حفظ از مکر دشمن /جهت دفع دشمن بارياقران: برای دفع ضرر دشمن : برای نفرین بر مرگ یک نفر :به جهت دفع د
ختم دعای هفت حصار :
عکس ها اسکن شده اند و دعا به شرح زیر است :
منبع : دو هزار و یک ختم ص ۳۸۶ الی ۳۹۱
ادعیة السِّر برای دفع دشمن : ۱-ای محمد هر که از امتت که می خواهد در حمایت و کفایت من باشد به گونه ای که هیچ سلطانی
( و بالا دستی ) ٬ شری به او نرساند پس بگوید :
يَا قَابِضاً عَلَى الْمُلْكِ لِمَا دُونَهُ وَ مَانِعاً مَنْ دُونَهُ نَيْلَ شَيْءٍ مِنْ مُلْكِهِ يَا مُغْنِيَ أَهْلِ التَّقْوَى بِإِمَاطَتِهِ الْأَذَى فِي
جَمِيعِ الْأُمُورِ عَنْهُمْ لَا تَجْعَلْ وَلَايَتِي فِي الدِّينِ وَ الدُّنْيَا إِلَى أَحَدٍ سِوَاكَ وَ اسْفَعْ بِنَوَاصِي أَهْلِ الْخَيْرِ كُلِّهِمْ إِلَيَّ
حَتَّى أَنَالَ مِنْ خَيْرِهِمْ خَيْرَهُ وَ كُنْ لِي عَلَيْهِمْ فِي ذَلِكَ مُعِيناً وَ خُذْ لِي بِنَوَاصِي أَهْلِ الشَّرِّ كُلِّهِمْ وَ كُنْ لِي
مِنْهُمْ فِي ذَلِكَ حَافِظاً وَ عَنِّي مُدَافِعاً وَ لِي مَانِعاً حَتَّى أَكُونَ آمِناً بِأَمَانِكَ لِي بِوَلَايَتِكَ لِي مِنْ شَرِّ مَنْ لَا يُؤْمَنُ
شَرُّهُ إِلَّا بِأَمَانِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين
هر گاه چنین کرد هیچ مکاری تا ابد به او ضرر نخواهد رسانید ۲- ای محمد هر که از امتت می خواهد ایمن و بیمه از بلاهای من باشد و عواتش را اجابت کنم هنگام
شنیدن اذان مغرب بگوید :
يَا مُسَلِّطَ نِقَمِهِ عَلَى أَعْدَائِهِ بِالْخِذْلَانِ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا وَ الْعَذَابِ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ وَ يَا مُوَسِّعاً فَضْلَهُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ
بِعِصْمَتِهِ إِيَّاهُمْ فِي الدُّنْيَا وَ حُسْنِ عَائِدَتِهِ وَ يَا شَدِيدَ النَّكَالِ بِالانْتِقَامِ وَ يَا حَسَنَ الْمُجَازَاةِ بِالثَّوَابِ وَ يَا بَارِئَ
خَلْقِ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ وَ مُلْزِمَ أَهْلِهِمَا عَمَلَهُمَا وَ الْعَالِمَ بِمَنْ يَصِيرُ إِلَى جَنَّتِهِ وَ نَارِهِ يَا هَادِي يَا مُضِلُّ يَا كَافِي يَا
مُعَافِي يَا مُعَاقِبُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اهْدِنِي بِهُدَاكَ وَ عَافِنِي بِمُعَافَاتِكَ مِنْ سُكْنَى جَهَنَّمَ مَعَ
الشَّيَاطِينِ وَ ارْحَمْنِي فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تَرْحَمْنِي أَكُنْ مِنَ الْخاسِرِينَ وَ أَعِذْنِي مِنَ الْخُسْرَانِ بِدُخُولِ النَّارِ وَ حِرْمَانِ
الْجَنَّةِ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا ذَا الْفَضْلِ الْعَظِيم
هر گاه چنین کرد در همان جائی که دعا کرده او را در رحمت خویش حفظ گردانم منبع : بحارالانوار ج ۹۵ ص ۳۰۶- ۳۲۴
حفظ از مکر دشمن :
از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است هر کس با ایمان سوره مبارکه اعراف را به زعفران و گلاب
با نیت خالص و توجه به خداو معنی آن بنویسد و با خود دارد از مکر دشمن و چشم زخم ایمن گردد و در سفر از
تصادفات و گرفتاری محفوظ ماند و از حیوانات وحشی و درندگان ایمن باشد
منبع : خواص آیات قرآن کریم ص ۶۰
برای رسیدن به مهمات :
برای رسیدن به مهمات و برآمدن حاجات و دفع دشمنان ۹۷۵ مرتبه کهیعص ( کاف ها یا عین صاد ) بخواند و اگر
بتواند حمعسق ( حا میم عین سین قاف ) را اضافه کرده و در یک مجلس ۱۰۵۰ مرتبه بخواند . البته به مرادش
می رسد انشاء الله تعالی
منبع : منتخب الختوم ص ۵۷
آیات کفایات :
در تفحة الغرائب آورده اند از برای کفایت مهمات و برآمدن حاجات و بازگشتن از غربت به وطن و حصول مرادات کلی
و جزئی ور سیدن به مطلوبات خویش و دفع دشمنان قوی و خصمان بزرگ و نصرت بر اعداء این آیات را ۲۳۳۷ بار
بخوانند :
وَكَفَى بِاللّهِ وَلِيًّا وَكَفَى بِاللّهِ نَصِيرًا وَكَفَى بِاللّهِ حَسِيبًا وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا وَكَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا وَكَفَى بِاللّهِ عَلِيمًا
ایضا در شفاء الصدور از حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله نقل کرده اند که هر کس هنگام خوابیدن این آیات
را سه بار به نیت دیدن من بخواند پس مرا خواهد دید و هر کس دچار گرفتاری شده باشد هفتاد بار این آیات را
بخواند و ایضا برای غنی شدن نیز باید هفتاد مرتبه آن ها را بخواند و مداومت نماید و اگر آیات را هفت بار بخواند
و در صورت بیمار فوت کند شفا می یابد ایات این است :
وَكَفَى بِاللّهِ وَلِيًّا وَكَفَى بِاللّهِ نَصِيرًا وَكَفَى بِاللّهِ حَسِيبًا جلیلا وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا وَكَفَى بِرَبِّكَ هَادِيًا وَنَصِيرًا
وَكَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ وَكَانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزًا
منبع : چشمه رستگاری ص ۴۳۰ و ۴۳۱
رای رفع شر دشمن :
اگر می خواهی شر دشمن را دفع کنی سه مرتبه سوره والشمس را هنگام غروب خورشید بخوان و در آیه
فالهمها حاجت خود را در ذهن تصور کن این عمل را سه روز پیوسته انجام بده و از روز چهارشنبه شروع و به
جمعه ختم کن
منبع : منتخب الختوم ص ۴۳و ۴۴
دعای ختم قاف :
یکی از حروفات مقطعه قاف است که صدر میانه و ساقه ی حقایق و معانی را فرا گرفته و هزاران رمز در آن نهفته
است و در این جا دعای ختم قاف را که از نبی مکرم صل الله علیه و آله روایت شده است و جهت برآمدن حوائج
و غلبه بر دشمن و نجات از زندان و رسیدن طالب به مراد و آمرزش گناهان و گرفتن شفاعت از ائمه اطهار و توسل
به آنان کیمیای سعادت است و هر کس با خود دارد از بلیات ایمن گردد و اصل دعا این است :
ختوم و اذکار ج ۲ ص ۳۲۷-۳۳۱
