آشنايي با هنر پتينه 27

سلام

 

دوستان از بذل توجهتان خيلي متشكرم ، شما با طرح سئوالاتتان باعث مي شويد كه

 

مبحثهاي تازه اي باز شود .

 

خوشحال مي شوم كه اگر ايرادي در جواب سئوالهايتان مي بينيد به من گوشزد كنيد .

 

من هيچ ادعايي ندارم كه خودم را مدرس پتينه لقب دهم . من سعي بر آن داشته ام  كه

 

مطالب وتوضيحاتم يك بحث كارشناسي باشد وسعي در بازار گرمي برا خودم هم

 

ندارم . به هر حال خوشحال مي شوم كه ايرادها را بفرمائيد وحتماً ايميل آدرس خود

 

را برايم بگذاريد .

 

نويسنده: فاطمه(مربی پتینه)

يکشنبه 8 بهمن1385 ساعت: 16:7

سلام
عزیز متاسفانه باید بگویم اطلاعاتی که شما درمورد آموزش می دهید تا حد زیادی اشتباه میباشد خواهشمندم در مواردی که اطلاعات کمتری دارید اضهارنظر نکنید
با تشکر

 

از شما دوست عزيز نهايت تشكر را دارم .خواهشمندم  مطالب اشتباهم را به من

 

بگوئيد . درضمن ايميل آدرس  خود ويا آدرس وب سايت يا وبلاگ خودرا هم بگذاريد.

 

 

نويسنده: علی

جمعه 6 بهمن1385 ساعت: 22:54

سلام خانم داوری. ممنون از اینکه به من سر زدین و تشکر فراوان از انتخاب موضوع پتینه. فکر می کنم خیلی برای دوستان مفید باشه. با اجازتون قسمتی از مطتالبتون رو می ذارم تو سایتم. راستی این سری از کارا به شما تعلق دارن، درسته.

 

 

علي جان اميد وارم مطالبم به درد سايت شما بخورد . ولي بايد بگويم نه اين تصاوير

 

مربوط به من نمي باشد من اين تصاوير را از اينترنت جمع آوري مي كنم وحتي

 

مطالبم جمع حاصل تجربه ها واطلاعات ساليان كار وتدريس دراين زمينه واستفاده از

 

سايت ها وكتابهاي معتبر مي باشد.

 

نويسنده: نسیم

سه شنبه 26 دي1385 ساعت: 16:9

سلام دوست عزیز از سایت عالی شما ممنونم اگر ممکن است توضیح دهید که برای تکنیک برنز روی رزین یا گچ باید چه کار کرد از رنگ زمینه تا نهایی ترین رنگ روی کار مجسمه توضیح دقیق دهید و برای پتینه روی ئیوار چه وسایلی در بازار موجود است لطفا همه را بنویسید

 

نسيم جان براي تكنيك برنز روي گچ ابتدا بايد روي سطح مجسمه را روغن اليف بزنيد

 

چون براي كار برروي گچ با رنگهايي كه برپايه روغن است ، اگر زير كار خشك

 

باشد تمامي روغن رنگ به خورد گچ مي رود و رنگ شما به مرور پودر مي شود .

 

چرا كه تركيب درست شدن رنگهاي روغني ( اعم از ساختماني – ماشين ورنگ

 

روغن نقاشي تابلو) عبارتند از پودر هاي رنگي به اضافه مقداري روغن و تثبيت

 

كننده ها  و مجسمه هاي گچي حتي گچ بري ها  تركيبي از آب وگچ است لذا گچ

 

خاصيت مكش بودن را دارد و شما حتما بايد دو يا سه بار سطح روي گچ را با روغن

 

اليف بپوشانيد . اين كار يك خاصيت ديگر نيز دارد و اينست كه گچ هرچقدر كه

 

روغن بخورد سفت تر مي شود حتي زمانيكه شما مي خواهيد روي سطح ديوار گچ

 

كاري شده نقاشي معمولي ساختماني انجام دهيد ( رنگ روغن ، مات يا براق ) حتما

 

بايد زير كار رنگ روغن اليف بخورد بعد بتونه وسمباده زده شود وبعد رنگ بزنيد

 

همين روش براي مجسمه هاي گچي نيز بكار برده مي شود .

