نمونه سوالات عکاسی برای آزمون های ادواری -سیاه وسفید -رنگی -عکاسی آتلیه
1- كدام گزينه مربوط به كاركردهاي نور در عكاسي مي باشد؟ | |||
الف) درجه حرارت نور |
ب) تلطيف كننده ها | ||
ج) نور مصنوعي |
د) اكسپوز (Expuse) | ||
2- تعريف كلوين: | |||
الف) كلوين در عكاسي سياه و سفيد رنگهاي همرنگ خود را روشن تر مي كند. | |||
ب) كلوين فلزات را در درجه 273- سانتي گراد ذوب مي كند. | |||
ج) واحد اندازه گيري حرارت رنگ نور مي باشد با حرف اختصاري K. | |||
د) مهمترين عامل ارتقاء يك تصوير هنرمندانه. | |||
3- در نورپردازي براي اينكه يك تصوير تخت و بي روح جلوه نكند چه بايد كرد؟ | |||
الف) بايد فضا را از نور يكنواخت دور كرد. | |||
ب) بايد از ديافراگم باز استفاده كنيم. | |||
ج) بايد نور مستقيما به موضوع بتابد. | |||
د) بايد از فيلتر اصلاح كننده استفاده شود.
| |||
4-اگردرعكاسيازنورتلطيفكنندهاستفادهشود،تصاويردارايچهمشخصاتيميشود؟ | |||
الف) تصوير برجسته به نظر مي رسد | |||
ب) از خشونت و تندي سايه هاي اصلي كاسته مي شود | |||
ج) باعث شفافيت و تفكيك تارهاي زبري مو مي شود | |||
د) تصوير را تحت و مسطح به نمايش مي گذارد. | |||
5- كدام يك از گزينه هاي زير اهداف نور پشت را نشان مي دهد؟ | |||
الف) تصوير را از پس زمينه جدا مي سازد و در خطوط مرزي لبه ها را آشكار مي سازد. | |||
ب) هدف اين نور تقويت كننده نور اصلي است. | |||
ج) براي محو و ناپديد كردن جزئيات اجسام به كار مي رود. | |||
د) هدف نمايش تصويري واضح و سه بعدي. | |||
6- (در آن نور در يك محدوده دايره شكل كه اطراف آن تاريك است قرار گرفته و محدوده اي مشخص را روشن مي نمايد.) اين جمله با كدام گزينه مرتبط است؟ | |||
الف) نور پروانه اي |
ب) نور رامبراند | ||
ج) نور مو |
د) نور تلطيف كننده | ||
| |||
7- ابزارهاي كمكي در نورپردازي عبارتند از؟ | |||
الف) محدودكننده ها و منعكس كننده ها |
ب) فلاش ها | ||
ج) بازتابنده ها |
د) پروژكتورها | ||
8- از مشخصه هاي پروژكتورهاي اسپات لايت؟ | |||
الف) اغلب مجهز به فن خنك كننده هستند و مورد استفاده تصويربرداري در مجالس و با لامپهاي قلمي و سوزني كار مي كند. | |||
ب) باريكه قابل كنترلي از نور ارائه مي دهند – روي پايه u يا y شكل متصل مي شود و در نورپردازي تئاتر – سيرك و جشن تلويزيوني استفاده مي شود. | |||
ج) اينلامپها نيمهكرويهستندوسطح داخليآنها نقره اند و مي توانند نور زيادي توليد كنند. | |||
د)دارايلامپهايدوقطبيكشيدهوبزرگهستندوبا دو درب فلزي مي تون نور آنهاراكموزيادكرد. | |||
9- از پروژكتورهايكاسهاي معمولا براي روشن كردن كدام مورد استفاده مي شود؟ | |||
الف) براي روشن كردن پس زمينه و بگراند | |||
ب) براي روشن كردن فضاي داخلي استوديوها | |||
ج) براي روشن كردن اطراف محيط فيلمهاي خبري | |||
د) هيچكدام | |||
10- كدام گزينه مربوط به عملكرد فيلامان يا افروزه در لامپ يا چراغ مي باشد؟ | |||