جهت دفع دشمن :
اگر کسی دشمن داشته باشد و بیست روز و هر روز 29 بار آیه زیر را بعد از نماز صبح با نیت خالص و توجه به خدا
و معنی آن بخواند آن دشمن بزودی دفع شود
آیه 154 سوره آل عمران :
ثُمَّ أَنزَلَ عَلَيْكُم مِّن بَعْدِ الْغَمِّ أَمَنَةً نُّعَاسًا يَغْشَى طَآئِفَةً مِّنكُمْ وَطَآئِفَةٌ قَدْ أَهَمَّتْهُمْ أَنفُسُهُمْ يَظُنُّونَ بِاللّهِ غَيْرَ الْحَقِّ
ظَنَّ الْجَاهِلِيَّةِ يَقُولُونَ هَل لَّنَا مِنَ الأَمْرِ مِن شَيْءٍ قُلْ إِنَّ الأَمْرَ كُلَّهُ لِلَّهِ يُخْفُونَ فِي أَنفُسِهِم مَّا لاَ يُبْدُونَ لَكَ يَقُولُونَ
لَوْ كَانَ لَنَا مِنَ الأَمْرِ شَيْءٌ مَّا قُتِلْنَا هَاهُنَا قُل لَّوْ كُنتُمْ فِي بُيُوتِكُمْ لَبَرَزَ الَّذِينَ كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقَتْلُ إِلَى مَضَاجِعِهِمْ
وَلِيَبْتَلِيَ اللّهُ مَا فِي صُدُورِكُمْ وَلِيُمَحَّصَ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
منبع : خواص آیات قرآن کریم ص 42
برای دفع ضرر دشمن :
شهید ثالث در مجالس المتقین خویش داستانی جالب از رسول خدا صل الله علیه و آله نقل کرده که در ضمن آن
جهت دفع ضرر دشمن این نکته آمده . دو رکعت نماز بخواند سپس صورت خویش را بر خاک گذارد و این دعا را
سه مرتبه بخواند :
يَا ذَا الْعَرْشِ الْمَجِيدِ يَا فَعَّالًا لِمَا يُرِدُ أَسْأَلُكَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي مَلَأَ أَرْكَانَ عَرْشِكَ وَ بِقُدْرَتِكَ الَّتِي قَدَرْتَ بِهَا عَلَى
خَلْقِكَ وَ بِرَحْمَتِكَ الَّتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا مُغِيثُ أَغِثْنِي
سپس به جانب خویش بدمد . این عمل به تجربه رسیده است .
منبع : گلهای ارغوان ج 1 ص 70
فظ از شر دشمن و حیوانات موذی :
از عبدالله بن عباس روایت است اگر کسی از گرفتاری دشمن یا حیوانات موذی و جانوران وحشی ترسناک باشد
این آیات را بسیار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند از شر آن ها خلاص شود
آیات ۹۴ الی ۹۹ سوره کهف :
قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَى أَن تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدًّا
قَالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ رَدْمًا
آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ حَتَّى إِذَا سَاوَى بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انفُخُوا حَتَّى إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا
فَمَا اسْطَاعُوا أَن يَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقْبًا
قَالَ هَذَا رَحْمَةٌ مِّن رَّبِّي فَإِذَا جَاء وَعْدُ رَبِّي جَعَلَهُ دَكَّاء وَكَانَ وَعْدُ رَبِّي حَقًّا
وَتَرَكْنَا بَعْضَهُمْ يَوْمَئِذٍ يَمُوجُ فِي بَعْضٍ وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَجَمَعْنَاهُمْ جَمْعًا
منبع : خواص آیات قرآن کریم ص ۱۰۴ و ۱۰۵
ب
جهت دفع دشمن :
جهت دفع دشمن هزار بار هزار بار آیه ۹۵ سوره حجر را بخواند مجرب است :
إِنَّا كَفَيْنَاكَ الْمُسْتَهْزِئِينَ
منبع : الصحیفة المهدیة ص ۱۰۴
برای دفع سختی و دشمنی بعضی از مردم :
از بعضی از بزرگان نقل شده که من مبتلی به سختی و دشمنی بعضی از افراد بودم . به گونه ای که نزدیک بود
مرا به قتل برسانند . بعد از مدتی دعایی در جیبم پیدا شد . تعجب کردم تا آنکه در خواب دیدم شخصی در هیات
صالحان به من می گوید : آن دعا را ما به تو بخشیدیم آن را بخوان تا از شدت و سختی نجات پیدا کنی . من
متوجه نشدم که آن شخص چه کسی بود . اما در خوابی دیگر معلوم شد که حضرت مهدی عج می باشن
حضرت فرمود این دعا را بخوان و به هر کس مایل هستی آن را بیاموز من نیز آن دعا را بارها و بارها خوانده و نتیجه
گرفته ام بعد از مدتی آن کاغذ گم شد و از این واقعه بسیار ناراحت بودم تا آنکه شخصی به من رسید و گفت : در
فلان مکان است رفتم و پیدا کردم و خداوند را بر این نعمت شکر نمودم . آن دعا این است :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ رَبِّ أَسْأَلُكَ مَدَداً رُوحَانِيّاً تُقَوِّي بِهِ قُوَى الْكُلِّيَّةِ وَ الْجُزْئِيَّةِ حَتَّى أَقْهِرَ عبادي نَفْسِي كل
نفس قاهرة فَتَنْقَبِضَ لِي إِشَارَةُ رَقَائِقِهَا انْقِبَاضاً تَسْقُطُ بِهِ قُوَاهَا حَتَّى لَا يَبْقَى فِي الْكَوْنِ ذُو رُوحٍ إِلَّا وَ نَارُ قَهْرِي
قَدْ أَحْرَقَتْ ظُهُورَهُ يَا شَدِيدُ يَا شَدِيدُ يَا ذَا الْبَطْشِ الشَّدِيدِ يَا قَهَّارُ أَسْأَلُكَ بِمَا أَوْدَعْتَهُ عِزْرَائِيلَ مِنْ أَسْمَائِكَ الْقَهْرِيَّةِ
فَانْفَعَلَتْ لَهُ النُّفُوسُ بِالْقَهْرِ أَنْ تُودِعَنِي هَذَا السِّرَّ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ حَتَّى أُلَيِّنَ بِهِ كُلَّ صَعْبٍ وَ أُذَلِّلَ بِهِ كُلَّ مَنِيعٍ
بِقُوَّتِكَ يَا ذَا الْقُوَّةِ الْمَتِينَ
این ذکر را در در سحر سه مرتبه اگر می تواند و در صبح سه مرتبه و در شب سه مرتبه بخواند و هنگامی که
شدت و سختی بالا گرفت بعد از سه مرتبه خواندن سی مرتبه بگوید :
يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ أَسْأَلُكَ اللُّطْفَ بِمَا جَرَتْ بِهِ الْمَقَادِيرُ
منبع : کلم الطیب ص ۱۰ الی ۱۴
برای سلامتی از شر دشمن :
دو آیه شریفه کعیعص ( کاف ها یا عین صاد ) و حمعسق ( حا میم عین سین قاف ) را که می گوید با گفتن هر
حرفی ( کاف ها ....... ) یکی از انگشتان را جمع کند و ایتدا از شصت دست راست شروع کند و به انشگت شصت
دست چپ ختم نماید . سپس در همان حالی که انگشتان دو دست جمع شده است سوره فیل را بخواند و چون
به کلمه ترمیهم در این سوره رسید این کلمه را ده بار تکرار کند و با گفتن هر مرتبه یکی از انگشتان را باز نماید
این عمل از عجایب و مجربات است .
