مایکل جکسون
استیو هوآی از ال موزیک, این حقیقت را بررسی کرد که, جکسن موزیک ویدئوها را از طریق خطوط داستانی پیچیده, حرکات رقص, جلوههای ویژه و ایفای نقشهای کوتاه توسط افراد مشهور, به یک فرم هنری و یک ابزار تبلیغاتی تبدیل نمود و همزمان با آن تبعیضات نژادی را نیز فرو پاشید. طبق گفتهٔ کارگردان وینسنت پترسن, که در چند موزیک ویدئو با خواننده همکاری داشت, ایده و تصور بسیاری از موضوعات تیره و تار و سرد در کارهای او, از جکسن بودهاست. قبل از موفقیت آلبوم Thriller , جکسن برای پخش شدن کارهایش توسط کانال MTV به سختی تلاش کرد, چون آمریکایی آفریقایی تبار بود. وقتی CBS رکوردز MTV را تحت فشار گذاشت, این کانال شروع به پخش «Billie Jean» و بعد «Beat It» کرد. این سرآغاز شراکت طولانی مدت بین جکسن و MTV شد و به هنرمندان سیاهپوست اعتبار داد. محبوبیت ویدئوی او, باعث «روی نقشه» قرار گرفتن این کانال نسبتا تازه تاسیس شد و تمرکز برنامههای MTV به نفع پاپ و ار اند بی تغییر کرد. فیلمهای کوتاه مثل Thriller , تا حد زیادی منحصر به جکسن باقی مانده اند, در حالی که سری رقصهای گروهی در«]]بزن به چاک|[[Beat It», مکررا توسط هنرمندان دیگر کپی شدهاست. طراحی رقص Thriller , قسمتی از فرهنگ مردمی جهانی است و مردم در همه جا از بالیوود گرفته تا زندانهای فیلیپین به بازسازی آن پرداختهاند. فیلم کوتاه Thriller , باعث افزایش ارزش قالب موزیک ویدئو شد, و نامش به عنوان «موفق ترین موزیک ویدئو برای همیشه», در رکوردهای جهانی گینس ثبت شدهاست.
در موزیک ویدئوی ۱۸دقیقهٔ برای «Bad» ـــــ به کارگردانی مارتین اسکورسیز ــــ جکسن شروع به انجام القائات و طراحی رقصی کرد, که در کارهای قبلی او دیده نشده بود. او در موقعیتهای خاصی سینه, تنه یا خشتک شلوارش رابه چنگ میگرفت یا لمس میکرد. در حالی که او این حرکات را به عنوان بخشی از «طراحی رقص» معرفی کرده, طرفداران و منتقدان واکنشهای مختلف و متضادی در پذیرش این حرکات بروز دادهاند. مجلهٔ تایم این حرکات را «دون شان» نامید. در این ویدئو وسلی اسنایپس نیز حضور داشت. در آینده, افراد مشهور معمولا در ویدئوهای جکسن به ایفای نقشهای کوتاه میپرداختند. برای «Smooth Criminal» , جکسن تکنیک یک «حرکت مایل ضد جاذبه» را برای اجرایش اختراع کرد, که به شمارهٔ US Patent No. ۵٬۲۵۵٬۴۵۲ ثبت اختراع شد. با اینکه موزیک ویدئو برای «Leave Me Alone» (تنهام بذار) بطور رسمی در آمریکا منتشر نشد, در ۱۹۸۹, برندهٔ جایزهٔ شیر طلایی بخاطر کیفیت جلوههای ویژهٔ بکار رفته در تولید آن شد. در ۱۹۹۰ «Leave Me Alone» برندهٔ یک جایزهٔ گرمی برای «بهترین موزیک ویدئو, فرم کوتاه» شد.
جایزهٔ «هنرمند پیشگام دههٔ MTV ویدئو» برای گرامی داشت دستاوردهای جکسن در فرم هنری در دههٔ هشتاد, به او داده شد, در سال بعد اسم این جایزه به افتخار جکسن به نام او تغییر کرد. «Black or White», با یک ویدئوی جنجال برانگیز همراه بود, که در ۱۴ نوامبر ۱۹۹۱ بطور همزمان در ۲۷ کشور برای ۵۰۰ میلیون مخاطب افتتاح شد, وسیع ترین دامنهٔ مخاطب که برای یک موزیک ویدئو تاکنون ثبت شدهاست. این ویدئو حاوی سکانسهایی بود که وجود طبیعت جنسی همراه با تصاویری از خشونت, از آنها برداشت شد. سکانسهای نامطبوع نیمهٔ آخر نسخهٔ ۱۴ دقیقهای حذف شد تا از تحریم ویدئو جلوگیری شود و جکسن عذرخواهی کرد. مکالی کالکین (بازیگر تنها در خانه) , پگی لپتن و جرج وندت نیز همراه با جکسن در این ویدئو حضور داشتند. این ویدئو, به ورود تکنولوژی تبدیل دیجیتالی اجسام به یکدیگر, در موزیک ویدئوها کمک کرد.