الف) رنگهاي قرمز را به خوبي جلوه مي دهند | |||
ب) دراثرعبورجريان برق افروزه روشن و فروزان مي ود و تابش هاي نوري را منتشر ميكند. | |||
ج) سبب مي شود انرژي زيادي به عنوان گرما تلف نشود. | |||
د) موجب مي شود تا نور لامپها يا چراغها به صورت ته مايه اي از صورتي كم رنگ ديده شود. | |||
11- معايب لامپهاي تنگستن (tungsten-lamp) عبارتند از: | |||
الف) اين لامپها خيلي زود از بين مي روند. | |||
ب) انرژي زيادي تلف مي كند و به دليل صورت گرفتن عمل تبخير – درون حباب لامپها تيره مي شود. | |||
ج) اين لامپها داراي روشنايي زيادي نيستند | |||
د) گزينه الف و ج صحيح است. | |||
12- جمله: لامپي است با خاصيت تركيب يا تنگستن در واكنشي دوجانبه كه با گرما كنترل مي شود و فرآيند دوراني حياتي تازه به وجود مي آورد. از مشخصه هاي كدام لامپ است؟ | |||
الف) لامپ تنگستن |
ب) لامپ فلورسنت | ||
ج) لامپ تخليه اي |
د) لامپ تنگستن – هالوژن
| ||
13- با توجه به مقياس كلوين پايين ترينرنگ وبالاترينرنگلامپهارامشخص كنيد. | |||
الف) پايين ترين رنگ – نارنجي تيره، بالاترين رنگ – آبي سير | |||
ب) پايين ترين رنگ – نارنجي ، بالاترين رنگ – سبزآبي | |||
ج) پايين ترين رنگ – زرد و قرمز، بالاترين رنگ – آبي | |||
د) پايين ترين رنگ – خاكستري، بالاترين رنگ – سفيد | |||
14- كدام مورد به كاربرد فلاش ها اشاره كرده است؟ | |||
الف) جبران كننده كاستي نور و ايجاد سايه | |||
ب) خارج ساختن موضوع ازحالت ضدنور – ثابت كردن حركتهاي سريع درمحيطهايكم نور | |||
ج) افزايش ديافراگم | |||
د) با نوري مستمر بر نقطه اي خاص از تصوير تأكيد مي كند. | |||
15- عدد سينكرونيزه را تعريف نماييد؟ | |||
الف) يك يا چند عدد سرعت شاتر ثابت كه اغلب با رنگي خاص و يا گزينه رعد و برق مشخص شده است. | |||
ب) عددي مربوط به ديافراگم مي باشد كه معمولا با رنگ سبز و نارنجي بر روي دوربين ديده مي شود. | |||
ج) عددي مربوط به نورسنجي دوربينهاي ديجيتال. | |||
د) اين عدد حساسيت فيلم را نشان مي دهد. | |||
16- عدد متراژ با كدام گزينه مرتبط مي باشد؟ | |||
الف) نشان دهنده فاصله منبع نور تا بگراند موضوع | |||
ب) نشان دهنده فاصله فلاش تا موضوع | |||
ج) نشان دهنده ديافراگم باز و فاصله كم موضوع | |||
د) نشان دهنده فاصله منبع نور تا موضوع | |||
17- كدام گزينه دقيق ترين و مطمئن ترين روش محاسبه ديافراگم كدام گزينه است را نشان مي دهد؟ | |||
الف) جدول فلاشها |
ب) دستگاه فلاش متر | ||
ج) نورسنج |
د) هيچكدام | ||
18- روش استروبوسكوپي يا اوپن فلاش به كدام گزينه مرتبط مي شود؟ | |||
الف) القاي حركت در عكاسي – استفاده از سرعت B در تاريكي محض – فلاش الكترونيكي | |||
ب) باز بودن دريچه شاتر دوربين براي لحظه اي | |||
ج) استفاده از فلاشهاي رنگي و استفاده مكرر | |||
د) هيچكدام | |||