منبع : منتخب الختوم ص ۱۴۵ - جنة الامان ص ۲۳۲ - مخلاة ص ۲۰۷ شماره ۱۵
رای دفع دشمنان دینی و دنیوی :
برای دفع دشمنان دینی و دنیوی این ذکر را با طهارت پیوسته بگوید :
اَللهُمَّ اِنّا نَجْعَلُکَ فی نَحورِهِم وَ نَعُوذُ بِکَ مِنْ شُرُورِهِم
جهت دفع دشمن بسیار مجرب است و در زمان خواندن آن صورت دشمن را نیز در ذهن بیاورد و پیوسته ( در ذهن )
سنگ بر سینه او بزند
منبع : مخزن تعویذات ص ۶۵
ختم آیة الکرسی برای محبت و دشمنی :
آمده هر کس آیة الکرسی را هفت روز بعد از اذان صبح قبل از آن که با کسی حرف بزند رو به قبله یازده مرتبه
بخواند و ما بین دو میم ( یعلم ما بین ایدیهم ) هلاک دشمن را قصد کند البته آن دشمن هلاک گردد و هر گاه
ما بین دو عین ( یشفع عنده ) محبت احدی را قصد نماید البته آن شخص دوست او گردد و مجرب است به شرط
آنکه مقصود حلال باشد
منبع : منهاج العارفین ص 247
برای محفوظ بودن از هر شیطان و دشمنی :
امام رضا علیه السلام زمانی که به قصر حمید بن فحطبه وارد شدند صاحب منزل از حضرت درخواست کرد لباس
هایشان را بدهند تا بشورند حضرتش نیز لباس های خویش را به او دادند . کنیز حمید قبل از شستن لباس ها
در جیب پیراهن حضرتش رقعه ای را پیدا کرده و آن را به مولای خود حمید داد . حمید از امام رضا علیه السلام
پرسید فدایت شوم این رقعه چیست ؟ حضرت فرمود : این رقعه ای است که ما هیچ گاه آن را از خود جدا
نمی کنیم حمید گفت منتی بر ما گذاشته و آن را به ما تعلیم دهید . حضرت فرمود : هر کس این تعویذ را در جیب
خود داشته باشد از هر دشمنی و شیطانی محفوظ است و آن تعویذ این است :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ بِسْمِ اللَّهِ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيًّا أَوْ غَيْرَ تَقِيِّ أَخَذْتُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْبَصِيرِ
عَلَى سَمْعِكَ وَ بَصَرِكَ لَا سُلْطَانَ لَكَ عَلَيَّ وَ لَا عَلَى سَمْعِي وَ لَا بَصَرِي وَ لَا عَلَى شَعْرِي وَ لَا عَلَى بَشَرِي وَ لَا
عَلَى لَحْمِي وَ لَا عَلَى دَمِي وَ لَا عَلَى مُخِّي وَ لَا عَلَى عَصَبِي وَ لَا عَلَى عِظَامِي وَ لَا عَلَى أَهْلِي وَ لَا عَلَى مَالِي
وَ لَا عَلَى مَا رَزَقَنِي رَبِّي سَتَرْتُ بَيْنِي وَ بَيْنَكَ بِسِتْرَةِ النُّبُوَّةِ الَّذِي اسْتَتَرَ بِهِ أَنْبِيَاءُ اللَّهِ مِنْ سُلْطَانِ الْفَرَاعِنَةِ جَبْرَئِيلُ
عَنْ يَمِينِي وَ مِيكَائِيلُ عَنْ يَسَارِي وَ إِسْرَافِيلُ مِنْ وَرَائِي وَ مُحَمَّدٌ ص أَمَامِي وَ اللَّهُ مُطَّلِعٌ عَلَى مَا يَمْنَعُكَ وَ يَمْنَعُ
الشَّيْطَانَ مِنِّي اللَّهُمَّ لَا يَغْلِبُ جَهْلُهُ أَنَاتَكَ أَنْ يَسْتَفِزَّنِي وَ يَسْتَخِفَّنِي اللَّهُمَّ إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ اللَّهُمَّ إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ اللَّهُمَّ
إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ
منبع : عیون اخبار الرضا ج 2 ص 138
و د روایتی دیگر آمده است که روزی هارون الرشید قصد کرده بود حضرتش را به قتل برساند . امام علیه السلام
این حرز را بر زبان جاری کردند و خواندند . هارون الرشید نه تنها از قصدش منحرف شد بلکه امر کرد 100000
درهم نیز به امام ( به واسطه جلب محبت ) بدهند ( لذا خواندن آن در مقابل ظالم و ستمگر نیز مفید است )
منبع : مهج الدعوات ص 41 و 42
جهت تسکین غضب :
این دو آیه به جهت تسکین غضب و دفع ظلم ظلمه و شرّ شیطان و سلطان جابر و دفع دشمن خیلی موثر است
هر کس با ایمان آن را در شب جمعه بعد از نماز خفتن ( نماز عشاء ) با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن
بنویسد و با خود نگاه دارد و آن را زیاد بخواند از شر غضب و شر سلطان و شیطان محفوظ ماند .
