شهاب کاتوزیان

 

با پذیرش این موضوع که معنای اورجینالیتی فراتر از آن چیزی است که برخی امروزه جهت ارزیابی آثار به

کار می برند شما خط قرمز این نوع برخورد را در کجای سناریوی رفتار با اثر می بینید؟

شهاب کاتوزیان-برای اینکه از اورجینالیتی و مفهوم آن در معماری صحبت کنیم و می بایست ایده را از فرم

جدا کنیم . امروز وقتی یک شی ء جدید - چه حقیقی و چه مجازی - وارد شبکه اینترنت می شود.

یعنی در همان لحظه که شما کلیک می کنید دیگر به شما تعلق ندارد. در بازار جهانی امروزی هر شیء نه تنها

 بلافاصله تبدیل به کالا می شود . بلکه با رده هایی که از خود به جای می گذارد باعث تولید  شیء کالاهای

جدیدی می کند و این در مورد معماری نیز صادق است.

البته من نمی گویم بناها کالا نبوده اند طبیعی است که همواره کالا بوده اند .

چیزی که تغییر پیدا کرده است مصرف بسیار سریع آن هاست حتی موفعی که این اثر از نقطه فرمال آن قدر

 جدید هستند که بلافاصله تبدیل به یک آیکون می شوند چیزی که در مورد استادیوم پکن معروف به آشیانه 

 پرنده اثر هرزوگ و د مرون اتفاق افتاده است.

 

شارستان -تابستان ۸۸


مطالب مشابه :


طراحی معماری

معماری - طراحی معماری - کاربرد معماری تلفیق طرحواره و طرحمایه (Incubation) – تنظیم سناریوی




کانسپت در معماری...؟

دانلود معماری - کانسپت در معماری ؟ - از قاشق غذاخوری تا شهر؛دامنه کار معمار را تعریف می‌کند!




اموزش معماری

معماری - اموزش سناریوی کانسپچوال می تواند مشخص کند که چگونه تمام ایده های با اهمیتی که




شهاب کاتوزیان

بیگ بنگ در معماری کار می برند شما خط قرمز این نوع برخورد را در کجای سناریوی رفتار با اثر




شروع طراحی ما سناریو

آتلیه مهندس اصلانی - شروع طراحی ما سناریو - آتلیه آزاد معماری - آتلیه مهندس اصلانی




برچسب :