19- گزينه صحيح را انتخاب كنيد؟ | |||
الف) شيئي رنگين، نور و يا رنگ را به طيف نور اضافه مي كند. | |||
ب) شيئي رنگين، نورهاي مكمل را جذب مي كند و نورهاي هم خانواده را منعكس | |||
ج) شيئي رنگين، نورهاي هم خانواده را جذب و نورهاي مكمل را منعكس مي كند. | |||
د) هيچكدام. | |||
20- عملكرد فيلتر زرد عبارت است از؟ | |||
الف) نورهاي زرد و روشن هم خانواده خود را عبور مي دهد و رنگهاي مكمل (آبي) را تيرهتر مي كند. | |||
ب) در عكسبرداري هوايي كاربرد دارد و در صحنه هاي موحش و غيرطبيعي استفاده ميشود. | |||
ج) روشن ساختن رنگ آبي و تيره كردن رنگ سبز. | |||
د) گزينه الف و ج صحيح است. | |||
21-آيااندازهقطرروزنه كهبرروياتاقكتاريكتعبيهشدهرويتصويرايجادشدهتأثيري دارد؟ | |||
الف) اگر قطر روزنه كوچك باشد تصوير پررنگ تري خواهيم داشت. | |||
ب) اگر قطر روزنه كم باشد تصوير كم رنگي خواهيم داشت. | |||
ج) قطر روزنه اتاقك تاريك هيچ تأثيري بر تصوير نمي گذارد. | |||
د) اگر قطر روزنه بيش تر باشد تصوير داراي وضوح بيشتري مي شود. | |||
22- تعريف ديافراگم در عكاسي عبارت است از؟ | |||
الف) ديافراگم تنظيم زمان نور دهي را به عهده دارد. | |||
ب) داراي تيغه هاي نازك و شيشه اي است و مانند مردمك چشم عمل مي كند. | |||
ج) ديافراگم كنترل مقدار نوري كه از عدسي مي گذرد. | |||
د) داراي دو نوع مركزي و كانوني مي باشد. | |||
23- دوربين هاي ديجيتال به چند دسته تقسيم مي شوند؟ | |||
الف) تمام اتوماتيك |
ب) SLR | ||
ج) نيمه اتوماتيك |
د) تمام اتوماتيك و SLR | ||
24- برايعكاسيازفضاييكهداراينوركمميباشدبايدازچه ديافراگمي استفاده كرد؟ | |||
الف) ديافراگم بسته |
ب) ديافراگم تأثيري ندارد | ||
ج) ديافراگم باز |
د) هيچكدام | ||
25- علت نامگذاري مسدود كننده هاي كانوني مربوط به كدام گزينه مي باشد؟ | |||
الف) محل استقرار اين نوع شاتر در مركز لنز است. | |||
ب) محل استقرار اين نوع شاتر در بدنه دوربين به موازات فيلم عكاسي | |||
ج) دورترين محل به كانون تشكيل تصوير | |||
د) گزينه الف و ج | |||
26- براي عكس برداري از سوژه هايي كه نبايد صداي زيادي ايجاد شود كدام شاتر مورد نياز مي باشد. | |||
الف) شاتر مركزي |
ب) شاتر كانوني | ||
ج) شاتر در توليد صدا نقشي ندارد |
د) شاتر پرده اي | ||
27- يكي از روشهاي نورسنجي در عكاسي: | |||
الف) نورسنجي غيرانعكاسي |
ب) نورسنجهاي داخل دوربين | ||
ج) نورسنجهاي دستي |
د) نورسنج هاي عقربه اي | ||
28- علامت اختصاري TV بر روي نورسنج به چه معناست؟ | |||
الف) تقدم شاتر |
ب) تقدم ديافراگم | ||
ج) تنظيم خودكار |
د) هيچكدام | ||
29- قدرت روشنايي در عكاسي با كدام گزينه ارتباط دارد؟ | |||
الف) عدسي مقعر |
ب) بازترين عدد ديافراگم | ||
ج) فاصله كانوني عدسي |
د) قدرت كانوني لنز | ||
30- كانونلنز، هنگاميكهبرايبينهايتتنظيمشدهباشد، دركدامگزينهواقعميشود؟ | |||