آیات 133 و 134 سوره آل عمران :
وَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ
الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاء وَالضَّرَّاء وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ
منبع : خواص آیات قرآن کریم ص 41
برچسبها: آیات قرآن مجید
آرشیو نظرات
جهت خلاصی از شر دشمن
تاريخ : سه شنبه 1392/04/18 | 6:36 بعد از ظهر | نویسنده : فرهاد
جهت خلاصی از شر دشمن :
کسی که دچار دشمنی یا ظالمی شده یا اراذل او را به تسخیر گیرند یک هفته روزی هزار بار بگوید :
إِنَّا كَفَيْنَاكَ الْمُسْتَهْزِئِينَ ( سوره حجر آیه 95 ) شر ظالم و اراذل از او دفع شود به اذن پروردگار و از آزار خلق ایمن
شود
منبع : ختوم و اذکار ج 2 ص 266
شادمانی و خوشدلی :
چون کسی این آیه را در بیست و هفتم ماه رمضان برقطعه کاغذ با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد
و آن را در نگین گذارد هر کسی آن نگین را با خود دارد همیشه شادان و خوشدل باشد و بر همه دشمنان ظفر
یابد . اگر کسی این آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن ورد خود سازد بر اعدا ظفر یابد
آیه 10 سوره انفال :
وَمَا جَعَلَهُ اللّهُ إِلاَّ بُشْرَى وَلِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُكُمْ وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
منبع : خواص آیات قرآن کریم ص 84
برای نفرین بر مرگ یک نفر :
یونس بن عمار می گوید : به خدمت امام صادق علیه السلام آمدم و گفتم شخصی من را خیلی اذیت می کند
حضرت فرمود بر او نفرین کن . گفتم نفرین کرده ام . حضرت فرمود آن طور نه . اینگونه نفرین کن ابتدا چند روزی
از گناه دوری کن سپس روزه گرفته و نماز بخوان و صدقه داده آنگاه در آخر شب وضوی کاملی بگیر و بعد ازآن
دو رکعت نماز خوانده سپس در سجده بگو :
اللَّهُمَّ إِنَّ فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ (اسم دشمن و پدر دشمن ) قَدْ آذَانِي اللَّهُمَ أَسْقِمْ بَدَنَهُ وَ اقْطَعْ أَثَرَهُ وَ انْقُصْ أَجَلَهُ وَ
عَجِّلْ لَهُ ذَلِكَ فِي عَامِهِ هَذَا
یونس بن عمار می گوید من نیز چنین کردم مدتی نگذشت که خبر مرگ او را آوردند
منبع : کتاب من لا یحضره الفقیه ج 1 ص 559
به جهت دفع دشمنان و اذیت کنندگان و ظالمان :
از حضرت امیر علی علیه السلام به جهت دفع دشمنان و اذیت کنندگان و ظالمان این دعا نقل شده است و
مجرب نیز می باشد .
اللَّهُمَّ طُمَّهُ بِالْبَلَاءِ طَمّاً وَ غُمَّهُ بِالْبَلَاءِ غَمّاً وَ قُمَّهُ بِالْأَذَى قُمّاً وَ ارْمِهِ بِيَوْمٍ لَا مَعَاذَ لَهُ وَ بِساعَةٍ لَا مَرَدَّ لَهَا وَامحُ
حَرِيمَهُ وَ اطْرُقْهُ بِبَلِيَّةٍ لَا أُخْتَ لَهَا وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ اكْفِنِي أَمْرَهُ وَ قِنِي شَرَّهُ
وَ اصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُ وَ أَخْرِجْ قَلْبَهُ وَ سُدَّ فَاهُ صَهٍّ صَهٍّ بهتر است هفت مرتبه آن را بخوانند
منبع : تسهیل الدواء ص 304 ( صفحه مقابل )
برای شفای بیماران و رسیدن به حاجات شرعی :
جهت دفع دشمن و اداء کردن قرض ها و شفای بیماران و رسیدن به حاجات شرعی در یک مجلس 3333 مرتبه
بگوید : فَاللّهُ خَيْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ مجرب است
منبع : گلهای ارغوان ج 3 ص 42
جهت هلاکت ظالم :
هزار بار بسمله و هزار بار الحمدلله و هزار بار لا اله الا الله محمد رسول الله و هزار بار صلوات و هزار بار
به ظالم نفرین کند البته هلاک شود و مخذول و منکوب او گردد
منبع : صحیفة المهدیة ص ۹
جهت غلبه بر دشمن :
اگر کسی این دو آیه را بر پاره ای از جامه با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و در آخر آن بنویسد
کَذلِکَ یَطْبَعُ اللهُ عَلی قَلْبِ نام دشمن رابنویسد
و با خود بندد و در روی دشمن بایستد و با او مجادله کند بر او غالب شود و دشمن نتواند سخن بگوید :
آیات ۵۹ و ۶۰ سوره روم :
كَذَلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ
فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ
منبع : خواص آیات قرآن کریم ص ۱۲۶
برای فرونشاندن خشم دشمن :
از اموری که برای فرونشاندن خشم دشمن تجربه شده است که در مقابل او بگوید :
أَطْفَأْتُ غَضَبَكَ يَا ( اسم او را بگوید ) بِلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه
منبع : مفتاح الجنات ج ۱ ص ۲۶۰ - مصابیح الجنان ص ۱۱۳
مرحوم سید بن طاوس و کفعمی نیز ذکری را که بیان کردیم برای فرونشاندن خشم سلطان مجرب می دانند
منبع : المجتبی ص ۲ - جنة الامان ص ۲۳۳
جهت هلاک دشمن:
اگر کسی دشمنی توانا و قوی و بی رحم و عصبانی دارد باید وضو بسازد و دو رکعت نماز بخواند و بعد از اتمام
نماز به سجده رفته و ۷۵ مرتبه المُذلّ را با تضرع و اعتقاد بخواند و از درگاه حق تعالی درخواست نماید که
دشمن او را ذلیل گرداند . آن دشمن در هر مقام و مرتبه که باشد مقهور و معزول گردد .
منبع : بحر الغرائب ص ۵۳
جلب روزی جدید و نرم شدن دل های مردم :
خواندن سوره طه نزدیک طلوع فجر صادق موجب جلب روزی جدید و نرم شدن دل های مردم نسبت به او و
غلبه بر دشمن خواهد شد .
منبع : ختوم و اذکار صختم أَمَّن يُجِيبُ :
جهت نجات از شدائد و غلبه بر خصم بعد از فریضه صبح قبل از طلوع آفتاب به عدد اسم خود تا چهل روز بخواند
أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ
هم چنین اگر در یک مجلس 120 مرتبه آیه شریفه را بخواند در همان هفته به مطلب خود می رسد
منبع : گوهر شب چراغ ج 2 ص 155
دعای جوشن صغیر :
خواندن دعای جوشن صغیر برای دفع دشمن مجرب است :