«Remember the Time» تولید پیچیدهای داشت, و با بیش از ۹ دقیقه زمان, یکی از طولانی ترین موزیک ویدئوهای اوست. محل اتفاق وقایا مصر باستان بود, این اثر به ارائهٔ جلوههای ویژه ی پیشگام پرداخت و ادی مورفی, آیمن و مجیک جانسن در آن حضور داشتند, طراحی رقص این فیلم کوتاه موزیکال, پیچیده و متفاوت بود. ویدئو برای «In the Closet» از نظر جنسی آتشی ترین ویدئوی جکسن تا به امروز است. سوپر مدل ناومی کمپبل, در یک رقص ابراز عشق به همراهی جکسن, در این اثر حضور داشت. این ویدئو به خاطر اثری که میتوانست القا کند در آفریقای جنوبی تحریم شد.
موزیک ویدئو برای «Scream» به کارگردانی مارک رامنک و طراح تولید تام فادن, یکی از برجسته ترین آثار جکسن است, که بشدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفتهاست. در ۱۹۹۵, این اثر نامزد ۱۱ جایزه از مراسم جوایز موسیقی MTV شد ــــ بیش از هر موزیک ویدئوی دیگری ــــ و جوایز «بهترین ویدئوی رقص», «بهترین طراحی رقص» و «بهترین کارگردانی هنری» را برد.
آهنگ "Scream" و ویدئویی که آن را همراهی میکند, پاسخی بود برای ضربهای که رسانهها از پشت به جکسن زدند, بعد از آنکه او در ۱۹۹۳ مورد اتهامات سوء استفادهٔ جنسی از کودکان قرار گرفت. در این ویدئو جکسن و خواهرش جنت, خشمگینانه رفتار رسانهها را که تصویر نادرستی از آنها به مردم ارائه میدهند تلافی میکنند. این ویدئو بطور کامل بصورت سیاه و سفید فیلمبرداری شد. فادن توضیح میدهد که, «مارک روایت رو نوشته بود, و ایدهٔ کلی این بود که مایکل و جنت تو این سفینهٔ فضایی بزرگ بودند و تنها بودن.... اونا داشتن از زمین دور میشدن و ستهای (محل فیلمبرداری) مختلف بجای فضاهای مختلف سفینهٔ فضایی بود ,جایی که اونا میتونستند کمی تفریح کنن, یا آرامش داشته باشن». برای ساخت ست (محل فیلمبرداری) ۱۳ قسمتی این موزیک ویدئو فقط یک ماه فرصت بود, این ستها توسط کارگردانهای هنری تحت سرپرستی فادن: ریچارد برگ, جف هال و مارتین مرول تولید شد. فادن این ماموریت را یک «عملیات نظامی» توصیف میکند و توضیح میدهد که, «ایده این بود که به هر کارگردان سه تا ست بدیم: پیچیده, نه چندان پیچیده, ساده و آسون». یک سال بعد, این اثر برندهٔ جایزهٔ گرمی برای «بهترین موزیک ویدئو, فرم کوتاه» شد, کمی بعد رکوردهای گینس آن را در لیست «گران ترین موزیک ویدئوهایی که تا کنون ساخته شده» با هزینهای معادل ۷ میلیون دلار, قرار داد.
«Earth Song» با یک موزیک ویدئوی گران و خوب پذیرفته شده توسط مخاطب, همراهی شد, که نامزد جایزهٔ گرمی برای «بهترین موزیک ویدئو, فرم کوتاه» در ۱۹۹۷ شد. موضوع ویدئو دربارهٔ محیط زیست, با تصاویری از آسیب به حیوانات, جنگل زدایی, آلودگی و جنگ بود. با استفاده از جلوههای ویژه مسیر زمان عوض میشود و حیات برمی گردد, جنگ پایان مییابد و جنگلها از نو میرویند. Ghosts (اشباح) فیلم کوتاهی به نوشتهٔ جکسن و استفن کینگ و به کارگردانی استن وینسن بود, که در ۱۹۹۶ در جشنوارهٔ فیلم کن افتتاح و در ۱۹۹۷ منتشر شد. Ghosts بیش از ۳۸ دقیقه طول داشت و دارای رکورد بلند ترین موزیک ویدئو در رکوردهای جهانی گینس است.
مرام و تاثیر
در ۱۹۸۴, نام جکسن بطور رسمی در قدمگاه مشاهیر هالیوود ثبت شد. جکسن اثر برجستهای بر موسیقی و فرهنگ سراسر جهان گذاشتهاست. او در آمریکا تبعیضهای نژادی را فرو پاشید, هنر موزیک ویدئو را متحول کرد, و راه را برای موسیقی پاپ مدرن هموار نمود. فعالیتهای کاری, صوت یکتای موسیقایی و سبک آوازی جکسن, هنرمندان هیپ ـ هاپ, پاپ و آر اند بی بیشماری را تحت تاثیر قرار دادهاست. هنرمندانی مثل ماریا کری, آشر, بریتنی اسپیرز, جاستین تیمبرلک و آر. کلی. جکسن برای بیشتر دوران کاریش, توسط موسیقی و فعالیتهای بشر دوستانه, تاثیر «بی مانندی» بر روی نسل جوان در سطح جهان گذاشتهاست.
