مهندسی نرم افزار

خصوصیات مهم سیستم:-باندری –اینپود اوتپود- اینترفیس    

باندری:سیستمهای موجود در یک محیط با مرز از یکدیگر جدا میشوند

اینترفیس:واسطی است که سیستم از طریق آن با سیستم های دیگر محاوره میکند                                                                           

انواع سیستم اطلاعاتی:-تی پی اس –ام ای اس          

تی پی اس:عمل اصلی پردازش داده هاست                                    

ائ ای اس:داده ها و اطلاعات را برای مدیران پردازش میکند               

انواع سیستم اطلاعاتی:مبتنی بر تبدیل—مبتنی بر تراکنش  

مبتنی بر تبدیل:مبتنی بر تشخیص و تفکیک تراکنشهای مختلف مانند:بانکداری

مبتنی بر تراکنش:هر درخواستی که کاربر در محیط پایگاه داده مینماید یک تراکنش نام دارد                                                                  

مشکلات سیستمهای اطلاعاتی:قیمت پیشنهادی کلاینت مناسب نباشد—زمان تحویل سیستم غیر معقول باشد—تغییر نیازمندیها—زمان پاسخگویی نامناسب

چرا نرم افزار رها باید تغییر کرد:-نیازهای جدید محیط پردازش و تکنولژی های جدید-نیاز به معماری مجدد برای عملکرد مناسب در محیط شبکه                                           

متدولژی:مجموعه ای از روشها توصیه ها و قالبها میباشد که به همراه راه بر و مشخص و طی مراحل مختلف در توسعه سیستم به کار گرفته میشود                                                

مدل فرایند نرم افزار:شامل فرمها و استراژتیکی نرم افزار ها میباشد  مثال:مدلهای ابشاری                                    

گامهای مدل آبشاری:-سیستم اینگینیرینگ-تحلیل نیازمندیها-طراحی-ساخت-تستاینگ-اینیستالیشن-                      

سیستم اینجینیرینگ:معرفی نیازمندیهای کلی و مشخص ساختن کلیات سیستم به صورت نرم افزار و سخت افزار             

تحلیل نیازمندیها:شناخت دقیق و تشخیص و تعیین نیازهای سیستم

طراحی:طرح ریزی نحوه پاسخگویی به نیازهای شناخته شده  

اینیستراکشن:نصب نرم افزار جدید و آزمایشهای لازم برای  کاربران سازمان که قراراستاز نرم افزار استفاده کند      

مزایای مدل ابشاری:تیمهای مختلف میتوانند در انجام پروژه مشارکت کنند و فاز مشخص را انجام دهند                                                     

معایب:زمان تحویل طولانی-خطاهای سیستم-کنترل ناپذیری پروژه-بی توجهی به نیازهای مدیران                                                           

برتری روشهای شیگرا نسبت به فرایندگرا:-استقلال هویتی اجزا-قابلیت استفاده مجدد-دید واقعی تر نسبت به دنیای اطراف –قابلیت نگهداری                                                         

مدل اِی دی:این مدل شامل 5مرحله میباشد دو مرحله اغازین توسط تیم نرم افزاری انجام میشود و سپس مراحل 3و4 تحت عنوان مودینگ و کانسراکشن به تیمهای کوچکتر تحویل و در مرحله5 نتیجه کار تیمهای کوچک به یکدیگر ضمیمه شده و به صورت مجتمع آماده تحویل است                              

مدل آنیفید پراسیس:مدل فرایند مبتنی بر یوزکیس بوده برپایه یو ام ال بنا شده است تمرکز بر معماری تکراری و افزایشی است

روش آپ:فرایند توسعه را طی 4فاز و 6دیسیپلی ارایه میدهد در فازهای مختلف توسعه تمرکز بر روی یک دیسیپلین کمتر یا بیشتر میشود                                                       

اینکیپشن:در این فاز هدف تعیین هوزه پروژه و معیارهای پذیرش و امکان سنجی آن میباشد                                           

ایلوبریشن یا تشریح:تعریف معماری سیستم تا حدی که عملی باشد ایجاد چشم انداز و طرح ریزی یک برنامه قابل اجرا برای فاز ساخت                                                       

کانستراکشن یا فاز سخت:در این فاز مکرراً محصولات کاملی تولید میشود با امادگی انتقال برای استفاده کاربران طی این فاز فعالیت های اجرا و تست نرم افزار تکمیل میشود و در پایان ان امادگی سازمان برای عملیاتی شدن سیستم بررسی خواهد شد                                                                   