اين دعا در كتابهاى معتبر به شرحى گسترده تر از شرح جوشن كبير نقل شده،و كفعمى در حاشيه كتاب بلد الامين فرموده كه اين دعا دعايى است بس بلند و پر ارج و هنگامى كه هادى عبّاسى كشتن حضرت موسى بن جعفر عليهما السلام را قصد كرد آن حضرت اين دعا را خواند در نتيجه جدّش رسول خدا صلّى اللّه و عليه و آله را در خواب ديد كه به ايشان فرمود:حق تعالى دشمن تو را هلاك خواهد كرد. اين دعا در كتاب مهج الدعوات سيّد ابن طاووس نيز نقل شده ولى بين نسخه كفعمى و سيّد اختلاف وجود دارد كه ما آن را موافق كتاب بلد الامين نقل مىكنيم.و آن دعا اين است:
بِسم اللهِ الرَحمنِ الرَحیم به نام خدا كه رحمتش بسيار و مهربانىاش هميشگى است اِلهى كَمْ مِنْ عَدُوٍّ انْتَضى عَلَىَّ سَيفَ عَداوَتِهِ وَشَحَذَ لى ظُبَةَ مِدْيَتِهِ وَاَرْهَفَ لى شَباحَدِّهِ وَدافَ لى قَواتِلَ سمُوُمِهِ وَسَدَّدَ اِلَىَّ صَوائِبَ سِهامِهِ وَلَمْ تَنَمْ عَنّى عَيْنُ حِراسَتِهِ وَاَضْمَرَ اَنْ يَسُومَنِى الْمَكْروْهَ وَيُجَرِّعَنى ذُعافَ مَرارَتِهِ نَظَرْتَ اِلى ضَعْفى عَنِ احتِمالِ الْفَوادِحِ، خدايا چه بسيار دشمنى كه شمشير دشمنىاش را به روى من كشيد،و لبه تيغش را بر من تيز كرد،و باريك نمود دم برنده اسلحهاش را و زهرهاى كشندهاش را براى من درهم آميخت و تيرهاى بىخطايش را به سوى من نشانه گرفت و چشم نگهبانش از من به به خواب نرفت و نهانى بر آن است تا مرا در معرض امور ناخوشايند قرار دهد،و به من بچشاند زهر جگر سوزش را،خدايا به ناتوانى من نگريستى كه تاب حوادث بزرگ را ندارم، وَعَجْزى عَنِ الاِْنْتِصارِ مِمَّنْ قَصَدَنى بِمُحارَبَتِهِ وَوَحْدَتى فى كَثيرٍ مِمَّنْ ناوانى واَرْصَدَ لى فيما لَمْ اُعْمِلْ فِكْرى فى الاِْ رْصادِ لَهُمْ بِمِثْلِهِ فَاَيَّدْتَنى بِقُوَّتِكَ وَشَدَدْتَ اَزْرى بِنُصْرَتِكَ وفَلَلْتَ لى حَدَّهُ وَخَذَلْتَهُ بَعْدَ جَمْعِ عَديدِهِ وَحَشْدِهِ واَعْلَيْتَ كَعْبى عَلَيْهِ، و در درماندگىام را از انتقام گرفتن از ان با ستيزهجويىاش قصد من كرده ديدى،و تنهايىام را در برابر بسيارى از آنانكه آزار مرا اراده نمودهاند،و در كمين من نشستند مشاهده كردى و در آنچه كه انديشهام را عليه آنان براى مقابله به مثل بكار نگرفتم،پس مرا به نيرويت تأييد كردى و پشتم را با ياريت محكم نمودى،و تيغ او را به نفع من كند كردى،و او را پس از جمعآورى نفرات و تجهيزاتش خوار نمودى،و مقام و جايگاه مرا بر او برترى دادى، وَوَجَّهْتَ ما سَدَّدَ اِلَىَّ مِنْ مَكائِدِهِ اِلَيْهِ وَرَدَدْتَهُ عَلَيْهِ وَلَمْ يَشْفِ غَليلَهُ وَلَمْ تَبْرُدْ حَزازاتُ غَيْظِهِ وَقَدْ عَضَّ عَلَىَّ اَنامِلَهُ وَاَدْبَرَ مُوَلِّياً قَدْ اَخْفَقَتْ سَراياهُ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لا يَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ اِلهى وَكَمْ مِنْ باغٍ بَغانى بِمَكايِدِهِ وَنَصَبَ لى اَشْراكَ مَصايِدِهِ وَوَكَّلَ بى تَفَقُّدَ رِعايَتِهِ، و آنچه را از نيرنگهايش به جانب من هدف گرفته بود به سوى خودش بازگردانى و عليه او به كار بستى،ولى عطش كينهاش فرو ننشست،و سوزش دل برامده از خشمش سرد نشد درحالىكه از غيضش بر من انگشت به دندان گزيد و پشت كرده پا به فرار نهاد و سپاه و نفراتش تارومار شد،پس تو را سپاس اى پروردگار از توانايىات كه شكست نپذيرد،و بردبارىات كه شتاب نپذيرد،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا در برابر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار ده،خدايا چه بسيار متجاوزى كه با نيرنگهايش به من ستم كرد،و دامهاى شكارگيرش را در راهم نهاد،و توجه جستجوگرانهاش را بر من گماشت، واَضبَاءَ اِلَىَّ اِضْباَّءَ السَّبُعِ لِطَريدَتِهِ انْتِظاراً لاِنْتِهازِ فُرْصَتِهِ وَهُوَ يُظْهِرُ بَشاشَةَ الْمَلَقِ وَيَبْسُطُ لى وَجْهاً غَيْرَ طَلِقٍ فَلَمّا رَاَيْتَ دَغَلَ سَريرَتِهِ وَقُبْحَ مَا انْطَوى عَلَيْهِ لِشَريكِهِ فى مِلَّتِهِ واَصْبَحَ مُجْلِباً لى فى بَغْيِهِ اَرْكَسْتَهُ لاُِمِّ رَاْسِهِ واَتَيْتَ بُنْيانَهُ مِنْ اَساسِهِ فَصَرَعْتَهُ فى زُبْيَتِهِ وَرَدَّيْتَهُ فى مَهْوى حُفْرَتِهِ وَجَعَلْتَ خَدَّهُ طَبَقاً لِتُرابِ رِجْلِهِ و در كمين من نشست همچون كمين گذاردن درندهاى براى شكار خويش براى به دست آوردن فرصت مناسب درحالىكه درحالىكه خوشرويى چاپلوسانه نشان داده و به سختى گشادهرويى مىنمود پس چون حيلهگرى نهادش،و زشتى پندار نهفتهاش را آن هم بر زيان همكيشش مشاهده نمودى درحالىكه سپيده مىكرد به اميد آنكه در ستمش بر من هجوم آورد پس تو او را سرنگون ساختى و ريشهاش را از بيخوبن بركندى،و او را در چاهى كه براى من كنده بود و در ژرفاى گودالش در انداختى،و گونهاش را همپاى خاك پايش قرار دادى، وَشَغَلْتَهُ فى بَدَنِهِ وَرِزْقِهِ وَرَمَيْتَهُ بِحَجَرِهِ وَخَنَقْتَهُ بِوَتَرِهِ وَذَكَّيْتَهُ بِمَشاقِصِهِ وَكَبَبْتَهُ لِمَنْخَرِهِ وَرَدَدْتَ كَيْدَهُ فى نَحْرِهِ وَرَبَقْتَهُ بِنَدامَتِهِ وَفَسَاْتَهُ بِحَسْرَتِهِ فَاسْتَخْذَاءَ وَتَضاَّئَلَ بَعْدَ نَخْوَتِهِ وانْقَمَعَ بَعْدَ اْستِطالَتِهِ ذَليلاً مَاْسُوراً فى رِبْقِ حِبالَتِهِ الَّتى كانَ يُؤَمِّلُ اَنْ يَرانى فيها يَوْمَ سَطْوَتِهِ وَقَدْ كِدْتُ يا رَبِّ لَوْ لا رَحْمَتُكَ اَنْ يَحُلَّ بى ما حَلَّ بِساحَتِهِ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ، و او را به تن و روزىاش سرگرم كردى،و او را با سنگ خودش زدى،و با زه كمان خودش خفهاش نمودى و با سر نيزههاى خودش هلاك كردى و به رو به خاك مذلّت انداختى،و حيلهاش را به گردنش برگرداندى و به بند پشيمانى گرفتارش كردى، و به سبب حسرتش به باد فنايش دادى،ازاينرو پس از كبر و نخوتش خوار و كوچك گشت،و به دنبال گردن فرازىاش خوار و كوبيده شد،و در بند دامى كه روز گردنكشىاش آرزو داشت مرا در ميان آن ببيند اسير شد،و چه نزديك بود پروردگارا