقدسات اهل سنت و آتش زدن بر همزیستی مسالمتآمیز شیعه و سنی در جهان اسلام قصه پرغصه و مفصلی است که جنگ و جدلهای کلامی و حتی خونینی را میان شیعه و سنی رقم زده است. این جریان معتقد است که برائت از دشمنان اهل بیت(ع) باید علنی ابراز شود و البته مقدمه چنین عقیدهای هم آن است که تمامی اهل سنت دشمنان اهل بیت(ع) هستند. در همین راستا نسبتهایی وقیح و ناروا به عایشه، همسر پیامبر(ص) دادند و با الفاظی زشت درباره وی کتاب نوشتند (نوشته یاسر الحبیب) که آرامش شیعه و سنی را در کویت و عربستان و لبنان و عراق برهم زدند. گرچه این غائله با فتوای حضرت آیتالله خامنهای مبنی بر حرمت اهانت به همسران پیامبران و استقبال علمای الازهر از این فتوا به پایان رسید اما این تنها یکی از غائلههایی بود که این جریان ایجاد کرد. گرفتن جشن در سالروز فوت عایشه یا خلفای اهل سنت و پخش مراسمهای آنان از شبکههای ماهوارهای مذکور غیر آنکه شدیداً بر آتش اختلافات مذهبی مسلمانان میدمد، چهرهای فحاش و توهینکننده از شیعه ارائه میدهد که به هیچ روی با حقیقت نظرات و اعمال علمای شیعه همخوانی ندارد. بسیاری از اهل سنت وقتی با چنین توهینهایی مواجه میشوند، چون نمیتوانند دست به اقدام متقابل در توهین به مقدسات شیعیان بزنند (مثلاً خود را مجاز به توهین به دختر پیامبر نمیبینند) خشمشان در قتل شیعیان بروز پیدا میکند.
عالم وهابی، شیخ عبدالعزیز آل شیخ میگوید: «شکر خدا بعد از حرفهایی که یاسر الحبیب زد، بسیاری از جوانان اهل سنت که تازه شیعه شده یا تمایل به شیعه شدن داشتند، دوباره به مذهب حقه اهل سنت بازگشتند.» اعلام هفته برائت در ربیعالاول که مقابلهجویی با اقدام جمهوری اسلامی ایران در اعلام هفته وحدت است نیز از دیگر اقدامات این گروه است که شدیداً اعتراض علمای شیعه و سنی را موجب شد در این هفته آنان به برائت از مقدسات اهل سنت میپردازند.
اصرار بر عزاداریهای خاص و موهن
دیوارهای منازل بزرگان این جریان که ادعای مرجعیت دارند، در روز عاشورا با نایلون پوشیده شده و با جمعآوری فرشها و وسایل، مکان در اختیار عزاداران قرار میگیرد تا اقدام به قمهزنی کنند! بعدتر هم بزرگان این فرقه روی همین خونها راه میروند و این عمل را نه تنها مطابق فتوای مراجع تقلید میدانند (که دروغ است) بلکه قمهزنی را دارای تأییدیه از سوی امام زمان عجلاللهفرجه میدانند! ادعایی که دروغ بودنش حتی نیاز به استدلال هم ندارد. تصاویر این خونریزیها از شبکههای ماهوارهای این جریان و سایتهای اینترنتی آنان با افتخار پخش شده و به موج شیعههراسی و اسلامهراسی غرب دامن میزند. راه رفتن زنان روی خار، راندن اسبها بر بدن عزاداران و. . . نیز از شیوههای موهن عزاداری این فرقه انحرافی است که هیچ استناد روایی نداشته و رسماً بدعت در دین خداست و نیز موجب وهن شیعه میشود. نکته جالب مصاحبه صدای امریکا با اینان در مورد قمهزنی است که آنها جمهوری اسلامی را به دلیل مخالفت با قمهزنی تقبیح میکنند و این خود تبلیغی برای جمهوری اسلامی است.
تقبیح کمک مالی به فلسطین
این جریان افراطی فلسطینیها را ناصبی معرفی کرده و با چنین حربهای کمک به آنان را حرام میداند و حتی تبلیغ میکند که به جای آزادی قدس باید برای آزادی بقیع تلاش کرد، یعنی دقیقاً تبلیغ میکند که به جای اسلحه کشیدن بر صهیونیستها با مسلمانان دیگر درگیر شویم! تمسخر شهادت محمد الدوره، نوجوان فلسطینی در شبکه امام حسین(ع) از اقدامات آنان است. رهبر معظم انقلاب تأکید کردهاند که ناصبی معرفی کردن فلسطینیها یک توطئه حساب شده از سوی دشمنان اسلام است.
توهین به علمای اسلام
توهین اعضای این جریان به علمای اسلام وجه تاریکی از عملکرد آنان است که همه آن قابل بیان نیست. کافر دانستن آیات عظام سیستانی و بهجت و مطهری و صدر و خامنهای و لعن رهبر معظم انقلاب و سیدحسن نصرالله و. . . از اقدامات زشت این جریان است که ابایی از بیان علنی آن ندارند و در این مسیر از الفاظ زشت استفاده کرده و هیچ گونه حرمتی برای علمای بزرگ شیعه قائل نیستند. با این حال معلوم میشود که آنان نه فقط علیه اهل سنت فعالیت کرده بلکه علیه شیعه ناب نیز مواضع تند و اهانتآمیزی دارند و بذر نفاق و دشمنی را حتی میان خود شیعیان نیز بارور میسازند.
تأمین بودجه از لندن
به گفته مدیران یکی از این شبکهها، اداره یک ماهه یکی از این ۱۳ شبکه چیزی نزدیک ۱۰۰هزار دلار هزینه دارد و وقتی پاتوق این آقایان لندن و شبکههای امریکایی است و شبکههایشان هم هیچ برنامه تبلیغی برای تأمین مالی خویش ندارند و در راستای اهداف امریکا و انگلیس هم فعالیت میکنند، میتوان دریافت منابع مالی این ۱۳ شبکه ماهوارهای و حوزه علمیه در لندن و سایتهای متعدد از کجاست! مرور کنیم صحبت حضرت آقا را در شهریور سال ۹۲ که «آن تشیعی که از لندن و امریکا بخواهد برای دنیا پخش شود، آن تشیع به درد شیعه نمیخورد.» و این همه تازه بخشی از بدعتها و تحریفات این جریان است.
کبری آسوپار
روزنامه جوان
افشای سخنان خاخام یهودی در مورد توطئه علیه شیعیان
محتوای این فیلم که از یک جلسه یهودی به بیرون درز کرده به اعترافات خاخام های یهودی ساکن سرزمین های اشغالی در مورد توطئه علیه شیعیان و مسلمانان است.
مطالب مشابه :
" بعد 1 سال بالاخره برگشتیم + طلایه "
نگاه عدل پرور. روزی طلایه که از قضا به هیچ وجه نمیتونیم کتاب برای دانلود بذاریم
آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای تفرقه افکن
دانلود کتاب الکترونیک . دانلود خبرنامه الکترونیکی فرقه نیوز. دانلود رایگان کتب فرقه
برچسب :
دانلود کتاب طلایه نگاه عدل پرور