 

حال اگر بخواهيد روي مجسمه گچي از رنگهاي اكرليكي  و يا پلاستيك قابل شستشو

 

استفاده نمائيد ( رنگهايي كه برپايه آب هستند) حتماً بايد مجسمه را با بتونه يا چسب

 

جسو كه يكي از پرايمر هاي نقاشي است بپوشانيد اين بتونه يا چسب  خلل وفرجهاي

 

گچ را مي پوشاند .

 

حال براي برنزي كردن ه ردو جنس مجسمه ي تان :

 

شما سطح مجسمه را با رنگ مشكي كاملا ً مي پوشانيد ( اگر روغني بود از رنگ

 

روغن مات استفاده كنيد) بعد هنگامي كه رنگتان خيس است ( البته بستگي به خودتان

 

دارد مي توانيد صبر كني تارنگت خشك شود ، اينها تكنيكهاي شخصي است ببين كدام

 

برايت بهتر است وسريع جواب مي دهد ) پودر رنگ طلايي ترياكي ( طلايي كهنه )

 

را با بنزين وروغن جلا تركيب مي كنيد ( اين تركيب براي كار برروي رنگ روغن

 

است ) پودر طلايي را با چسب DM5 تركيب مي كنيد وبا قلمو واگر مجسمه ي شما

 

بزرگ بود با پيستوله رنگ رنگ را روي آن مي زنيد .


 Faux marble workshop faux marble training

             DSC01351

 

              DSC01349

 

براي پتينه روي ديوار وسايل مختلفي در بازار ايران موجود هست ، از قبيل : اسپانچ

 

– وود براش – انواع قلطك – انواع استنسيل – استامپ و وسايل ساده اي كه شما مي

 

توانيد استفاده كنيد وبايد به صورت تكنيك به كار بريد ، نظير : روزنامه – انواع كيسه

 

– انواع پارچه هاي بافت دار و...

 

نويسنده: مریم

دوشنبه 25 دي1385 ساعت: 11:27

سلام
ممنونم که سوالم رو جواب دادی
حالا 2 تا اشکال دیگه:
اول من می خوام روی دیوار اتاقم تکنیک ماربلینگ انجام بدم که وقتی با رنگهای اکرولیک یا پلاستیک انجام میدم رنگ شره می کنه وخیلی بد میشه .شاید هم من این تکنیک رو خوب بلد نیستم می شه کامل برام توضیح بدی
دوم می خوام کار ویترای انجام بدم ولی نمی دونم کدوم مارک خوبه و دو نوع داره یکی با حلال اب یکی هم با حلال تینر کدومش بهتره؟؟ چی کار کنم؟؟؟
ممنونم که جوابمو زود میدی

 

مريم جون ببخشيد كه جوابت را اينقدر دير دادم .

 

اگر بخواهي ديوار اتاقت را ماربلينگ كار كني بهتر است از رنگ روغني

 

(ساختماني ) استفاده كني چون قدرت مانورت بيشتر است البته رنگ پلاستيك هم

 

خوب است ولي قدرت مانورت كم است چون سريع خشك مي شود ، درضمن اگر

 

رنگت شره كرد اصلاً ناراحت نباش از اين اتفاقها مي تواني خوب استفاده كني .

 

اگر با رنگ روغن خواستي كار كني بهتر است رنگت كمي رقيق باشد و زماني كه

 

خيس است كار كني چون رنگها بايد رهم بدود . براي خط انداختن هاي باريك به

 

عنوان رگه هاي سنگ مرمر بهتر است از پر بزرگ پرنده هايي نظير كلاغ يا عقاب

 

استفاده كني بدين صورت كه پر را كاملاً در بنزين فرو ببر و بعد نوك پر را به

 

هرنگي كه مي خواهي آغشته كن و به صورت نا مرتب روي رنگ زمينه كه خيس

 

است بكش و بعد با يك قلموي بزرگ تخت و خشك شروع به محو كردن آن كن ، يكي

 

ديگر از افكتهايي كه مي تواني براي اين تكنيك انجام دهي اين است كه يك مسواك يا

 

يك قلمو را به بنزين آغشته كني و بپاشي روي سطح ديوارد جاهايي كه بنزين پاشيده

 

مي شود به سرعت رنگ را باز مي كند و دايره هاي اتفاقي زيبايي روي سطح

 

ديوارت مي افتد .