اگر رحمتت نبود بر من فرود آيد،آنچه كه دامن زندگى او را فرا گرفت،پس تو را سپاس پروردگارا كه تواناى شكست ناپذيرى، وَذى اَناةٍ لايَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ ولاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ اِلهى وَكَمْ مِنْ حاسِدٍ شَرِقَ بِحَسْرَتِهِ وَعَدُوٍّ شَجِىَ بِغَيْظِهِ وَسَلَقَنى بِحَدِّ لِسانِهِ وَوَخَزَنى بِمُوقِ عَيْنِهِ وَجَعَلَنى غَرَضاً لِمراميهِ وَقَلَّدَنى خِلالاً لَمْ تَزَلْ فِيهِ نادَيْتُكَ يا رَبِّ مُسْتَجيراً بِكَ واثِقاً بِسُرْعَةِ اِجابَتِكَ مُتَوَكِّلاً عَلى ما لَمْ اَزَلْ اَتَعَرَّفُهُ مِنْ حُسْنِ دِفاعِكَ عالِماً اَنَّهُ لا يُضْطَهَدُ مَنْ اَوى اِلى ظِلِّ كَنَفِكَ ، و بردبار بدون شتابى،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و مرا بر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده،خدايا چه بسيار حسودى كه از روى حسرت برافروخته گشت و دشمنى كه بسبب خشمش به سختى اندوهناك شد،و مرا با نيش زبانش آزرده ساخت و مژگانش را چون نيزهاى به بدنم فرو برد،و مرا هدف تيرهاى سرزنش نمود،و كاستيهايى را به گردنم انداخت كه در خود اوست،پروردگارا پناهجويانه تو را خواندم،درحالىكه اطمينان به سرعت اجابت تو داشتم،توكّلكنان به آنچه همواره از خوبى دفاعت مىدانستم،با آگاهى به اينكه هركه رخت به سايه حمايتت كشد مورد آزار واقع نگردد، وَلَنْ تَقْرَعَ الْحَوادِثُ مَنْ لَجَاَ اِلى مَعْقِلِ الاِْنْتِصارِ بِكَ فَحَصَّنْتَنى مِنْ باْسِهِ بِقُدْرَتِكَ فَلَكَ الْحْمدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لا يَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ واجْعَلْنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ. و كسىكه به قلعه مددجويى تو پناه آورد هرگز حوادث روزگار او را درهم نكوبد،پس به قدرتت مرا از آزار او حفظ كردى،پس تو را سپاس اى پروردگار كه تواناى شكستناپذيرى و بردبارى كه هرگز شتاب نكنى،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و مرا بر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده، اِلهى وَكَمْ مِنْ سَحايِبِ مَكْرُوهٍ جَلَّيْتَها وسَماَّءِ نِعْمَةٍ مَطَرْتَها وَجَداوِلِ كَرامَةٍ اَجْرَيْتَها واَعْيُنِ اَحْداثٍ طَمَسْتَها وناشِيَةِ رَحْمَةٍ نَشَرْتَهَا وَجُنَّةِ عافِيَةٍ اَلْبَسْتَها وَغَوامِرِ كُرُباتٍ كَشَفْتَها واُمُورٍ جارِيَةٍ قَدَّرْتَها لَمْ تُعْجِزْكَ اِذْ طَلَبْتَها وَلَمْ تَمْتَنِعْ مِنْكَ اِذْ اَرَدْتَهَا فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لا يَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاْجَعْلنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ ، ،خدايا چه بسيار ابرهاى ناملايمات كه از فضاى زندگىام زدودى،و آسمان نعمتى كه بر من باراندى و نهرهاى كرامتى كه به سوى من روان ساختى،و چشمههاى حوادثى كه محو نمودى و نهال رحمتى كه گستردى و زره عافيتى كه بر من پوشاندى،و گردابهاى گرفتارى كه برطرف كردى،و امور جاريهاى كه مقدّر فرمودى،آنگاه كه اين امور را خواستى درماندهايت نكردند و هر زمان كه آنها را اراده فرمودى از فرمانبردارى خوددارى ننمودند،پس تو را سپاس اى پروردگار كه تواناى شكستناپذيرى و بردبارى كه شتاب نورزى،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا به نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده، اِلهى وكَمْ مِنْ ظَنٍّ حَسَنٍ حَقَّقْتَ وَمِنْ كَسْرِ اِمْلاقٍ جَبَرْتَ وَمِنْ مَسْكَنَةٍ فادِحَةٍ حَوَّلْتَ وَمِنْ صَرْعَةٍ مُهْلِكَةٍ نَعَشْتَ وَمِنْ مَشَقَّةٍ اَرَحْتَ لاتُسْئَلُ عَمّا تَفْعَلُ وَهُمْ يُسْئَلُونَ وَلا يَنْقُصُكَ ما اَنْفَقْتَ وَلَقَدْ سُئِلْتَ فَاَعْطَيْتَ وَلَمْ تُسْئَلْ فاَبْتَدَاْتَ وَاسْتُميحَ بابُ فَضْلِكَ فَما اَكْدَيْتَ اَبَيْتَ اِلاّ اِنْعاماً وَاْمِتناناً واِلاّ تَطَوُّلاً يا رَبِّ وَاِحْساناً واَبَيْتُ اِلا اْنتِهاكاً لِحُرُماتِكَ وَاْجْتِراَّءً عَلى مَعاصِيكَ ، خدايا چه بسيار گمان نيكى كه جامه عمل پوشاندى و شكست ندارى را كه جبران نمودى،و بىچيزى توان فرسايى كه از من گرداندى و سقوط هلاكتبارى كه بلندم كردى،و دشوارى كه آسان نمودى تو بازخواست نشوى از آنچه انجام مىدهى و ديگران بازخواست شوند،و از آنچه خرج مىكنى چيزى كاسته نشود،هر آينه از تو درخواست شد حالى عطا كردى و درخواست نشد پس آغاز در عطا و او پيشگاه فضلت درخواست احسان شد و تو منع ننمودى و ابا نمودى مگر از نعمتبخشى و اصرار بر رساندن عطا و فزونبخشى و احسان اى پروردگار و من خوددارى نمودم مگر از شكستن احترام محرّماتت،و جسارت بر گناهانت، وَتَعَدِّياً لِحُدُودِكَ وَغَفْلَةً عَنْ وَعيدِكَ وَطاعَةً لِعَدُوّى وَعَدُوِّكَ لَمْ يَمْنَعْكَ يا اِلهى وناصِرى اِخْلالى بِالشُّكْرِ عَنْ اِتْمامِ اِحْسانِكَ وَلاَ حَجَزَنى ذلِكَ عَنْ اِرْتِكابِ مَساخِطِكَ. و تجاوز از قوانينت،و غفلت از تهديدت،و فرمانبرى از دشمنم و دشمنت، اى معبودم و ياورم كوتاهىام در سپاسگزارىات تو را از تمام كردن احسانت بر من باز نداشت،و اين چشمپوشى و بزرگوارى مرا از انجام كارهاى مورد خشمت مانع نشد.