الف) در وسط سطح تصوير |
ب) در وسط لنز | ||
ج) در مركز عدسي |
د) در بي نهايت تصوير | ||
31- لايه ضدانعكاس در لنزها از چه تركيباتي ساخته شده است؟ | |||
الف) تركيبات فلوئور |
ب) سديم | ||
ج) آلومينيوم |
د) منيزيم | ||
32- واضح سازي تصوير توسط كدام گزينه انجام مي شود؟ | |||
الف) لايه ضدانعكاس |
ب) فيلترهاي رنگي | ||
ج) حلقه فوكوس |
د) عدسي | ||
33- از جمله مهمترين اشكالهاي منظره يابهاي دو لنز انعكاسي عبارتند از: | |||
الف) داراي 2 اتاقك كاملا مجزا |
ب) انعكاس تصوير روي شيشه مات | ||
ج) خطاي موازي ديد |
د) انعكاس تصوير روي اتاقك | ||
34-برايعكسبرداريازپرندگانياحيواناتوحشيبهتراستازچهلنزياستفادهشود؟ | |||
الف) لنزهاي نرمال |
ب) wide Anqle | ||
ج) Tele phote |
د) آئينه اي | ||
35- در عكاسي ورزشي – از فواصل دور بهتر است از چه لنزي استفاده شود؟ | |||
الف) نرمال |
ب) لنزهاي زاويه بسته | ||
ج) لنزهاي سوپر تله فتو |
د) لنزهاي زاويه باز | ||
36- براي موضوعات مرتفع و عمودي بهتر است از لنز .............. استفاده شود. | |||
الف) لنز چشم ماهي |
ب) لنز پرسپكتيو | ||
ج) لنز ماكرو |
د) نرمال | ||
37- مهمترين مزيت دوربين ديجيتال كدام گزينه است؟ | |||
الف) سرعت عمل |
ب) وضوح تصوير | ||
ج) شفافيت |
د) سبك وزني دوربين | ||
38- از جمله آنها فيلمهايي هستند كه نسبت به نورهاي سبز و قرمز خنثي هستند و كاربردشان در صنعت چاپ است. | |||
الف) آرتوكروماتيك |
ب) مونوكروماتيك | ||
ج) پانكروماتيك |
د) سياه و سفيد | ||
39- عوامل مؤثر بر ظهور فيلم عكاسي: | |||
الف) دماي داروي ظهور |
ب) محيطي روشن | ||
ج) آگرانديسور |
د) نگاتيو | ||
40- آگرانديسمان يعني: | |||
الف) دستگاهي براي ظهور فيلم |
ب) بزرگنمايي عكس | ||
ج) داروي ظهور فيلم |
د) هيچكدام | ||
41- وسيله تنظيم و يكنواخت كردن نور در آگرانديسور را چه مي نامند؟ | |||
الف) كلاهك |
ب) آگرانديسمان |
ج) كندانسور |
د) كاش فيلم |
42- از عوامل مهم براي ارزيابي يك عكس خوب در عكاسي: | |||
الف) نقطه، رنگ، سطح، حجم |
ب) نقطه، سطح، خط، نور | ||
ج) خط، رنگ، سطح، حجم |
د) نقطه، خط، سطح، تضاد، اندازه عكس | ||
43- عوامل تعيين كننده كادر در هنر عكاسي را مشخص كنيد: | |||
الف) موضوع – عوامل هدايت كننده چشم | |||
ب) بررسي سطح خطاي ديد – موضوع | |||
ج) قطع كادر – موضوع | |||
د) هر سه مورد صحيح مي باشد. | |||
44- خطوط مستقيم در تركيب بندي در هنر عكاسي بيانگر چه مي باشد؟ | |||
الف) هيجان و انرژي زياد |
ب) داراي ارزش نزولي | ||
ج) صراحت و دقت نظر |
د) عظمت و قدرت | ||
45- كادر طلايي در هنر عكاسي به چه معناست؟ | |||
الف) كادرهايي كه داراي تناسبات هندسي موزون | |||
ب) كادرهاي مربع مستطيل | |||
ج) كادرهاي مثلثي شكل | |||
د) كادرهايي با تقسيمات رنگي | |||
46- از رنگهاي پيش زمينه كه به تصوير عمق و بعد مي بخشند عبارتند از؟ | |||