 

براي رنگ ويتراي آنقدر ماركهاي متنوعي در بازار هست كه نمي دانم كدام بهتر است

 

ولي آنچه مسلم است من فكر مي كنم با رنگهايي كه حلال آن آب است شروع كن چون

 

هم بويش اذيتت نمي كند وهم اينكه به راحتي پاك مي شود البته تا وقتي خيس است .

 

ودر مورد رنگهاي تينري اينكه بعد از مرور زمان كه كار كردي روي سطح رنگ

 

تركهاي نافرمي ايجاد مي شود .

 

نويسنده: مرسده

يکشنبه 8 بهمن1385 ساعت: 16:11

سلام
رنگ زمنه مشکی و نوشته های سفید واقعا چشم را اذیت می کنند

 

مرسده جان مرسي از راهنمائيت حتماً فكري برايش مي كنم ، توچه رنگي پيشنهاد مي كني .

ممنون مي شوم كه بگويي.

 

نويسنده: ایلیا

يکشنبه 24 دي1385 ساعت: 1:1

سلام
برای راهنمایی توون مرسی
ولی اگر میشه درباره روش کار با اون مواد ها کمی توضیح بدین ؟
چون که من و دوستم از این هنر هیچ سابقه کاری قبلی نداریم

مرسی

 

ايليا جان درمورد كهنه كردن سفال :

 

1-  مي تواني سفالت را روي حرارت گاز بگذاري تا گرم شود وتغيير رنگ بدهد.

 

 با كم وزيا كردن شعله وزمان دادن مي تواني به نتيجه مطلوب برسي .

 

2-  به وسيله آب مركبهاي رنگي :مي تواني اول سفالت را با يك لايه چسب چوب

 

 رقيق بپوشاني وبعد رويش را با قلمو آب مركب مثلا قهوه اي وسياه يا حتي سبز

 

رقيق بزني .

 

3-    با واكس كفش ويك تكه ابر روي سطح سفال را بپوشان وبا يك تكه پارچه

 

تميز سريع شروع به پاك كردن آن بكن بهتر است يك با ر زمينه ات را با چسب

 

چوب رقيق شده بپوشاني  وبعد رويش واك بزني ويك بار هم بدون زدن چسب

 

چوب.

 

راستي اصلا از واكس هاي مايع استفاده نكن .

 

 

ناهيد جان 

 

اگر روي قسمت پيوندها كليك كني البته در قسمت طرحااي استنسيل - خودت مي

 

تواني باكشيدن آن طرح ها بروي طلق وبريدن قسمتهاي اضافي ورق استنسيل

 

درست كني . رنگ اكروليك كيلويي را مي تواني از جاهايي كه رنگ ساختماني

 

مي فروشند تهيه كني .

 

  

 

ميزت را بهتر است يك دست سمباده بزني تا اگر برجستگي دارد از بين برود لازم

 

نيست كامل سمباده بزني وبعد اينكه بهرته با رنگ روغن كار كني.

 

فروشگاه وينتون ۲۲۷۱۵۱۰۳- ۰۲۱  واقع در بازار قائم تجريش  انواع استنسيل

 

آماده ولوازم كار پتينه را دارد.

 

 

دوستان باز هم ازلطفتان متشكرم


مطالب مشابه :


پتینه سفال

هنر - پتینه سفال بهتره پودر رنگ طلایی را با کمی روغن جلا وبنزین ترکیب کنی و روی کارت بزنی .




انواع رنگها پتینه

ساغرِ رنگ - انواع رنگها پتینه ترک ساده روی سفال ( با ترکیب رنگ هایلایت )(۱) پتینه -نما ترک




آشنایی باهنر پتینه 26

هنر - آشنایی باهنر پتینه 26 سطوح مختلف این کار را انجام دهید روی چوب ( صندوق )- سفال-بشقاب و




آشنايي با هنر پتينه 27

رنگ زمینه تا نهایی ترین رنگ روی کار مجسمه توضیح دقیق دهید و برای پتینه روی سفال : 1- مي




نقاشی روی سفال

هنر - نقاشی روی سفال - آشنایی با هنرهای تزئینی هنر. آشنایی با 1 - تکنیکهای مختلف پتینه




آموزش مجسمه سازی (جلسه 8-پتینه کاری مجسمه و نقش برجسته های مختلف)

ج-سفال:روی سفال رو میتونید مستقیم از شاپان استفاده کنید یااینکه اگه بخواین 2-پتینه مسی:




برچسب :