اَللّهُمَّ وَهذا مَقامُ عَبْدٍ ذَليلٍ اعْتَرَفَ لَكَ بِالتَّوْحيدِ وَاَقَرَّ عَلى نَفْسِهِ بِالتَّقْصيرِ فى اَداَّءِ حَقِّكَ وَشَهِدَ لَكَ بِسُبُوغِ نِعْمَتِكَ عَلَيْهِ وَجَميلِ عادَتِكَ عِنْدَهُ واِحْسانِكَ اِلَيْهِ فَهَبْ لى يا اِلهى وَسَيِّدِى مِنْ فَضْلِكَ ما اُريدُهُ اِلى رَحْمَتِكَ واَتَّخِذُهُ سُلَّماً اَعْرُجُ فيهِ اِلى مَرْضاتِكَ وَ امَنُ بِهِ مِنْ سَخَطِكَ بِعِزَّتِكَ وَطَوْلِكَ خدايا اين است جايگاه بنده خوارى كه براى تو به يگانگى اقرار كرد، و براى خويش به كوتاهى در اداى حق تو،و گواهى داد براى تو به كمال نعمتت بر او و شيوه زيبا و دلنشينت نزد او احسانت بر او،پس به من ببخش اى خداى من و سرور من از فضلت آنچه را كه در راه رسيدن به رحمتت مىخواهم تا نردبانش قرار دهم كه از آن به سوى خشنوديت،بالا روم،و با آن از خشمت امان يابم، به حق عزّت و عطاى هميشگىات، وَبِحَقِّ نَبِيِّكَ مَحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لا يَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ اِلهى وَكَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى وَاَصْبَحَ فى كَرْبِ الْمَوْتِ وَحَشْرَجَةِ الصَّدْرِ، و به حق پيامبرت محمّد(درود خدا بر او و خاندانش)،پس تو را سپاس اى پروردگار كه تواناى شكستناپذيرى،و بردبارى كه شتاب نورزى،درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد و مرا بر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده.خدايا چه بسيار بندهاى كه شامگاهان و صبحگاهان نمود در سختى مرگ و به شدت و تنگى نفسزنان، وَالنَّظَرِ اِلى ما تَقْشَعِرُّ مِنْهُ الجُلُودُ وَتَفْزَعُ لَهُ القُلُوبُ واَنَا فى عافِيَةٍ مِنْ ذلِكَ كُلِّهِ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لايَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْنى لِنَعماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ. و با نگاه به آنچه كه بدنها از ديدنش مىلرزد،و دلها از آن بىتاب مىشود و من از همه اينها در عافيت و سلامتى هستم،پس تو را سپاس اى پروردگار كه تواناى شكستناپذيرى،و بردبارى كه شتاب نورزى،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و مرا بر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده.اِلهى وَكَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى وَاَصْبَحَ سَقِيماً مَوْجِعاً فى اَنَّةٍ وَعَويلٍ يَتَقَلَّبُ فى غَمِّهِ لا يَجِدُ مَحيصاً وَلا يُسيغُ طَعاماً وَلا شَراباً وَاَنَا فى صِحَّةٍ مِنَ الْبَدَنِ وَسَلامَةٍ مِنَ الْعَيْشِ كُلُّ ذلِكَ مِنْكَ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لايُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لا يَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ واجْعَلْنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ. خداى من چه بسا بندهاى كه به شامگاهان و صبحگاهان در آمد بيمار و دردمند،در ناله و فرياد،در اندوهش به خود مىپيچد و راه گريزى نمىيافت و خوردنى و نوشيدنى گوارايى نمىخورد،و من در تندرستى و سلامت زندگى هستم،همه اينها از توست،پس تو را سپاس اى پروردگار تواناى شكستناپذير،و بردبارى كه شتاب نورزى،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا بر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده.اِلهى وَكَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى وَاَصْبَحَ خآئِفا مَرْعُوبا مُشْفِقا وَجِلا هارِبا طَريدا مُنْجَحِرا فى مَضيقٍ وَمَخْبَاَةٍ مِنَ الْمَخابى قَدْ ضاقَتْ عَلَيْهِ الاْرْضُ بِرُحْبِها لايَجِدُ حيلَةً وَلا مَنْجى وَلا مَاْوى وَاَنَا فى اَمْنٍ وَطُمَاْنينَةٍ وَعافِيَةٍ مِنْ ذلِكَ كُلِّهِ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لايَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاْجعَلْنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ . خدايا چه بسيار بندهاى كه به شامگاهان و صبحگاهان درآمد ترسان و هراسان،پريشان و انديشناك،فرارى و رانده شده،خرابهنشين در تنگنا و مخفىگاهى از مخفىگاهها كه زمين با فراخىاش بر او تنگ شد چاره و راه نجات و پناهگاهى نمىيابد،و من از همه اينها در امنيت و آرامش و سلامت كاملم، پس تو را سپاس اى پروردگار توانمند شكستناپذير،و بردبارى كه شتاب نورزى،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا بر نعمتهايت از شاكران وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ اِلهى وَسَيِّدى وَكَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى وَاَصْبَحَ مَغْلُولاً مُكَبَّلاً فِى الْحَديدِ بِاَيْدِى الْعُداةِ لايَرْحَمُونَهُ فَقيداً مِنْ اَهْلِهِ وَوَلَدِهِ مُنْقَطِعاً عَنْ اِخْوانِهِ وَبَلَدهِ يَتَوَقَّعُ كُلَّ ساعَةٍ بِاَىِّ قِتْلَةٍ يُقْتَلُ وَبِاَىِّ مُثْلَةٍ يُمَثَّلُ بِهِ وَاَنَا فى عافِيَةٍ مِنْ ذلِكَ كُلِّهِ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لا يَعْجَلُ، و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده،خداى من و آقاى من و چه بسيار بندهاى كه به شامگاه و بامداد درامد بسته به زنجير،پيچيده در آهن آن هم به دست دشمنانش كه به او رحم نورزند،دور مانده از زن و فرزند،بريده از برادران و شهر خويش،هر لحظه انتظار دارد كه چگونه كشته خواهد شد،و چگونه اعضايش بريده خواهد گشت،و من از همه اينها در سلامت كاملم،پس تو را سپاس اى پروردگار تواناى شكست ناپذير و بردبارى كه شتاب نورزى، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ اِلهى وَكَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى وَاَصْبَحَ يُق اسِى الْحَرْبَ وَمُباشَرَةَ الْقِتالِ بِنَفْسِهِ قَدْ غَشِيَتْهُ الاْعْداَّءُ مِنْ كُلِّ جانِبٍ بِالسُّيُوفِ وَالرِّماحِ وَآلَةِ الْحَرْبِ يَتَقَعْقَعُ فِى الْحَديدِ قَدْ بَلَغَ مَجْهُودَهُ لا يَعْرِفُ حيلَةً وَلا يَجِدُ مَهْرَباً قَدْ اُدْنِفَ بِالْجِراحاتِ اَوْ مُتَشَحِّطاً بِدَمِهِ تَحْتَ السَّنابِكِ وَالاْرْجُلِ يَتَمَنّى شَرْبَةً مِنْ ماَّءٍ اَوْ بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا از شاكران، و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده،خداى