الف) زرد – سياه – قرمز – آبي | |||
ب) زرد – ارغواني – نارنجي – قرمز | |||
ج) ارغواني – آبي – قرمز – سفيد | |||
د) سياه – زرد – قرمز – نارنجي | |||
47- وقتي نور خورشيد كاملا از پشت سر بتابد، منظره مسطح و بدون عمق به نظر مي رسد براي جبران اين حالت: | |||
الف) تابش نور خورشيد به طور مايل از يك سمت بهتر است | |||
ب) تابش نور خورشيد كاملا از بالاي سر به صورت عمودي | |||
ج) تابش نور خورشيد از روبه رو بهتر است. | |||
د) گزينه ب و ج صحيح مي باشد. | |||
48- خطوطي مانند – خطوط ساحل – بنادر – نهرها و ... بهتر است در كادربندي به صورت ..................... بيايد. | |||
الف) وسط كادر قرار بگيرند. |
ب) به طور مايل تا قطر تصوير | ||
ج) در پايين ترين قسمت كادر قرار گيرد |
د) بالاترين قسمت كادر قرار گيرد | ||
49- اگر بخواهيم همه پلانهاي تصوير واضح باشد بهتر است: | |||
الف) از يك عدسي با فاصله كانوني كوتاه و ديافراگم بسته استفاده كنيم | |||
ب) از يك عدسي با فاصله كانوني كوتاه و ديافراگم باز استفاه كنيم. | |||
ج) از فوكوس استفاده كنيم | |||
د) هيچكدام | |||
50- تعريف فاصله هيپوفوكال: | |||
الف) فاصله ميان عدسي و اولين نقطه وضوح با ديافراگم باز كه براي بي نهايت تنظيم شده است | |||
ب) فاصله ميان موضوع و اولين نقطه وضوح با ديافراگم بسته كه براي بي نهايت تنظيم شده است | |||
ج) فاصلهميانعدسيو اولين نقطهوضوح باديافراگم بستهكه براي بي نهايت تنظيم شده است | |||
د) گزينه ب و ج صحيح مي باشد. |
مطالب مشابه :
نمونه سوالات عکاسی برای آزمون های ادواری -سیاه وسفید -رنگی -عکاسی آتلیه
وبلاگ محمد مهدی تدین موغاری مدرس دانشگاه - نمونه سوالات عکاسی برای آزمون های ادواری -سیاه
نمونه سوالات آزمون ادواری آشپزی و قنادی
نمونه سوالات آزمون ادواری و حرفه ای برخی از سوالات آزمون را عکاسی و نجوم. دور
نمونه سوالات آزمون فنی و حرفه ای در خصوص هفت مهارت ICDL
نمونه سوالات آزمون فنی و حرفه ای در خصوص عکس و عکاسی نمونه سوالات دروس رشته
سوالات تستی از کتاب قالیبافی
گروه عکاسی گروه سوالات تستی از کتاب
آزمون ندارند
نمونه سوالات آتلیه عکاسی مربیان حق التدریس که کارنامه قبولی ادواری دارند از آزمون
فروش کتاب و جزوات گردشگری و هتلداری، راهنمایان گردشگری، لیدر تور، مدیر تور،اکوتوریسم، راهنمای عمومی
سوالات کارشناسي گردشگری عکاسی و
نمونه سوالات جدید مهارت برنامه ریزی امور خانواده
نمونه سوالات جدید مهارت آزمون مهارت مديريت و برنامه ريزي پایه عکاسی
اعلام زمان ومکان آزمون عملی رشته های نیمه متمرکز کنکور کاردانی فنی وحرفه ای سال 90
آزمونهای ادواری فنی وحرفه نمونه سوالات نمره آزمون عملي هنرهاي تجسمي
برنامه آزمون عملي شهريور ماه93
برنامه آزمون عملی مربوط به آزمون هماهنگ/ ادواری/صنایع ساختمان/ صنایع دستی پاسخ به سوالات;
برچسب :
سوالات ازمون ادواری عکاسی