كوين روچه معماري بزرگ
كوين روچه در سال 1922 در دوبلين ايرلند متولد شد ودر همانجا به تحصيل پرداخت تا جاي كه مدرك كارشناسي معماري خود را در سال 1945 از دانشگاه ملي ايرلند دريافت نمود او در دوبلين ايرلند با مايكل اسكوت ودر لندن با ماكسويل فري به همكاري برخواست و به تجربه هاي حرفهاي خود را با اين دو معمار بيشتر كرد. كوين روچه در سال 1948 به ايالات متحده امريكا مهاجرت كرد و در انجا به ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در موسسه
فناوري و برنامه پر داخت . بعد از يك زمان كوتاه به دفتر سازمان ملل رفت ودر انجا به ادامه فعاليت پرداخت كوين روچه در سال 1950 به يك شركت بزرگ ساختماني بنام سازه هاي بزرگ مشيگان ملحق شد و در انجا به فعاليت پرداخت او در سال 1954 يكي از طراحان اصلي شركت بود كوين در اين شر كت سالها به فعايت پردات.
1948- 1956 اين مدت از بهترين ومهمترين سالهاي پيشرفت كوين روچه در شيكاگو بود و از لحاظ طرحهاي فني پيشرفت بسياري كرده بود.
كوين روچه در شيكاگو با جان ويكلو اشنا شد. جان ويكلو مهندسي معماري خود را از دانشگاه مشيگان دريافت كرده بود در سال 1942 به دفتر ساختماني كه كوين روچه به تازگي رفته بود مشقول به كار شد . كوين وجان سالها باهم در مورد طرحهاي مختلف همكاري مي كردن حتي در زمان جنگ انها دست از كار بر نداشتند ودر انجا به فعاليت پر داختند.در سال 1961 با مرگ بي موقع سارينا مسئول شركت كوين وجان هردو به صورت شراكتي شركت ساختماني ايجاد كردن و با مديريت جوزف لاسي به فعاليتهاي خود ادامه دادن.
در سال 1966 دفتر خود را در همان دفتر سارينا تاسيس كردند و اسم ان را روچه دينكلو گذاشتن وبه ادامه فعاليتهاي خود را در منطقه و حومه ان افزايش دادن.در سال 1963-1968 در نيويورك باساخت اداره مركزي فورد مهارت خود را نشان دادند وتحولي در معماري به جا گذاشتند وبا عناصري كه در كنار هم قرار دادند يك طرح قوي ودگرگون بجا گذاشتند.
اكنون انها لايق پاسخ دادن به علاقه هاي جديد مردم بودند و شروع به باز سازي خرابي هاي فضاهاي عمومي كه در سال 1950 -1960 كه در طي برنامه شهري به وجود امده بود پرداختن.
انها با بازسازي موزه متروپوليتن در شهر نيويورك شروع كردن. كوين و جان يك شبكه از باز سازيها را شروع كردند كه شامل پاركها دادگاها وتمام بخشهاي موزه هابودند. انها براي حل كردن عملي مشكلات باهم به مشورت وتبادل نظر مي پر داختند چنانچه ساعتها در دفتر كار خود به كشيدن طرحهاي مختلف مي پرداختن تا بتوانند عناصر را چنان كنار هم بگذارند كه فضاهاي بوجود بياورند معني دار ودر حال جنبش كه در زندگي مردم تاثير فراواني داشته باشد ودر عين حال مردم از ان خسته نشوند.
روشهاي كاري انها تا اندازه اي منحصر بفرد بوده كه ايالت متحده وابسته به معماري انها بود واجازه داده اند كه انها به كاوش در طرحهاي مختلف بپردازند و ابتكارهاي جديد خلق كنند.
طرهاي انها چنان در سطح بين ملل با استقبال مواجه شدند كه در سال 1982 جايزه معماری پریتزکِر ((نوبل معماري)) را به كوين روچه در موسسه هنر شيكاگو تقديم كردن
در سال 1981 با مرگ جان ضربه بزرگي به كوين خورده شد ولي با اين همه سختي و غم از دست دادن دوست وهمكار كوين به فعاليتهاي خود در موسسه و شركت ادامه داد.
مطالب مشابه :
دانیل لیبسکیند
موزه موزه یهودی است که ساختمان موزه یهود از یک فضای موزه به مقطع دیگر
انقلاب مفهومی
از تعاریف، فلسفهی چندان خوبی حاصل نمیشود، اما دستکم در یک مقطع موزه یهود
ساختارشکنی درمعماری Deconstructivism
یک نمونه از پیشرفت و پیچیدگی deconstructivist فرانک گری در موزه طراحی برای موزه یهود مقطع دکتری
حرفهای ناگفته تاریخ درباره یهودیت در ایران؛ ضرب شست یهودی ها، تغییر تاریخ قمری ایران .
تقیپور بیش از ۲۸ سال است که در حوزه مطالعاتی و پژوهشی یهود و مقطع سقوط موزهای
ضوابط و استانداردهای طراحی فضاهای آموزشی ((( هنرستان)))
معماری منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری معماری دبی هنر مدرن موزه یهود موزه ها و مقطع
درخت بازمانده از 11 سپتامبر که ابزار اسلامهراسی شد +تصاویر
وی طراح "موزه یهود برلین" و از جمله خادمین مطرح صهیونیست ها در یک مقطع از مجموعه
كوين روچه معماري بزرگ
معماری منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری معماری دبی هنر مدرن موزه یهود در مقطع كارشناسي
برچسب :
مقطع موزه یهود