من و چه بسيار بندهاى كه به شامگاه صبحگاه درآمد،درحالىكه سختى جنگ و پيكار را با جانش تحمّل مىكند،و دشمنان از هر جانب او را با شمشيرها و نيزهها و ابزار جنگ در محاصره آوردهاند، در ميان آهن تلاش مىكند،نهايت كوشش را بكار گرفته،راه چارهاى نمىيابد،و گريزگاهى نمىيابند،از سختى جراحات بيمار شده،يا در خون خويش زير سمها و لگدها غلطان گشته،جرعهآبى را آرزو مىكند،يا نَظْرَةً اِلى اَهْلِهِ وَوَلَدِهِ لا يَقْدِرُ عَلَيْها وَاَنَا فى عافِيَةٍ مِنْ ذلِكَ كُلِّهِ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لا يَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاْجَعَلْنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّاكِرينَ اِلهى وَكَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى وَاَصْبَحَ فى ظُلُماتِ الْبِحارِ وَعَواصِفِ الرِّياحِ وَالاْهْوالِ وَالاْ مْواجِ يَتَوقَّعُ الغَرَقَ وَالْهَلاكَ لا يَقْدِرُ عَلى حيلَةٍ اَوْ مُبْتَلىً بِصاعِقَةٍ اَوْ هَدْمٍ اَوْ حَرْقٍ اَوْ شَرْقٍ اَوْ خَسْفٍ اَوْ مَسْخٍ اَوْ قَذْفٍ وَاَنَا فى عافِيَةٍ مِنْ ذلِكَ كُلِّهِ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ وَذى اَناةٍ لا يَجْعَلُ، يك نگاه به اهل و فرزندش را تمّنا مىنمايد،امّا توانى بر آن را ندارد،و من از همه اينها در سلامت كاملم،تو را پس سپاس اى پروردگار تواناى شكستناپذير و بردبارى كه شتاب نورزى،بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا بر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده.خداى من و چه بسيار بندهاى كه به شامگاه و صبحگاه درآيد،در تاريكىهاى درياها و تندبادها و در دل هراسها و امواج در حالى انتظار غرق شدن و هلاكت را مىكشد و توان چارهانديشى ندارد،يا گرفتار صاعقه يا آوار يا آتشسوزى يا گلوگير شدن لقمه يا فرو رفتن در زمين يا مسخ شدن يا اتّهام به امر نامشروع است و من از همه اينها در سلامت كاملم،پس تو را سپاس اى پروردگار تواناى شكستناپذير و بردبارى كه شتاب نورزى، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلنى لِنَعْماَّئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ وَلاِلاَّئِكَ مِنَ الذّاكِرينَ. اِلهى وكَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى واَصْبَحَ مُسافِراً شاخِصاً عَنْ اَهْلِهِ وَوَلَدِهِ مُتَحَيِّراً فِى الْمَفاوِزِ تائِهاً مَعَ الْوُحُوشِ وَالْبَهاَّئِمِ وَالْهَواَّمِّ وَحِيداً فَريداً لا يَعْرِفُ حيلَةً وَلا يَهْتَدى سَبيلاً اَوْ مُتَاَذِّياً بِبَرْدٍ اَوْ حَرٍّ اَوْ جُوعٍ اَوْ عُرْىٍ اَوْ غَيْرِهِ مِنَ الشَّداَّئِدِ مِمَّا اَنَا مِنْهُ خِلْوٌ فى عافِيَةٍ مِنْ ذلِكَ كُلِّهِ فَلَكَ الْحَمْدُ يا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا يُغْلَبُ ، وَذى اَناةٍ لا يَعْجَلُ، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا بر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار ده.خداى من چه بسيار بندهاى كه به شامگاه و بامداد در حال مسافرت و دورى از همسر و و فرزند،سرگردان در بيشههاى خشك،سرگشته در ميان حيوانات وحشى و چهارپايان و حشرات آن هم بىياور و تنها،چارهاى نمىيابد،و به راهى رهنمون نمىگردد،يا در آزار است از سرمايى سرد يا گرمايى سوزان،يا دچار گرسنگى يا برهنگى يا غير اينها از سختيها و گرفتاريهايى كه من از آنها در امانم و در سلامتى كامل از همه اينها بسر ميبرم،پس تو را سپاس اى پروردگار تواناى شكستناپذير، و بردبارى كه شتاب نورزى، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ واجْعَلْنى لِنَعْمآئِكَ مِنَ الشّاكِرينَ ولاِلاَّئِكَ مِنَ الذّ اكِرينَ .اِلهى وَسَيِّدى وكَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى وَاَصْبَحَ فَقيراً عاَّئِلاً عارِياً مُمْلِقاً مُخْفِقاً مَهْجُوراً جائِعاً ظَمْئانَ يَنْتَظِرُ مَنْ يَعُودُ عَلَيْهِ بِفَضْلٍ اَوْ عَبْدٍ وَجيهٍ عِنْدَكَ هُوَ اَوْجَهُ مِنّى عِنْدَكَ وَاَشدُّ عِبادَةً لَكَ، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و مرا بر نعمتهايت از شاكران و در برابر عطاهايت از ذاكران قرار بده.خداى من و آقاى من و چه بسيار بندهاى كه به شامگاه
مطالب مشابه :
خواص اسمای الهی .هلاک دشمن...اذکار مجرب ؛ دفع دشمن، حل مشکل ، رفع غم
اذکار مجرب ؛ دفع دشمن، حل مشکل ، رفع غم برخی افراد بسیار حساس هستند و بعضاً احساس می کنند که
حفظ از مکر دشمن /جهت دفع دشمن بارياقران: برای دفع ضرر دشمن : برای نفرین بر مرگ یک نفر :به جهت دفع د
وبسایت شخصی سيدخليل شاکری (شاکر)سردرود - حفظ از مکر دشمن /جهت دفع دشمن بارياقران: برای دفع
برای دفع دشمن و رفع غم و شفاء مریض :
برای دفع دشمن و رفع غم و شفاء مریض و خلاصی از زندان و نجات از افراد ظالم و دشمن ذکر زیر 730 مرتبه
ختم دفع دشمن
ܓ معجزه قران و ادعیه ܓ - ختم دفع دشمن - خواص دعاها و آیات قرانی در رفع مشکلات
دعا براى دفع دشمن
دعا براى دفع دشمن براى غلبه بر دشمن و همچنين رفع هم و غم مداومت بر آن مجرب مى باشد.
دعابرای دفع دشمن
دعابرای دفع دشمن. برای غایب شدن از چشم دشمن هر گاه دشمن به طرف وی حمله آورد، این دعا را خواند
دفع دشمن و افراد ظالم
رازهای پنهان - دفع دشمن و افراد ظالم - علوم ماورالطبیه و علوم غریبه - رازهای پنهان
ذکر هم نام شما= اسم اعظم شما...اذکار مجرب ؛ دفع دشمن، حل مشکل ، رفع غم...دعای مجرب از شیخ بهایی (ره)
وبسایت شخصی سيدخليل شاکری (شاکر)سردرود - ذکر هم نام شما= اسم اعظم شما اذکار مجرب ؛ دفع دشمن
دفع شر مزاحم ودشمن از زندگی!!
بنفش ارغوانی - دفع شر مزاحم ودشمن از زندگی!! - اذکار مجرب ؛ دفع دشمن، حل مشکل ، رفع
برچسب :
دفع دشمن