زیور آلات به سبک معماری ایرانی
«بنفشههمتیفر» فارغالتحصیل کارشناسیارشد طراحی صنعتی از دانشکده هنر و معماری آزاد تهران است و به اعتبار تحصیل، تدریس و فعالیت حرفهای در زمینه معماری داخلی نگاهش به طراحی جواهرات هم برگرفته از علاقه به عناصر معماری قدیمی ایران است که به شیوه خودش آنها را مدرن میکند.
تنآویزهای«بنفشه همتیفر» آینه یک تمایل فرهنگی است به استفاده از موتیفهایی برگرفته از معماری سنتی ایران و برگردانی تازه از عناصر و اجزاي معماری به شکلی مدرن و امروزی. در این آثار گنبدهای کهنه سال گاهی گردنآویز میشوند و گاه آینهکاری سقفها زمینهای برای نشاندن ستارههای چند پَر. گاهی خطوط و حروف از حاشیهها وارد قاب میشوند تا تداعی دیگری از نشانهای فرهنگی بسازند و مقرنسهایی که نوعی تجسم سهبعدی و برجسته نقشهای هندسی هستند. در آثار او درها دیگر معبری برای عبور نیستند یا پنجرهها دریچهای برای آوردن نور، بلکه قابهایی هستند برای به رخ کشیدن زیبایی رنگها و نمایش نگارهها، هر جا که سنگهای رنگی با طلا و نقره تلفیق شدهاند، درها و پنجرههای ارسی به زیورهای زنانه بدل شدهاند و گره چینی و کاربندیها و... الگوی دیگری برای انگشترها و گوشوارهها و ... و کلام آخر اینکه آثار «بنفشه همتیفر» علاوه بر اینکه زینتی است برای زیبایی، تلاشی است برای خلق نشانههای همراه...
دایرههای رنگی
نقطه اوج طراحی این آویز تضاد بین تکرار دایرههای رنگی در رنگهای آبی، سبز و بنفش به عنوان نشانههایی از دنیای مدرن با المانهای سنتیای است که کاملا هنرمندانه در آن به کار رفتهاند؛ المانهایی مثل شمسه، خط وموتیفهایی بر گرفته از معماری سنتی ایران ...
خیال...
واژه «خیال» در قالب خطوطی زاویهدار در این انگشتر به قاب کشیده شده است آن هم در حجمی کاملا هندسی. این انگشتر ترکیبی است از طلا و نقره و زمرد...
پنجرههای ارسی
بازهم نشان دیگری از معماری ایرانی...این بار این پنجرههای ارسیاند که به قاب کشیده شدهاند؛ قابی از طلا و عقیق در قالب گردنآویزی به سبک و سیاق امروزی!
این خطوط آشنا...
چرخش یکنواخت خطوط نرم و آشنای اسلیمی زمینهساز طراحی این انگشتر و همچنین چشمنوازی آن در اوج سادگی شدهاند.
بلندیهای بادگیر
تصویری آشنا که نزدیکی بسیاری با حافظه تاریخی ما از بناهای ایرانی دارد، در قالب تلفیق هنرمندانه خطوط، به کار بستن زاویهها و نمادی از آینه کاری در این گردنآویز هنرمندانه به قاب کشیده شده است. این تصویر آشنا همان بادگیرهای یزد است...
نشانی از دیروز
باز هم موتیفهای ایرانی این بار در قالب نقوش اسلیمی. این گوشواره نگاهی است امروزی به خطوط اسلیمی که همه نشان از هنر دیروز و امروز این سرزمین است.
صد دانه یاقوت...
الهامبخش این گردنآویز طرح آشنای انار است البته به سبک و سیاق نقش قالیهای قدیمی. سنگ عقیق هم همان دانههای انار را تداعی میکند که چون یاقوت در دل انار جای میگیرند...
شمسه
نقشه شمسهای که روی این انگشتر شکل گرفته پیوندی است میان سنت و مدرنیته. پایه انگشتر حجمی است نامتعارف با نگاهی کاملا مدرن. ارتفاع زیاد این پایه و بافت متفاوت آن تاکیدی است بر مدرن بودن این انگشتر. عقیق قرمز هم که نقطه عطف طراحی آن به شمار میرود.
مطالب مشابه :
خیاطی
دوخت مانتو ريون مدل دار ( تمام كلوش ): الگوی اولیه این چادر بر اساس لباس آستین کیمونو
بلوز یقه دراپه
آموزش تهیه الگوی خام به روش شناخت پارچه دوخت کت یا مانتو یقه انگلیسی با روش
آموزش خياطي - آشنايي با پارچه ها
رسم الگوی دامن گل مانتو شانتون مدل پوپک مانتو کرپ یقه انگلیسی مدل
خیاطی
برای برش این مدل مقنعه، نیازی به الگوی کاغذی ندارید و می چون اين مانتو از پارچه ريون
زیور آلات به سبک معماری ایرانی
الگوی دیگری برای انگشترها و گوشوارهها و انواع مانتو ريون مدل دستکش
نیم بوت های زمستانی
دليل کاربردی بودن طراحیهایش شهره است در طراحیهای جدیدش سراغ الگوی انواع مانتو
برچسب :
الگوی مانتو ريون