فار ترانسیت یا انتقال: نرم افزار در سازمان نصب و راه اندازی میشود شاید نیازبه تغییرات جزیی باشد بعضی از قابلیت های سیستم نهایی شود و در این فاز نسخه بتا باید تولید گردد و در پایان فاز این سوال مطرح میگردد ایا همه جوانب سیستم دیده شده است باید چرخه ساخت جدیدی را اغاز کرد          

بحران نرم افزار:ضعف در روشهای تولید نرم افزار و عدم توانایی کنترل     پیچیدگی نرم افزار بحران نرم افزار را به وجود می آورد                                                                   

علایم بحران نرم افزار:-عدم تحویل به موقع-هزینه های بالای تولید نرم افزار عدم تامین نیازمندی های کاربر                                                   

 ویژگی های مهندسی نرم افزار:تجدید نظر در روشهای برنامه ریزی و کنترل پروژه و استفاده از تجربیات سایر رشته های مهندسی       

تعریف مهندسی نرم افزار:استفاده از روش منظم و قابل اندازه گیری جهت تولید و توسعه عملیاتی کردن و نگهداری نرم افزار

3مولفه تکنولژی نرم افزار:-فرایند تولید – متدولؤی – ابزارهای خودکار سازی                                                    

ویژگی متدولژی مطلوب:-ارایه مدل برای فرایند تولید – داشتن یک مدل معماری- یک شیوه علامت گذاری استاندارد- معیارهایی برای ارزیابی نتایج                                    

عوامل پیچیدگی نرم افزار:-پیچیدگی حوزه مساله – فرایند تولذید – توصیف رفتار سیستم ها                                                            

روش طراحی نرم افزار:-طراحی شی گرا- مبتنی بر داده ها- طراحی سخت یافته                                                                                

اصول شی گراییک-تجرید – محورسازی- واحدبندی- سلسله مراتب          

ابستراکشن یا تجرید:متمرکز شدن بر روی ویژگیها و رفتارهای اصلی پدیده از یک زاویه دید مشخص                            

انواع تجرید:-تجرید موجودیت – تجرید رفتار –تجرید ماشین مجازی                                                           

ویژگیهای تجرید:-وجود چندین تجرید برای یک شی –با توجه به میزان جزیات سطوحی از تجرید وجود دارد –یک تجرید دارای ویژگیهای ساکن و پویا میباشد –مفهوم تجرید در قالب نوع داده مجرد در مبحث شی گرایی خود را نشان میدهد                                                                           

محور سازی:عبارت است از عدم پذیرش تاثیرات ناخواسته و محدود کردن استفاده از یک ابجیکت یا طریقه دسترسی به آن

دو مولفه ابجیکتک :   واسط:توصیف کننده سرویس هایی که ابجیکت در اختیار کلاینت قرار می دهد                          

-ساختار داخلی:داده ها + اعمال روی دادها                                       

نقش محور سازی در کنترل پیچیدگی:امکان جلوگیری از خراب کاری های احتمالی و محلی کردن  گستره خطاها در خود ابجیکت و در ضمن با وجود یک واسط ثابت و بدون تغییر میتوان هر تغیری را در پیاده سازی ابجیکت اعمال کرد                                                                       

 

 

 


مطالب مشابه :


دانلود رایگان نمونه سوالات درس مهندسی نرم افزار 2

دانلود رایگان نمونه سوالات درس مهندسی نرم افزار 2 : دانلود رایگان نمونه سوالات درس مهندسی




نمونه سوالات مهندسی نرم افزار 2

نمونه سوالات مهندسی نرم افزار 2. سوالات تستی




نمونه سوال مهندسی نرم افزار 2

نمونه سوالات دانشگاه پیام نور - نمونه سوال مهندسی نرم افزار 2 - - نمونه سوالات دانشگاه پیام نور




نمونه سوال مهندسی نرم افزار2

نمونه سوالات دانشگاه پیام نور موضوعات مرتبط: مهندسی نرم افزار 2. تاريخ : شنبه ۲ آذر۱۳۹۲




آموزش جامع میکروتیک

مهندسی نرم افزار منبع جامع جزوه درسي ونمونه سوالات امتحاني دانشگاهي رشته مهندسی نرم




نمونه سوالات امتحانی،جزوه،مهارت؛مهندسی نرم افزار پیشرفته

دانشجویان ارشد مهندسی نرم افزار شمیرانات لینک دریافت نمونه سوالات مهندسی نرم افزار




مهندسی نرم افزار

نرم افزار - مهندسی نرم افزار - نرم افزار. مهندسی نرم افزار. خصوصیات سوالات مهم در یوز کیسها:




نمونه سوالات درس « مهندسی نرم افزار 2 »+همراه پاسخنامه

برای دریافت آخرین اخبار و نمونه سوالات در ایمیل خود ایمیل خود را بدون www وارد کنید :




برچسب :