او افتخارات و جوایز بیشماری در طول فعالیت کاری اش دریافت کرده است, از جمله, «موفق ترین هنرمند مرد پاپ هزاره» از جوایز جهانی موسیقی, «هنرمند قرن» از جوایز موسیقی آمریکا, و «هنرمند پاپ هزاره» از جوایز بمبی. او دوبار به تالار مشاهیر راک اند رول فرا خوانده شده است, یکبار به عنوان عضوی از گروه جکسن فایو در ۱۹۹۷ و بعدا بعنوان یک هنرمند سولو در ۲۰۰۱. جکسن به تالار مشاهیر آهنگ سازان نیز در ۲۰۰۲ فرا خوانده شد. جوایز او عبارتند از, تعداد بسیار زیادی رکورد جهانی گینس (۸ تا فقط در ۲۰۰۶), ۱۳ جایزه گرمی, ۱۳ تک آهنگ برتر ــــ بیش از هر هنرمند مرد دیگری بعد از پایه گذاری جدول ۱۰۰ اثر برترــــ و فروش ۷۵۰ میلیون واحد (دیسک) در سراسر جهان.
او با این مشخصه شناخته میشود, «یک رب النوع توقف ناپذیر, که تمام ابزار را برای فتح جداول ــــ اینطور که نمایان است ـــــ به ارادهٔ خود در اختیار دارد: صدایی که بلافاصله خود را نشان میدهد, حرکات رقص که چشم را خیره میکند, استعدادها و قابلیتهای موسیقایی حیرت انگیز, و محبوبیت و قدرت بسیار بسیار زیاد یک ستاره». در میانهٔ دههٔ هشتاد, مجلهٔ تایم جکسون را «داغ ترین پدیدهٔ فردی از زمان الویس پرسلی» توصیف کرد. در شرف ورود به ۱۹۹۰, ونیتی فر جکسن را مردمی ترین هنرمند در تاریخ نمایش دانست. تام آتلی نویسندهٔ دیلی تلگراف, او را یک «شخصیت فوق العاده مهم درتاریخ فرهنگ مردمی» و یک «نابغه» نامید. کل در آمدهای او در طول زندگی اش, از سهمش از سود کارهای سولو و موزیک ویدئو ها, درآمد کنسرت ها, و مشارکت یا موافقت ها, ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شدهاست. در ۲۰۰۶ اعلام شد که جکسن در طول زندگی اش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار وقف خیریه نمودهاست. برخی تحلیل گران عقیده دارند که انحصارات او از کاتالوگهای موسیقی میتواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد. دوران کاری موفقیت آمیز جکسن, او را برای تقریبا چهار دهه بخشی از فرهنگ مردمی کردهاست. در سالهای اخیر او به عنوان یکی از معروف ترین مردان جهان شناخته شدهاست.
کاتالوگ آلبومها
- ۱۹۷۲: Got to Be There (باید برسم اونجا)
- ۱۹۷۲: Ben (بن (آلبوم))
- ۱۹۷۳: Music & Me (موسیقی و من (آلبوم))
- ۱۹۷۵: Forever, Michael (مایکل ,برای همیشه (آلبوم))
- ۱۹۷۹: Off the Wall (جدا از بقیه)
- ۱۹۸۲: Thriller (دلهره آور)
- ۱۹۸۷: Bad بد
- ۱۹۹۱: Dangerous (خطرناک)
- ۱۹۹۵: HIStory ( تاریخ)
- ۲۰۰۱: Invincible (تسخیرناپذیر)
همچنین ببینید
- لیست پر فروش ترین آلبومهای جهان
- لیست پر فروش ترین هنرمندان در عرصهٔ موسیقی
- لیست پر هزینه ترین موزیک ویدئوها
- لیست آهنگهای برتر شمارهٔ یک (ایالات متحده)
- لیست جوایز مایکل جکسن
- لیست تورهای مایکل جکسن
- کارنامهٔ فیلمهای مایکل جکسن
- لیست عنوانهای افتخاری در موسیقی مردمی
- رکوردها و دستاوردهای مایکل جکسن
- انتشارات موسیقی سونی/ATV
مطالب مشابه :
دانلود بازی کامپیوتر و فلش 2013
بازی تالکینگ می دانلود بازی تام و این بازی را برای کامپیوتر برای
احمدرضا عابدزاده
۶۰ در تیم هلال احمر اصفهان بازی میکرد.و پس از آن سالها در تیم تام بازیهای
مایکل جکسون
معمولا در ویدئوهای جکسن به ایفای نقشهای کوتاه میپرداختند. برای
وزنه برداری
تاریخچه وزنه برداری تاریخچه وزنه برداری بشر برای حفاظت تام این رشته تالکینگ
برچسب :
دانلود بازی تالکینگ تام برای کامپیوتر